Turi Tomi: Biztosan nem felejtettem el kétkerekes autót vezetni

Sokak szeme csillant fel, amikor a miskolci nevezési listán megtalálta Turi Tamás nevét, aki Somogyi Pállal vág neki az év második futamának. A listából csak az derült ki, hogy az 5-ös kategóriában rajtolnak el a srácok, ide pedig a WRC és az összkerék hajtás nem fér be. Tehát biztosan új autóval ismerkedik meg 2004 abszolút magyar bajnoka. Az új autóról és a miskolci részletekről Turi Tomit kérdeztük.

Racing.hu: Régen láthattuk nevezési listán Turi Tamás nevét. A miskolcin viszont ott szerepelsz az 5-ös kategóriában, ami ugye nem a WRC-ket foglalja magába. Milyen autóval álltok rajthoz Miskolcon?

Turi Tamás: Egy R3-as Renault Clioról van szó, ezt nem túl régen már kipróbálhattam az Euroringen egy kis teszten.

Racing.hu: Mit árulhatsz el erről az autóról?

Turi Tamás: 250 lóerő körül van a teljesítménye, elég jó és kezes autó a tapasztalataim alapján, de sajnos sokkal közelebbit nem tudok még mondani. Bízok benne, hogy sikeresen tudunk majd vele szerepelni.

Racing.hu: Teszteltek e még vele vagy már az éles bevetés következik?


Turi Tamás: Mindenképpen szeretnénk vele egy alaposabb próbakört futni, mivel egy zárt pályán volt szerencsém kipróbálni az autót. Szükség van rá, hogy egy normális úton, egy rallye pályán is kipróbáljuk a Renault-ot.

Racing.hu: Autó tehát van, kanyarodjunk át a Miskolc Rallye-hoz. Az első nap vagy inkább éjszaka szakaszai vagy a második nap Ózdhoz közeli gyorsaságijai lesznek kedvezőbbek nektek?


Turi Tamás: Az autónknak biztos, hogy az első napi pályák a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt és a Mályinka jobban fog tetszeni, mint az Ózdiak a végsebesség miatt. A többi meg majd kiderül. Nagyon régen mentem már kétkerekes autóval, napját sem tudom, hogy mikor.

Racing.hu: Igen, az utóbbi versenyeiden sok évre visszamenőleg összkerekes vasakat hajtottál. Mit gondolsz mennyire „felejtettél el” kétkerekes autóval versenyezni?

Turi Tamás: Szerintem el nem felejtettem, de biztosan vissza kell majd rázódnom a kétkerekesbe.

Racing.hu: Mályinka elég régen szerepelt már ORB futamon, de neked már volt módod ott versenyezni. Milyen emlékeket őrzöl erről a gyorsaságiról?

Turi Tamás: Igen, mentem már Mályinkán, talán pont a Nissan Almerával utoljára. Most még nem tudom milyen a pálya, milyen a minősége, de emlékeim szerint nekem tetszett az a szakasz, technikás, az új autónknak valószínűleg jól fog feküdni.

Racing.hu: És a salakpályás prológ az mennyire áll közel a szívedhez?

Turi Tamás: Hát őszintén szólva nem vagyok nagy salakrajongó, de tudom, hogy a rendezőknek meg kell csinálni egy prológot, mert a szurkolók viszont nagyon kedvelik ezt a látványos bemelegítő penzumot.

Racing.hu: No és a sötétnek mennyire vagy a rajongója?

Turi Tamás: Igazából annak sem vagyok a híve. Egerben is voltak problémák a sötét miatt, itt pedig még jobban benne lesz a verseny az éjszakában. Majd meglátjuk. Remélem, hogy nem lesz semmilyen probléma…


Racing.hu: Bármerre megyünk a „Turistákkal” mindenütt tele van a domboldal, még ha Turi Tomi nincs a pályán, akkor is. Eger és Miskolc pedig egyaránt közel áll hozzád, itt lehet a szurkolótáborod keménymagja. Melyik futamot érzed igazán hazai versenyednek?

Turi Tamás: Nehéz választ adni, hiszen mindkettő közel áll hozzám. Már Egerben is szerettünk volna indulni, WRC-vel, de az nem sikerült. Most kaptunk egy jó ajánlatot a Takács Motorsporttól, megpróbáljuk ezt az autót. Tehát nem érzelmek, hanem a lehetőségek miatt kezdjük el most az évadot.

Racing.hu: A Renault-val egész évre terveztek?

Turi Tamás: Most azt mondom, hogy megpróbáljuk ezt a futamot Miskolcon, aztán a többit majd meglátjuk, mi még nem adtuk fel a WRC projektet, amennyiben összeállna minden hozzá, akkor nem zárkóznánk el előle, hogy a királykategóriában folytassuk az évet.

Racing.hu: Köszönjük a beszélgetést és sikeres célba érkezést kívánunk nektek a miskolci futamra!

Salánki Gábor