Európa Bajnokként az Autocross bűvöletében

Interjú Kárai Tamás Autocross Európa Bajnokkal, a szeptember hetedikén megrendezésre kerülő Kakucsringi Rallycross verseny előtt!

Autocross vagy Rallycross? Melyik és miért tetszik neked?

- Természetesen az autocross áll a szívemhez közelebb. Ebben a szakágban kezdtem meg versenyzői pályafutásomat és ebben értem el nemzetközi sikereket is. A rallycross hasonlít ugyan az autocrosshoz, de teljesen más felkészültséget és vezetési stílust igényel. 


A rallycross futamokat egyfajta fejlődési
lehetőségnek tekintem. Sokan megszóltak érte, hogy elhagyom a hűn szeretett
autocrosst, de ez nem igaz. Mindig is az az ember voltam, aki egyre magasabb
célokat tűz ki maga elé és folyamatosan megy előre. Én nem felejtem el, hogy
honnan jöttem. Tudom, hogy autocross alapozta meg a versenyzői kvalitásaimat,
de az elmúlt versenyhétvégék bebizonyították, hogy van keresnivalóm a
rallycrossban is.

2011 Autocross EB bajnokaként állsz
minden versenyen rajthoz.

Ez befolyásoló tényező egy versenyen
neked? Vannak-e kötelező elvárások veled szemben?

-
Természetesen vannak elvárások és ezt igazán a múlt évben éreztem, mert
mindenki a címvédést várta tőlem. Ilyen a magyar társadalom, csak az első hely,
a dobogó legfelsőbb foka számít. Azt senki nem nézi, hogy az utóbbi években
mindig ott voltam az élmezőnyben. Csak én és a csapatom
J. Az aktuális versenyen nem
foglalkozunk az EB címmel. A döntő leintéséig csak az adott pálya érdekel
minket és a Skoda Fabia működése. Utána és előtte jöhet a matek.

Egy biztos: mindig győzni megyünk
egy-egy futamra!

Mesélnél arról, hogy milyen életút
vezetett téged az Autocross EB bajnoki címéig?

- Köztudott,
hogy orosházi gyerek vagyok. Ebben a városban születtem, itt végeztem el az
iskoláimat és itt kezdtem el sportpályafutásomat is. Az én és az idősebb korosztály még emlékezhet rá, hogy milyen nagyon
autósport-élet volt Orosházán pár évvel ezelőtt.
Olyan meghatározó volt a
szöcskés társadalomban egy-egy hétvége Orosházán, mint most Nyirádon vagy
Kakucson.

Ez volt az a közeg, ami engem is
megfertőzött és kihívást láttam benne
.
Elkezdődtek az Audis, majd a Mitsubishis évek és jelenleg egy Skoda Fabia
volánját tekerem. Szépen fokozatosan, mégis nagy lendülettel építettük fel a
csapatunkat. Minden autóváltás nagy falatnak bizonyult, de megküzdöttünk vele.
Szerencsés helyzetben tudhatom magam, mert olyan emberek vesznek körül, akik
nem hátrálnak meg és a problémák megoldására törekednek. Küzdelmes út vezetett
az EB címig, de bízom benne, hogy lesz még második, harmadik is.

Egy adott versenyre miképp készülsz
fel te és a Skoda?

- Az első a
Skoda felkészítése! Én mellette egy sok odafigyelést igénylő vállalkozást
vezetek, tehát egy-egy versenyhétvége után próbálok mindig gyorsan
visszakerülni a hétköznapokba, miközben a háttérben a szerelőim, kollégáim már
a következő futamra készülnek. Ez a folyamat már jól működik. Mindenki tudja a
dolgát és teszi is. Nekem már csak a végső fázisban kell bekapcsolódnom, de
minden részletről tudok. A kisebb- nagyobb fejlesztéseket együtt beszéljük meg
és én döntök.

Szeretem
tudni, hogy milyen alkatrészek vannak beépítve, hiszen a versenyeken, a
beállításokon és működési mechanizmusokon sok múlik.

A felkészítés
pedig mindig egy teszttel zárul.

Köszönöm az
interjút!

Szurkoljunk közösen Kárai Tominak, a
szeptember 7-8.-án megrendezésre kerülő Kakucsringi Rallycross futamon!

-  Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu