Sipos Zoliék helyzetjelentése Kovásznáról
Racing.hu: Mesélj az olvasóknak,érdeklődőknek szurkolóknak a Kovászna hórallyeról!
Sipos Zoltán: A helyzet a következő: A 3-as gyorsasági szakaszt előreláthatólag törlik a szervezők a verseny programjából, ugyanis talán ennek a gyorsaságinak van legalacsonyabban a fekvése és itt a legkevesebb a hó. De az 1.szakasz 1/4-részétől tiszta VB ! Addig a pálya nem túl havas de utána ahogy egyre feljebb emelkedünk , meghökkentő körülmények uralkodnak. A 2. gyorsasági 1100 méteren rajtol el de az azt követő 22,5 kilométer az maga a paradicsom. Megpróbálom jellemezni a pályát: 40 centiméter igazi letaposott hó!
Racing.hu: Milyen az időjárás?
Sipos Zoltán: 0 Celsius fok van és a pályabejáráson a magasabban fekvő részeken havazott, lejjebb pedig eső esett.
Racing.hu: Milyen gumikkal mentek ti és milyennel a többiek?
Sipos Zoltán: A nevezési listán feltüntették, hogy ki megy szegessel és ki nem, mi a szeges gumi mellett döntöttünk, mert sikerült beszerezni.
Racing.hu: Versenytársak, ellenfelek?
Sipos Zoltán: Vagyunk itt páran Magyarországról és én úgy gondolom megpróbálunk velük, egymás ellen csatázni egy jó nagyot de bízunk abban, hogy az abszolút 10. hely egyikét sikerül majd elcsípnünk.
Racing.hu: Milyenek a domborzati és hó viszonyok?
Sipos Zoltán: Az 1.gyors rajtja kb. 500 m magasan fekszik. Innen folyamatosan felfelé megyünk és egyre több a hó, 5 km etap szintén havas. A 2. szakaszon 1000 m felett rajtolunk el és csak a pálya végén ereszkedünk lejjebb 300 m-el. A 3. gyors már egészen lent fekszik, ahol hófalban nincsen hiány, de az úton nagyon kevés a hó ezért ha nem történik változás, akkor eltörlik ezt a szakaszt.
Racing.hu: Versenyautó?
Sipos Zoltán: Hibátlan és remélem az is marad. :-) Tegnap teszteltünk, ami igazán ránk fért, hiszen a lengéscsillapítón és a fékerőn is állítanunk kellett, de úgy gondolom sikerült beállítanunk elég jól az autót.
Racing.hu: Navigátortéren is változás történt, Temesvári Laci ül melletted. Neki hogy is tetszik ez a szerep?
Sipos Zoltán: Nagyon csipázza és azt mondja ,hogy ............. a pálya. Lobogósak a pályák de rengeteget kell így is körmölnie. Az 1.szakasz, ami 8 km hosszú arról fél füzetnyi disszertáció szól. Nagyon nagy feladat a támpont nélküliség, amikor is nincs semmi viszonyítási pont, mert minden fehér, olykor a fákra festett színes körök alapján próbálunk tájékozódni, mint a kék túrán.
Racing.hu: Sok sikert kívánunk nektek és siessetek az adminisztratív átvételre, majd a technikaira.