Turi Tomi: Biztosan nem felejtettem el kétkerekes autót vezetni
Racing.hu: Régen láthattuk nevezési listán Turi Tamás nevét. A miskolcin viszont ott szerepelsz az 5-ös kategóriában, ami ugye nem a WRC-ket foglalja magába. Milyen autóval álltok rajthoz Miskolcon?
Turi Tamás: Egy R3-as Renault Clioról van szó, ezt nem túl régen már kipróbálhattam az Euroringen egy kis teszten.
Racing.hu: Mit árulhatsz el erről az autóról?
Turi Tamás: 250 lóerő körül van a teljesítménye, elég jó és kezes autó a tapasztalataim alapján, de sajnos sokkal közelebbit nem tudok még mondani. Bízok benne, hogy sikeresen tudunk majd vele szerepelni.
Racing.hu: Teszteltek e még vele vagy már az éles bevetés következik?
Turi Tamás: Mindenképpen szeretnénk vele egy alaposabb próbakört futni, mivel egy zárt pályán volt szerencsém kipróbálni az autót. Szükség van rá, hogy egy normális úton, egy rallye pályán is kipróbáljuk a Renault-ot.
Racing.hu: Autó tehát van, kanyarodjunk át a Miskolc Rallye-hoz. Az első nap vagy inkább éjszaka szakaszai vagy a második nap Ózdhoz közeli gyorsaságijai lesznek kedvezőbbek nektek?
Turi Tamás: Az autónknak biztos, hogy az első napi pályák a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt és a Mályinka jobban fog tetszeni, mint az Ózdiak a végsebesség miatt. A többi meg majd kiderül. Nagyon régen mentem már kétkerekes autóval, napját sem tudom, hogy mikor.
Racing.hu: Igen, az utóbbi versenyeiden sok évre visszamenőleg összkerekes vasakat hajtottál. Mit gondolsz mennyire „felejtettél el” kétkerekes autóval versenyezni?
Turi Tamás: Szerintem el nem felejtettem, de biztosan vissza kell majd rázódnom a kétkerekesbe.
Racing.hu: Mályinka elég régen szerepelt már ORB futamon, de neked már volt módod ott versenyezni. Milyen emlékeket őrzöl erről a gyorsaságiról?
Turi Tamás: Igen, mentem már Mályinkán, talán pont a Nissan Almerával utoljára. Most még nem tudom milyen a pálya, milyen a minősége, de emlékeim szerint nekem tetszett az a szakasz, technikás, az új autónknak valószínűleg jól fog feküdni.
Racing.hu: És a salakpályás prológ az mennyire áll közel a szívedhez?
Turi Tamás: Hát őszintén szólva nem vagyok nagy salakrajongó, de tudom, hogy a rendezőknek meg kell csinálni egy prológot, mert a szurkolók viszont nagyon kedvelik ezt a látványos bemelegítő penzumot.
Racing.hu: No és a sötétnek mennyire vagy a rajongója?
Turi Tamás: Igazából annak sem vagyok a híve. Egerben is voltak problémák a sötét miatt, itt pedig még jobban benne lesz a verseny az éjszakában. Majd meglátjuk. Remélem, hogy nem lesz semmilyen probléma…
Racing.hu: Bármerre megyünk a „Turistákkal” mindenütt tele van a domboldal, még ha Turi Tomi nincs a pályán, akkor is. Eger és Miskolc pedig egyaránt közel áll hozzád, itt lehet a szurkolótáborod keménymagja. Melyik futamot érzed igazán hazai versenyednek?
Turi Tamás: Nehéz választ adni, hiszen mindkettő közel áll hozzám. Már Egerben is szerettünk volna indulni, WRC-vel, de az nem sikerült. Most kaptunk egy jó ajánlatot a Takács Motorsporttól, megpróbáljuk ezt az autót. Tehát nem érzelmek, hanem a lehetőségek miatt kezdjük el most az évadot.
Racing.hu: A Renault-val egész évre terveztek?
Turi Tamás: Most azt mondom, hogy megpróbáljuk ezt a futamot Miskolcon, aztán a többit majd meglátjuk, mi még nem adtuk fel a WRC projektet, amennyiben összeállna minden hozzá, akkor nem zárkóznánk el előle, hogy a királykategóriában folytassuk az évet.
Racing.hu: Köszönjük a beszélgetést és sikeres célba érkezést kívánunk nektek a miskolci futamra!
Salánki Gábor