Szántó Niki: Ismét 1. hely Máriapócson!

Nagyon vártuk az idei első máriapócsi versenyt, ahová mindig szívesen jövünk, mert a közönség fantasztikus, a pálya nyomvonala technikás és izgalmas, emellett különleges atmoszférával bír. Egy sűrű 3 napos hétvége elé néztünk, mivel szombaton reggel Egerben kezdtünk, hogy részt vegyünk a drifting.hu fotózásán, ami az egri driftet hivatott promótálni. 

A Narancs Drift Team-mel eltöltött jó hangulatú pózolás után, célba vettük Máriapócsot, hogy a délutánt már gumifüstben és benzingőzben töltsük.

Ez a futam a régi nyomvonalon került kiírásra, ami számunkra szép emlékeket idézett, valamint az E30-nak is nagyon fekszik.

A szombati edzésen minden a legjobban alakult, az autó hibátlanul futott, sikerült egyre biztosabb köröket futni és megtaláltuk a megfelelő gumit is. A vasárnap reggeli edzésen már csak arra figyeltünk, hogy finomítsuk a stílust, és a legjobb formában várjuk a kvalifikációt. Az edzés és a kvali közti 6 óra pihenés kicsit kizökkentett a ritmusból, de az utolsó eligazítástól kezdve elindult az adrenalin. 4. autóként vágtunk neki a kvalifikációnak, ahol is igyekeztünk a legjobbat kihozni a helyzetből, és bebiztosítani a továbbjutást. A 7. helyre sikerült kvalifikálnunk, és első ellenfelünk Smidéliusz Bálint lett.

Hétfőn drifttaxival kezdtük a ráhangolódást az első csatákra. A pálya, a Rallycross futamok miatt a rajtnál és az első kanyarban porosabb volt a szokásosnál. Minden idegszálunkkal ráhangolódtunk az első párharcra. Bálinttal jó csatát vívtunk. Elől menőként a saját tempómat autóztam, míg követőként igyekeztem a lehető legagresszívebb lenni és minél közelebb autózni ellenfelemhez.

A siker után, a Top 8-ban a 2011-es bajnok Tóth "Alapos" Gézával kellett megküzdenem. A gyors szerviz után, csatára készen vártuk a rajtot. A futam első körében végig közelről követtem le Gézát, a második kört viszont, nagy távolság miatt kétszer is visszaintették, amiért ellenfelem figyelmeztetésben részesült. Az első futamot döntetlennek ítélték a bírák, de egy visszahívás után, sima győzelemmel kerültünk a Top4-be ahol is a kvalifikáción 3. helyet elérő lengyel pilóta várt ránk.

Az előző futam sajnos elkoptatta a gumit, de a Narancs Drift Team kisegített minket két kerékkel, amit ezúton is nagyon köszönünk. A lengyel pilóta elleni csata kihívásokkal volt teli, mert az ív választása teljesen eltért az elvárttól. Követőként maximálisan ráautózva fejeztem be a kört, míg elől haladóként lehagytam a többször is egyenesítő lengyel versenyzőt. A döntőben Grózinger Zsoltival néztünk farkasszemet. Ez a futam ígérkezett a nap fénypontjának. A felvezető körből Zsolti nem érkezett meg a rajthoz, mint később kiderült, a Nissan sajnos ledobta az ékszíjat és ezáltal megszűnt a szervo és a vízpumpa hajtása. Mivel megkezdett körben nincs mód a javításra, Grózi elveszítette a csatát. Nagyon sajnáltuk hogy így ért véget a nap, szerettük volna éles csatában eldönteni a helyezések sorsát, de a technika ördöge közbe szólt.

Már most nagyon várjuk a következő alkalmat, hogy bepótolhassuk ezt a Tsuisot! Köszönjük a segítséget mindenkinek aki velünk volt, szurkolt akár a pályaszélén akár otthon!

További információ a csapatról és Szántó Nikolettről: www.facebook.com/NeroM3.hu

Találkozunk Június 8.-án Tökölön a Lóerők Éjszakáján!

Nerom3 Drift Team