A Z4 M-es fiúk

Lángi Attila - Toma József.
Dynamic Rallye Team SE, BMW Z4 M. 

A Miskolc Rallye előtt faggatom a két mókamestert, a BMW Z4 M-mel versenyző fiúkat.

Az Egri debütálás után miként készültök fel Miskolcra?


Lángi Attila:

- Jobban! Nagyon szeretnénk, hogy az autónknak semmi féle problémája nem lenne, hisz nem vagyunk hozzászokva a technikai hibákhoz. 
A BMW Z4 egy tökéletes autó, ezzel együtt minden pontja fejlesztett, épített. 
Ilyes formában elkerülhetetlen, hogy apróbb problémák ne merüljenek fel. 
Hiszünk abban, hogy mindent kijavítottunk a Miskolci futamra. 
Biztos vagyok abban, ha nem hozná az autó az eredményt, akkor az csak a mi hibánk lenne.
Megpróbálunk annyit tesztelni, hogy összeszokjunk a Z4 M-el. 
A régi BMW E36 325i után óriási lépés ez számunkra, hogy egy ízig-vérig versenyautóval csapathatunk, egy profi mezőnyben, az ORB-ben.

A 2012-es versenyzésedhez képest óriási ugrás az ORB-ben indulni.
Miképp éled ezt meg? Mivel másabb ez mint az eddig versenyeid?

- Az én szemszögömből nem jelentős a különbség. A távok hosszabbak és fárasztóbbak. A költségek nagyobbak, de hála a Főszponzoromnak Nano Energizer-nek ez nem okoz problémát. Szeretném ezt ugyanolyan játékosan venni ahogy eddig is tettük. Nagyon profi csapat támogat bennünket, akik Bedő Ákos kivételével nem a Rally világából érkeztek. Biztosak vagyunk benne, hogy ezt az évet is sikerrel zárjuk mint a 2012-est. Szeretnénk magunkat megmérettetni külföldön is. Egyenlőre úgy néz ki, hogy a feltételek adottak is.  


Navigátorként mennyivel nagyobb kihívás a Z4 M az előző BMW-hez képes?

Toma József:
- Sokkal kevesebbet tudunk röhögni a gyorsokon, mert eddig a Lúdas Matyit is tudtam olvasni a nagy a kasztniban, most pedig a Füles újságot is nehézkesen lapozgatom, mert szűken vagyunk a bömösben.
A viccet félre téve, mivel ORB-ről beszélünk a navigátor feladata jóval több odafigyelést igényel és Attila elvárásai is magasabbak mint a tavalyi évben.

A BMW Z4 M-el, hogy milyen a versenyzés az Egerben nem derült ki igazán,
de a Miskolc előtti teszten, remélem minden kifog derülni, így Miskolcon 100%-osan fogom végezni a munkámat.

Az eddigi navigátor pályafutásodról egy pár gondolatot, ha lehetne.


- A navigátori pályafutásom az a véletlen műve, elsősorban szerelőként dolgoztam, dolgozok a versenyeken. Hobbiként egy barátommal kezdtünk el szlalomozni és ez hozta szintén egy baráti felkérésre a navigálást.
Rali túra, Mikulás Rally, Szilveszter Rally, Rally2-es versenyeken diktáltam az Itinert. Simon Gábor BMW 318 IS, Antus Károly 2107 TDI, Velenczei Ádám Oplel Corsa, Mitsubishi EVO IX, és neves pilóták mellett is ülhettem különböző teszteken. Igyekszem a pilóta mentális állapotát fenntartani az eredményes versenyzéshez.


Találkozunk a fiúkkal Május 11-12-én a Miskolc Rally-n!

Köszönet a Támogatóknak: Nano Energizer,

Blue16 Gépjárművédelem, nonstopgumiszerviz.hu, Pro Comlex Security Kft, Opera-Garden Hotel & Apartments, MCG Europe Kft, Janó Dob Kft,

Yakuza Tattoo, aluhegesztes.hu, Fullfol Kft, Kspeed Motorsport, MPOWER Kft.

 - Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu