Leitgéb Judit: Nincs olyan verseny, amit ne várnék izgatottan

Valószínűleg csak kevesen mondhatják el még mindig magukról az ORB mezőnyében, hogy szinte biztosan teljes évet autózhatnak a 2013-as évben. Szerencsére Leitgéb Judit és Gálik Kata már ebbe a csoportba tartozik, hiszen az Ollé Sasáék által felkészített Suzuki Ignisükkel rajtra készen várják, hogy Egerben kezdetét vegye a bajnokság. Judittal beszélgettünk. 

Racing.hu: A tervek szerint 2013-ban teljes évet szeretnétek menni az Országos Bajnokságon. Hogy állnak az előkészületek, sikerült e már összerakni az ehhez szükséges dolgokat? 

Leitgéb Judit: Szerencsére abból a sok-sok tényezőből, ami egy teljes évadhoz kell, már a legtöbb adott. Az idén ismét lehetőséget kaptunk Ollé Sasától, hogy az ő csapatában versenyezzünk, és ez azt is jelenti, hogy az autónk marad a már jól bevált Suzuki Ignis. A bajnokság hat futamából ötön akarunk elindulni, a Veszprém Rallye-t kihagyjuk, mert nem igazán szeretnénk murván menni. Elmondhatom, hogy azok a támogatók és szponzorok, akik eddig mellettünk álltak, azok 2013-ban is a partnereink lesznek, sőt ez a kör valamelyest még ki is bővül, de így is vannak még rések a költségvetésünkön, dolgozunk rajta, hogy ezek is mihamarabb eltűnjenek, de minden segítséget örömmel fogadunk.

Racing.hu: Hogy telik a tél? Sikerült e már beülni az Ignisbe? Ha leesik a hó szoktál egy kicsit csapatni, csúszkálni?

Leitgéb Judit: Nemrégen realizálódott még az idei évünk, még csak most dőlt el, hogy kivel és mivel versenyzünk, így még nem ültem az autónkban. A csúszkálós és csapatós esték az idén kimaradnak az életemből, mert éppen két autó között vagyok, a családi autót pedig – apukám nem kis örömére... :-) - megkímélem az ilyen akcióktól. Ha van saját autóm a barátokkal természetesen én is szoktam csúszkálni, ha adottak is hozzá a körülmények.

Racing.hu: Katával futottad az első versenyed, de férfi és női navigátorral is versenyeztél már többször. Hogy érzed, melyik nem tud számodra jobban diktálni?

Leitgéb Judit: Igazából nem a navigátor neme számít sokkal fontosabb számomra, hogy milyen a köztünk kialakult kapcsolat. Sokan úgy vélik, hogy nem szerencsés két nőt összezárni egy autóba, mert, esetleg nehezebben tudjuk megoldani a felmerülő problémákat. Katával minket évekre visszanyúló barátság fűz össze és éppen ezért tudunk jó csapatot alkotni. Emiatt is örülök neki, hogy ebben az évben újra együtt tudunk versenyezni, és eddig egyetlen olyan helyzet sem akadt a közös szerepléseink alkalmával, sem a pályán, sem azon kívül, amit együttesen ne tudtunk volna kezelni. 

Racing.hu: A jobb vagy a bal oldalon érzed igazán elemedben magad?

Leitgéb Judit: Amikor átültem a bal oldalra, akkor egészen új arcát mutatta nekem a rallyesport. Néhány versenyen sokkal nagyobb nyomást, terhet éreztem a vállamon, mint navigátorként, de mára már elmúlt ez a fajta stressz. Nagyon sokat kell még tanulnom a kormány mögött, ehhez pedig adott egy jó autó és egy jó navigátor, de nekem mindegy, hogy melyik oldalon ülök a versenyautóban, mert mindkét oldalon jól tudom érezni magamat. A lényeg, hogy versenyezhessek. 


Racing.hu: Meg sem fordult a fejedben, hogy az Ignist lecseréld? Lejárt a homológizációja. Ha cserélnéd mi lenne az, amire szívesen váltanál? Reálisan vagy akár irreálisan… 

Leitgéb Judit: Nagyon a szívünkhöz nőtt ez a kisautó, pontosabban inkább ez a márka. Katának és nekem is egy nagy mérföldkövet jelentett az első közös versenyünk egy ilyen Suzuki Ignisszel. Sokat kell még tanulnunk és tapasztalnunk és ehhez teljesen ideális ez az autó. Persze ha alkalmunk adódna szívesen kipróbálnánk magunkat egy újabb, nagyobb autóban is de a szűkös anyagi lehetőségek eddig ezt nem tették lehetővé. Reális célnak tartok egy N-es Swiftet, netán egy Ford Fiestát, de a listámon szerepel egy összkerék-hajtású autó is, ami lehetőleg egy Subaru lenne. 

Racing.hu: Hogy tetszenek az idei új szabályok? Mi az, ami jól jön neked, és mi az, ami kevésbé?

Leitgéb Judit: Mi az Ignisszel az S csoportban fogunk menni. Sokat gondolkodtam ezen a kérdésen, sőt Katának is felvetettem, de arra jutottunk, hogy minket az újítások nem igazán érintenek. Szerencsére a letisztázott licenckiadásnak köszönhetően nem kell azon izgulnom, hogy idén kapok e licencet, mert kapok, ez már egészen biztos. Nagyon örülünk neki, hogy úgy néz ki, hogy összeszedettebb lesz ez az év, mint a tavalyi, illetve összetettebb lesz a rallye bajnokság is. 

Racing.hu: Melyik versenyt várod legjobban és melyiket nem annyira? 

Leitgéb Judit: Természetesen a számomra hazai versenynek minősülő Mecsek Rallye-t várom legjobban, de szorosan ott van mögötte a dobogón az idénynyitó Eger Rallye is, ez a második számú kedvencem. Nincs olyan verseny a naptárban, amit ne várnék, vagy ne indulnék el rajta szívesen. 

Racing.hu: A Bükfürdő Rallye kiesése nagyon elkeserít, vagy annyira azért nem rajongsz a vasi pályákért? 

Leitgéb Judit: Nagyon sajnálom, hogy kivették a bükfürdői versenyt. Az egyetlen alkalom, amikor indultam ott, az nem végződött túl szép emlékekkel, nem tudtuk befejezni a versenyt. Ettől függetlenül nagyon tetszett a bükfürdői murva, és a pályák is izgalmasak voltak nekem. Remélem, hogy lesz még lehetőség azokon a gyorsaságikon autózni. 

Racing.hu: Hogyan készültök majd az Eger Rallye-ra?

Leitgéb Judit: Eger előtt mindenképpen szeretnénk majd tesztelni, de hogy mikor és hol, azt még nem tudjuk. Valószínűleg erre a rallyesprint bajnokság első, pécsi versenye lenne a legjobb, ezt a versenyt március elején rendezik majd.


Racing.hu: Hol szerepelsz még idén az OB mellett? Külföldre tervezel e valamit?

Leitgéb Judit: Egyelőre az ORB futamok teljesítése a cél, de szívesen elindulnánk Baranya Kupán, Vác Rallye-n és néhány Pécs környéki sprint futamon is. Szeretnénk minél több versenykilométert gyűjteni az idén. Ha lenne rá lehetőségünk szívesen mennénk külföldön is. Itt elsősorban Horvátországra gondolok, mert nagyon jókat hallottam az ottani versenyekről, de ezek még eléggé távlati tervek, így igen bizonytalanok. 

Racing.hu: Mi a terv a bajnokságban? Van e konkrét helyezés tól-ig amit el szeretnétek érni, vagy elsősorban a tapasztalatszerzés lesz a cél? 

Leitgéb Judit: Mivel az Ignis homologizációja lejárt 2013-ban már csak az S csoportban autózhatunk vele. Ez nekünk abból a szempontból nem a legelőnyösebb, hogy már megint a miénk lesz a legkisebb és a leggyengébb autó. Nem tudom, hogy ebben a szezonban kik indulnak az S csoportban, lesz e esélyünk dobogós helyért küzdeni, a mi célunk, hogy hiba nélkül teljesítsük a versenyeket és önmagunkhoz képest gyorsulni, illetve fejlődni tudjunk. Ha ez pedig még helyezést is hoz majd, annak nagyon fogunk örülni. Remélhetőleg a támogatóinkkal, szponzorainkkal, családunkkal és barátainkkal, valamint a csapattal együtt, akik nélkül biztosan el sem tudnánk kezdeni ezt az évet! 

Salánki Gábor