Káldy Peti a gurgulázó V8-as ura!

Káldy Peti a gurgulázó V8-as ura!
Interjú Káldy Péter Dragversenyzővel, a POCO LOCO gyorsulási verseny előtt
Elöljáróban, kérlek mesélj az eddigi gyorsulásos pályafutásodról és eredményeidről.



- A kétezres évek elején csapott meg a gyorsulás szele, kezdetben nézőként, majd 2005-től már utcai versenyzőként látogattam a pályákat. Igazán 2007-ben csaptam a lecsóba, mikor megszereztem a Novát. Az első évek az ismerkedéssel és tanulással teltek, az autó is átépítésre került több fődarabjában, és ami nagyon fontos, a hazai pályák tapadásához kezdtük hangolni. Több száz futam, és sok ezer munkaóra lassan meghozta a gyümölcsét, 2009.ben már 9,0 másodperces idő nagyon örömteli volt.

Ettől kezdve véget ért a tanuló korszak, keménynek kellett lenni, mint az autónak, mint nekem.

Szép lassan, de biztosan haladunk lefelé az idővel, jelenleg 8,42 másodperc, és 268 km/ó az egyéni rekordom, amit sikerült század pontosságra ugyanúgy lefutni két futamban is. Összeértünk, érezzük egymást a Novával!

Mit jelent számodra az a pár másodperc amikor az autóban ülsz és gyorsulsz?

 

- Nehéz ezt szavakba önteni, lehetne sorolni a közhelyeket, adrenalin, g- erők.......... Nekem inkább az a nagy élmény, hogy uralhatok ekkor erőt, precízen, pontosan, egyé válunk az autóval, érezzük minden rezdülését a másiknak, és a negyed mérföld végén mindketten mosolygunk a jó eredményen, én a sisak alatt, a Nova pedig a mély gurgulázó V8 hangján köszöni meg, hogy végre szaggathatta az aszfaltot kedvére.
Sosem féltem benn egy pillanatra sem, akkor abbahagynám azonnal, pedig voltak meleg helyzeteink.

Jelenleg 1300-1400 lóerőt hajtok, de már a Tubolytech műhelyben figyel a nagyobb, és sokkal erősebb motorom. Úgy érzem, a jelenlegi setupban és bennem is van még, ezt még szeretném a továbblépés előtt kiautózni.


 

Erre a versenyre miképp készülsz te fel és az autón mit néztek át?

 

- Legyen az bármilyen verseny, az előkészítés mindig ugyanazon forgatókönyv szerint megy.

Először átnézem a motort, szelepeket, kompressziót, karbit, üzemanyag rendszert, nitrot, aztán a hajtásláncot tüzetesen. Gumik, futómű alkatrészek, fékek. Minden csavart ellenőrzök, itt ha baj van, akkor visz mindent, és mindenkit.

Első a biztonság.

Időeredmény tekintetében mi az amit meg szeretnél futni ezen a versenyen?

 

- Sosem lebeg előttem elérhetetlen cél, mindig csak a reálisan elérhető időket tűzöm ki, és azt is csak fejben, nem kenyerem a szájhősködés, bármi közbe szólhat, és akkor csak magyarázkodhatnék.

Sokan dobálóznak a nagy számokkal, én a földön maradva azt mondanám, szeretném a jelenlegi rekordom közelébe bevinni a Novát a lacházi betonon is!

Ha hármat lehetne kívánni és teljesülne is, melyek lennének azok?

 

1. Természetesen annyi pénzt, amennyire szükség lenne a gondtalan versenyzéshez

2. Több megbecsülést a Drag sportnak

3. Több sikeres versenyzőt

Támogatóid?

 

- Kifejezett szponzoraim a recesszió óta nincsenek, mint ahogy versenyzőtársaimnak sem.

Viszont sokan segítenek, tanáccsal, bíztatással, barátságukkal, és ez lehet többet ér, mint egy pénzbeli támogató, aki megszabja a feltételeit!

Szurkoljunk közösen Petinek Kiskunlacházán, Szeptember 7-én a dragracing.hu gyorsulási versenyen!

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu