Roland a mi Malter Röhl-ünk!

Roland a mi Malter Röhl-ünk!

Interjú Farkas Roland autóversenyzővel a IV. Vác Rali előtt!

A mostanában Rallyra járók, egy szélsebes piros Ladásként ismertek meg téged, egy jól hangzó névvel a rally autóra írva.

Mesélnél a mikortól, miért is, milyen céllal ültél csatlakoztál a rallyversenyzők világába?


- Sziasztok, kb 10- 11 évvel ezelőtt kezdődött, egy félig utcai, félig verseny karikalámpással. Vakmerősködés, a közúton, néhány át hóautózott éjszaka.

Na és végül de nem utolsó sorban huszon évvel ezelőtt egy Salgó Rally, ahol elsőként magamba szippantottam a kehes, és a kihegyezett versenykocsik által kifújt benzingőzt. Akkoriban nem volt olyan álmom, se olyan indíttatásom, hogy én valaha ezt csinálni fogom. Talán egy akkoriban rendezett váci szlalom verseny volt a „bűnös”. Gokartban egészen pontosan életemben 2x ültem. Nem az én világom és azt gondolom, hogy nem vagyok egy kimondott gokartos alkat!

Ha már Rally, mint tudjuk van a jobb és bal 1.

Most a bal 1.-ben, a pilóta ülésben láthatunk csapatnia Fostikával. Így volt ez mindig, vagy esetleg kipróbáltad a navigátor ülésben is a Rally ízét?

- Nem, soha nem próbáltam navigálni. Játszottam már a gondolattal, hogy talán egyszer ki kellene próbálni, de mind idáig nem volt rá alkalmam, amitől mondjuk nem vérzik a szívem. Alap helyzetben félek a másik oldalon, de mindennek ellenére egyszer biztosan kipróbálom majd, csak hát kell majd hozzá egy megfelelő sofőr is, egy megfelelő versennyel. Mert hát ne egy olyan versenyen kelljen debütálnom ahol kanyar, kanyar hátán van, azaz egy TK ha lehet ne, az én lelkemen száradjon…

Jómagam a Váci laktanyában az Speed Rally Team rendezésében láttalak a gombszeművel először csapatni. Ott nem igazán száltál le a gázpedálról. 

Mennyire szeretsz időre illetve a nézőknek autózva menni?

- Mindkettőt igazán szeretem, bár attól függ, hogy milyen a verseny jellege, bajnokságba beleszámít-e az adott verseny, vagy netán tétnélküli.

Bár nem kérdés, nagyobb élmény a nézőknek autózni. Sokáig úgy volt, hogy Vácon nem lesz sprint, és így ebben az esetben előfutottunk volna a Rally Túra előtt. Pompás lett volna fűzni felfelé Sejcét utcai gumival. Ennek híján viszont vicsorítunk Kismaros Márianosztrán, ahol megpróbálunk időre menni, ötvözve a nézőknek nyújtott némi látvánnyal …

A több évi versenyzésed alatt, mely versenyekre emlékszel a legszívesebben?

- Szinte kivétel nélkül mindegyikre! Kissé talán hihetetlenül hangzik majd, de az egyik, legjobb legemlékezetesebb verseny a két évvel ezelőtti kazári meccs, ahol ugyan egy hátra szaltó után a patakparton fejeztük be a versenyt, viszont ettől függetlenül annak a versenynek marhára megmaradt a hangulata, jó időket mentünk, és ott volt először úgy igazán rendben a Fostika. Továbbá ott vannak a mátrai felfutások. Imádtam őket, mindig a szezon utolsó versenye volt, gyönyörű szép őszi időben, és mindig dobogón fejeztük be. Sajnálom, hogy már nincsen..

Nemzetközi vizeken indultál-e már? Ha igen hol és milyen eredménnyel?

- A „nemzetközi” szereplésünk az gyakorlatilag kimerült egy szlovákiai szlalom versenyben, ahol nem értem el kimagasló eredményt ugyanis a pálya minősége végett félidőben elfogyott  a gumim, így nem tudtam a leendő dobogónak megfelelően veretni. Több más nemzetközinek nevezhető megmérettetésen nem vettünk részt. Idén télen a barátaimmal voltam egy romániai havas versenyen (bár mint csak néző, és szervizes), de mondjuk oda szívest örömest visszamennék a Fostival, feltéve ha a indulás feltételeinek eleget tudnék tenni…

2014-es célod a magyar autósportban?

- Szeretnék feljebb lépni a képzeletbeli „rally ranglistán”, az RTE- ben versenyezni. Építeni oda egy jó kis ’A’ csoportos Ladát, ami viszont ebben a tekintetben sajna csak kocka lehet, és így megkellene válni az általam oly nagyra tartott és hőn szeretett karikalámpástól.. De ez egyenlőre csak cél, egy álom, mivel az anyagi háttér az mindig a leggyengébb láncszem. Idén eléggé szétzilált lett a Sprint, de én azzal is elégedett leszek, hogy ha az idei kondíciókat áttudom menteni a jövő évre- egyszóval majd meglátjuk….

Köszönöm a riportot!             

Támogatók: ThisPoint Informatikai Kft. Alpaablak Kereskedelmi Bt. Tip Gumi Kft.

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu