Hidegkúti Balázs és az RTE

Hidegkúti Balázzsal beszélgettem az egyik villámkezű Hajdú Bihari pilótával, ahol nincsenek hegyek de ettől függetlenül is gyorsan megy az Opellel !

-Szia Balázs ! Mikor is kezdted az autóversenyzést és hol?
2002 körül indultam el először egy Püspökladányi szlalom versenyen nagypapám 36 éves kereklámpás 1200-es zsigulijával, amelyről persze ő nem tudott 

-Kik ültek melletted és milyen autóval mentél?
Szlalom és sprint versenyeken próbáltam szerencsét Lada 1200, Renault 5-sel, Clio-val, Suzuki Swift-tel. Első rally sprintjeimet egy cső nélküli , hiteles Suzuki Swift-tel kezdtem Ifj. Tóth János barátommal. (Ő nem az akire ti gondoltok !!!)2007-től Kőhegyi Józseffel (Jozy) folytattam, aki azóta is a navigátorom, a Salgó lesz a 32. közös versenyünk. Rally Túraban egy Kupás 1,3-as Suzuki Swifttel kezdtünk, 2010-től Opel Astra Gsi-re váltottunk.


-Salgó rally apropóján kerestünk meg téged, hogyan emlékezel vissza a
Salgótarján környéki versenyekre? Jártál oda nézni és indultál-e
valaha ezen a híres versenyen ?
Salgó Rallye és azok a régi szép idők!  Bár nem vagyok öreg a 30 évemmel, de elmondhatom, amióta rally versenyekre járok (1987 óta), szerintem minden Salgó rally-n ott voltam. Még mindig nagyon bennem élnek, ezeken a versenyeken nőttem fel édesapám révén, aki rally versenyző volt a nyolcvanas években és a kilencvenes évek elején. Többek között a Salgó rallyn szívtam magamba és és a navigátorom is, azt a rally iránti fanatizmust, ami még most is visz minket előre.  Emlékszem a híres Mogürt-Salgó Rallykra és a híres gyorsasági szakaszokra, mint a Cered Zagyvaróna, Kazár, Kisterenyei  körgyors, Mátralamás-Katalinakna, Mátraháza és a hírhedt akkori gyári vfts-ekre, skodákra, 800köbcentis német trabikra, polonézekre. Szerintem a műsorfüzetek még mindig megvannak. 
Sajnos az igazi Salgó rallyn nem sikerült indulnom, de volt alkalmam Jozyval és a fent említett hiteles cső nélküli suzukival  Zagyvarónai sprinteken elindulni. Így visszagondolva nagyon merészek voltunk,  „fiatalság bolondság”  Emellett 2008-as RTE bajnokság egyik futamán szerepelt a Zagyvaróna-Cered és a Kazár-Salgótarján szakaszok, amelyen egy kupás Suzukival vettünk részt.

-Milyen autóval versenyzel és hol, kérlek mutasd be nekünk a típust.
A ”versenyautónk” egy 2000 köbcentis 92-es Opel Astra Gsi, amely sokkal közelebb áll az utcai autóhoz, mint egy rallyautóhoz, amely 150Le (reméljük).  N/3-as kategóriában küzdünk vele a Rally Túra bajnokságban. Legjobb tulajdonsága, hogy mindig célba visz minket, muszáj is neki, mert a versenyekre és a versenyekről mindig a ”lábán” visszük és hozzuk.

-Mesélj az eredményeidről!
Első szlalomos, sprintes eredményem 2004-es Hajdú-Bihari Tipp-Autó Kupa éves összesítésben cső nélküli kategóriában első lettem. Azt hiszem, ezt a bajnokságot neked nem kell bemutatnom.  2009-es Rally Túra bajnokság Suzuki kupa győztesei és az N/1 kategória 3. helyezettjei lettünk.  2010, és 2011-ben az N/3 kategória 2. helyét szereztük meg, Tavaly négy futamon sikerült elindulnunk, amelyből hármat meg is nyertünk, így újból ”csak” a 2. hely jutott nekünk.

-Mik az álmok,tervek ,jövő?
A legnagyobb álmunk, hogy végre év végén kategória bajnokok lehessünk. 
Szeretnénk az összes RTE versenyen rajthoz állni, nyerni és a nagy abszolútban is minél előrébb végezni. Jó lenne egyszer tényleg egy igazi versenyautóval , szerviz csapattal , igazi rally pályákon rajthoz állni, úgy hogy ne nekünk kelljen megfinanszírozni.

-Milyen eredménnyel lennél elégedett a Salgón és az idei végelszámolásnál?
Természetesen mindig nyerni megyünk, és ha úgy alakul, hogy ez nem sikerül, viszont egy nagyon jót autóztunk és a gyorsasági szakaszok végén úgy érkezünk a beíróba, hogy igen ez határon volt és vigyorgunk, azzal már elégedettek lennénk. Év végén az N abszolút és az N/3 kategória győzelmet tűztük ki célul. 

Szeretném megköszönni a KF2-Trans Kft.-nek, a Berkeguminak, és az Eurosales Kft-nek a támogatást.

Köszönöm a beszélgetést !