Lukács Kornél: Igazából még nem vettem részt ennyire nehéz versenyen!

Lukács Csucsu Kornél, Mesterházi Márk és csapatuk egy igen pörgős időszakot tudhat a háta mögött. A miskolci nem túl sikeres szereplés után egy csodálatos ERC-s győzelemmel tértek haza a nem éppen a szomszédban lévő Korzikáról. Elfáradtak, ami teljesen érthető, de kívánjuk, hogy ennél sose legyen kellemetlenebb fáradtsága a párosnak! Csucsuval beszélgettünk az elmúlt két versenyről.

Racing.hu: Kezdjük a Miskolc Rallye-val! Az első napon azt mondtad nekünk, hogy igazából csak egyetlen gyorsaságitok sikerült „tisztán”. Mi történt veletek a nagy borsodi éjszakában?

Lukács Kornél: Ez tényleg így volt. Sok kis apró hibából sok-sok másodperc, de inkább azt mondom perc adódott az időnkhöz. Többször is hibáztam, lassítót is vittünk el, amiről a fehér takarófólia rátekeredett a lámpasorra, alaposan lecsökkentve ezzel a belátható út hosszát. Alig láttam valamit a szakasz végéig. Defektet is kaptunk, nagyon sok problémánk volt a szombati napon. Kicsit el is keseredtem az eredmény miatt, reméltem, hogy jobban fogunk kezdeni Miskolcon, de a vasárnap azért már ettől jobban sikerült.

Racing.hu: Olyannyira, hogy az első körben például csak egy 10-est kaptatok Kazár Mikiéktől. Aztán jött egy újabb özönvíz. Hogy alakult a második kör Ózd környékén?

Lukács Kornél: Igen, de azért az első körben is volt gondunk. A szombati pechsorozat miatt elég hátul rajtoltunk, utolértünk egy párost, akik mögött egy teljes kört autóztunk, nem vettek észre minket. A második körben az egyik gyorson abszolút második, míg a másikon abszolút harmadik időt futottunk, amiknek nagyon örültünk, mert itt sikerült tényleg egy jóízűt autóznunk, és ennek már eredménye is volt.

Racing.hu: Abszolút 12. és kategória 4. hely járt ezért a miskolci produkcióért. Elégedett voltál e ezzel a futam végén?

Lukács Kornél: Azt számolgattuk, -ha a szombati nap szerencsétlenségei miatt összegyűlt időveszteséget is figyelembe vesszük- hogy a kategóriában nem biztos, hogy előrébb tudtunk volna lépni. Nagyon erős volt a géposztályunk. Abszolútban biztos tudtunk volna előrébb kerülni, sajnálom, hogy a szombati napunk úgy alakult, ahogy. Ilyen versenynek is kell lennie az évben, nem jöhet mindig össze minden. Összességében nem voltam elégedett az eredménnyel. Főleg a szombati nappal és magammal nem voltam kibékülve...

Racing.hu: Ezután következett nektek egy Miskolc-Korzika „gyorsasági szakasz”, mivel elég szűkre szabott volt az időtök az ERC futamig. Hogyan sikerült ezt abszolválni?

Lukács Kornél: Amint Miskolcon beraktuk az autónkat a parc fermébe azonnal elindultunk Korzikára, hogy időben át tudjuk venni az itinerünket. Hárman utaztunk az autóban, felváltva vezettünk egyfolytában, gyakorlatilag - csak tankolni álltunk meg-, hogy minél hamarabb elérjük a kompot és odaérjünk Korzikára.

Racing.hu: Nagy távolság után nagy változás. Milyen volt az összkerék hajtású után visszaülni egy kétkerék hajtású autóba?

Lukács Kornél: A verseny előtt én is elgondolkodtam ezen a dolgon, nem tudtam, hogy fogok erre a verseny után válaszolni. Nagyon más a két autó. Abból a szempontból viszont könnyebb volt a helyzetünk Korzikán, hogy egy lassabb autóba kellett beleülnünk. Így többet tudtunk azzal foglalkozni, hogy jó íveken autózzunk, jó féktávokat vegyünk és a lehető leghatékonyabban használjuk ki a Citroënt.

Racing.hu: A korzikai versenyek híresek a nagyon sok kanyarral tarkított pályáikról. Nagy kihívás volt itt végig menni, vagy könnyedén megoldottad a feladatot?

Lukács Kornél: Nagyon-nagyon nehéz volt, igazából még nem is vettem részt talán ennyire nehéz versenyen! Az etapidők is igen szűkre voltak szabva, sietni kellett mindig, mindenhová. Éppen oda tudtunk csak érni az időellenőrző pontokra. A pályabejárásra is egy elég szűk intervallumban volt lehetőség, ezért is érzem azt, hogy egy elég pörgős, nagyon sietős versenyen vagyunk túl, aminek a végére nagyon elfáradtunk.

Racing.hu: Változtatott e valamit a taktikátokon az, amikor az élre ugrottatok, és kiesett a legfőbb vetélytársatok?

Lukács Kornél: Egy francia srác volt tőlünk gyorsabb egy Renaulttal, ő defektet kapott, így került mögénk, aztán igazából nem kiesett, hanem egyszerűen kiállt. A taktikánkon ez semmit nem változtatott, mert nagy előnye volt neki is velünk szemben, nekünk is volt előnyünk majdnem ugyanannyi az üldözők előtt, egy jó nagy űrben autóztunk, a kiállása nem változtatott semmin. Ugyanazzal a beosztásos, stabil autózással fogyasztottuk a kilométereket, és sikerült a terveknek megfelelően a végén egy nagyot robbantani, megnyertük az utolsó szakaszt, amivel értékes pontokat szereztünk a végelszámolásnál, ezzel elhoztuk a maximális pontszámot Korzikáról.

Racing.hu: Mi volt a legnehezebb a korzikai versenyen?

Lukács Kornél: Az, hogy rendkívül változékony ott az időjárás. Vannak helyi barátaink Korzikán, de még ők is teljesen tanácstalanul álltak előttünk, amikor azután érdeklődtünk, hogy szerintük esni fog e az eső vagy sem? Mert a szél mindig más irányból fúj, nem lehet kiszámítani, hogy a felhők merre fognak mozogni. Volt olyan rész, hogy etapon szakadt az eső, a gyorsasági szakaszon pedig verőfényes napsütés fogadott minket, az aszfalt szinte meg volt olvadva a nagy melegben. Akadt olyan szakasz is, hogy fele ilyen, fele olyan volt. Nagyon nehéz verseny volt ez nekünk, meg valószínűleg az egész mezőnynek is.

Racing.hu: Ha egy tízes skálán kéne értékelned akkor mit mondanál, mennyire fáradtál el?

Lukács Kornél: Nem tudom ezt meghatározni. Valószínűleg azért, mert nagyon örültem a végén az eredményünknek, és amíg autóztunk hazafelé 24 órán keresztül gyakorlatilag semmit sem aludtam. Egy órát sem. Annyira nagy volt bennem az öröm, hogy nem tudom, eldönteni, hogy valóban elfáradtam vagy az adrenalin dolgozott bennem, hogy egyszerűen nem is éreztem a fáradtságot. De az biztos, hogy amikor hazaértünk, akkor, mint egy kapcsolót lekapcsoltak.

Racing.hu: Melyek lesznek a következő futamok amiken indulsz itthon és az ERC-n?

Lukács Kornél: Az ERC-n a belgiumi futam vár ránk, itthon pedig a Veszprém Rallye. Szeretnénk mindkét futam előtt tesztelni, és még az is megeshet, hogy egy RTE futamon is elindulunk még ezek előtt, itthon természetesen a Mitsubishivel.

Racing.hu: Gratulálunk az ERC-n elért győzelmetekhez, köszönjük a beszélgetést, és egy jó nagy alvást kívánunk neked és a csapatnak éjszakára!

Salánki Gábor

Fotó forrása: Facebook/ Lukács Kornél