Juhász Csaba is a Mitropa kupában folytatja

Juhász Csabát a Juhász média ügyvezetőjét faggattam a múltról és a jelenről.

Mikor, kivel és milyen autóval kezdődött a pályafutásod?

-1994-ben kezdtem a versenyzést, természetesen Ladával (Szántó Szabi volt az első navigátorom). Először kerek lámpással, aztán kockásítottunk. Nagyon jó időszak volt ez a versenyzéshez, mert még kevés pénzből lehetett Rallye II-ben versenyezni. Sokan nem tudják, de akkor még csak utcai gumival lehetett menni, ami olcsó volt és a nézők is élvezték.
1999-ben váltottunk egy A-s Suzukira, ami szinte lépten-nyomon szétesett, mert nem tudtuk hozzá beszerezni a tuti alkatrészeket. Na ebből elegünk lett Juhász Pistivel, az akkori navigátorommal, úgyhogy átváltottunk Hondára, amit azóta sem bántam meg.

Tavalyi évet már nem a Magyar rallye bajnokságban töltöttétek,hanem a Mitropa kupában

- Igen ,mivel már 17 évet mentem itthon szinte ugyanazon a pályákon, ezért szerettem volna kipróbálni magam külföldön is - bár megmondom őszintén, ezt már hamarabb meg kellett volna tennünk. A Mitropa Kupáról Varga Cigány Zoli-tól hallottam, aki csak jót mondott erről a sorozatról és bizony igaza volt. Nem csak a pályák minősége és nehézsége van magasabb szinten mint nálunk, de a rendezés színvonala is. 
A Honda FD2-vel mentünk, ami arrafelé nagy feltűnést keltett, de ennek ellenére nem kellett külön homologizálnunk (mint itthon), hanem mehettünk vele a kategóriánkban és nagyon kedvesen fogadtak minket mindenhol. 

Az idei évben is külföld a cél?

- Éppen ezért 2013-ban is a Mitropában szeretnénk indulni, ez az a sorozat, ami számunkra még anyagilag elérhető. A pályák is nagyon jók, technikásak, igazi rallye pályák. Szlovéniában és Németországban szinte minden gyorsaságin van pár kilométer murva  az egyébként is állandóan változó minőségű aszfalt pályákon. Sajnos az egyik hiányossága a sorozatnak, hogy nincs murvás futam, amit én személy szerint nagyon hiányolok.

Hogyan néz ki a Mitropa kupa programja?

- A futamok időbeosztása elég zsúfoltnak mondható, mivel általában csütörtöki napon van a pályabejárás (minden gyorson kétszer lehet menni), pénteken délelőtt az átvételek, délután pedig kettő vagy négy gyorsasági, amiből az egyik éjszakai. Szombaton reggel 7 órakor rajt, aztán este tízig nyomhatod egyfolytában. Az etap idők nagyon szűkösek, úgyhogy nem nagyon van idő unatkozni vagy cseverészni.
Nekem a Toscana Rally volt idén a kedvencem, ahol egy 35 km-es éjszakai gyorsaságival zártuk az amúgy sem könnyű versenyt.

Akkor tehát a Magyar rallye kilőve?

- Szívesen mennénk  Magyarországon is, hiszen MAGYAROK vagyunk, de ez nagyon megterhelő lenne anyagilag és emberileg is. A magyar és a Mitropa futamok között egy hét különbség van időben, ha odavágod az autót az egyik versenyen, akkor a másik futamnak annyi. No meg a családra sem tehetek ekkora terhet :)

Mi a véleményed a kis hazánkban kialakult helyzetről?

- Az magáért beszél, hogy évek óta tart a magyar versenyzők elvándorlása. Pénzes Zsoltinak vannak jó ötletei, de amikor egyesek csak akkor segítőkészek, ha az általuk megnevezett emberekkel dolgozhatnak, akkor ott nagy a baj. Klikkesednek a vezetők és a versenyzők is. A nyílt szakági gyűlésen olyan emberek lázadoznak az új szabályok ellen, akik nem is versenyeznek már évek óta, csak autókat adnak bérbe a honi bajnokságba. Az egészből csak hasznot húznak és ők akarnak dirigálni, a versenyző véleményét pedig megpróbálják elnyomni. Az egész szabályalkotásra és ezáltal a bajnokságra is rányomja a bélyegét a sportpolitika, ezért aztán sokan elmentek máshová versenyezni, ahol sokkal jobb feltételek vannak és a versenyzőről szól  a rendezvény. Szlovéniában szóltam az egyik sportbírónak, hogy van egy kis problémám, mire azt válaszolta, hogy nincs semmilyen problémám csak mondjam, hogy miben segíthet. Na ez az alapvető különbség.

Tudomásunkra jutott az is hogy 2012-ben készen lett a másik olyan autód amiből szintén csak egy darab van kis hazánkban és az is nálad. 

- Rendelkezésünkre áll egy Renault Megane RS N4 versenyautó, ami lassan teljesen kész állapotba kerül. Ezen az autón tulajdonképpen az utolsó csavart is ki kell cserélni, de állítólag ettől működik jól. Az autót javarészt a lengyel 2brally cég építette, akik csak Renault rally autók építésével és versenyeztetésével foglalkoznak.

Ha jók az információink akkor eladó az új vas ? És ha nem tudjátok eladni akkor láthatunk vele versenyezni?

- Szeretnénk 2013-ban a Renault-val indulni, de ennek az autónak nagyobb a költségvetése, mint a Hondának. Persze, ha összejön, akkor reményeim szerint jobb eredményeket tudunk elérni vele.


Nagyon köszönöm és sok sikert kívánok az idei évre.