Rögtön a mélyvízbe kerültünk!


Ferjáncz András - Ungvárszki Milán, Ózd Rallysprint.

Beszélgetés Andrissal a verseny után.

Szemlátomást gyorsról,
gyorsra jobban mentél a Mitsubishi-vel. Hogy érezted magad a versenyen?

- Köszönöm! Örülök, ha kívülről is látszódott a folyamatos gyorsulásunk. A
fokozatos tempónövelés volt a célunk, amit sikerült is abszolválnunk. 
Az időink körről- körre javultak és mi is úgy éreztük Milánnal az autóban ülve,
hogy egyre tempósabbak és pontosabbak vagyunk
.

Az első igazi versenykilométereinket gyűjtöttük be száraz és éles
körülmények között az első gyorsasági szakaszon, mivel az egyetlen tesztünk
esős körülmények között zajlott, ahol nem igazán tudtuk megtapasztalni az autó
határait, a féktávokat és a kanyarsebességet. Úgy gondolom, hogy erre a
szituációra bátran mondhatjuk, hogy rögtön
a "mély vízbe" kerültünk.
 
Az első körre rossz volt a gumiválasztásom, mivel puha keverékű gumival
rajtoltunk el, amiket a gyorsasági felénél sikerült elmelegítenem és megégetnem,
ezért minimálisra csökkent a tapadásunk, rossz döntést hoztam, ezen sajnos nem
tudok változtatni. 
Utólag visszanézve az időinket, sajnos kijelenthetem, hogy a rossz
gumiválasztás mellé, még ráadásul túlságosan is elóvatoskodtam az első
gyorsaságit, így bent hagytunk 10 másodpercet, ami elegendő lett volna az
abszolút első helyhez. Nincsen ezzel probléma, első versenyünk volt, új volt
körülöttünk minden, sokat kell még tanulnunk.
A hétvégén, aki maximális teljesítményt
nyújtott, az Milán volt, a navigátorom. Hibátlanul, pontosan és tökéletesen
adta vissza az általam lediktált itinert.

Bevallom őszintén, nem gondoltam volna, hogy már az első gyorsaságin
felveszi a Mitsubishi és az én ritmusomat, hatalmas pozitív csalódás volt,
szóval örülök, mert jól döntöttem, mikor Milán mellett voksoltam!
Rengeteg ismerős és ismeretlen ember gratulált a teljesítményünkhöz, akik
láttak minket a szakaszokon. Jöttünk gyorsan, jöttünk látványosan is, amit az
internetre felkerült eddigi videók is bizonyítanak.
A csapat maximálisan elégedett a teljesítményünkkel, az autót karcolás mentesen
sikerült a célba hoznunk. A legnagyobb
dicséretet Spitzmüller Csabitól kaptuk, aki a verseny végén "osztályon
felülinek" nevezte a hétvégi teljesítményünket
. Nem tagadom, hatalmas
büszkeséggel töltött el minket az, hogy egy ilyen kiváló pilóta, mint Spici,
elismerően beszélt a teljesítményünkről.

A verseny rendezése szuper volt, mindenki kitett magáért. Kedvesen fogadtak
minket, segítőkész volt mindenki, a technikai ellenőrök, a sportbírók, a
rendezők, szóval kerek egész volt a hétvége, le a kalappal azon emberek előtt,
akik megrendezték és lehetővé tették ezt a rali hétvégét. Jó szájízzel
indultunk haza.

Mennyire váltál eggyé
a versenyautóval? Mi az amit, ha lehetne másképp csinálnál?

- Az első hibás gumiválasztásomon kívül tökéletesre sikerült a hétvégénk,
nem változtatnék semmin. Az autó hibátlanul működött, a futómű beállítások
hihetetlenül jóra sikerültek, az úton tudtam tartani a rossz minőségű utakon is
és a tempós kanyarokban is, bár teljesítményben gyengébb volt most az Evo, mint
Kiskunlacházán, mivel a 2013-as szabályoknak megfelelően fel kellett raknunk a
32-es turbószűkítőt.
Hibázni nem hibáztunk, tanulni viszont, annál többet tanultunk.
Eddig még köszönő viszonyban sem voltam a Mitsubishivel, de így 45
versenykilométer után talán kijelenthetem, hogy már
"magázódunk". 

Mivel körgyors jellegű
volt a verseny, volt-e utolérés esetleg?

- A második körben utolértük a Veres- Sándor- BMW triót, akik műszaki
hibával küzdöttek, de az első adandó alkalommal félrehúzódtak és elengedtek
bennünket, amit ezúton is köszönök nekik, korrekt, sportszerű magatartás volt a
részükről.

Legközelebb hol
találkozunk veled, melyik versenyen?

- Május 11-12.- én támadunk a Miskolc Rally Sprinten. Cél a dobogó!

Köszönöm a rengeteg
biztatást a barátoknak, ismerősöknek, a segítséget a csapatnak, a tanácsokat
édesapámnak, Spicinek, Juhász Csabinak és a támogatást a szponzoraimnak!

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu