7. Kovászna hórallye: világbajnoki színvonalú pályákra lehet számítani

Idén immár hetedik alkalommal nyílik lehetőség Székelyföld szívében a hó színes gyorskocsikkal történő szétcsapatására, amit a 7. Kovászna Winter Rally-Kremsmueller keretében tehetnek majd meg a vállalkozó kedvű versenyzők. A kezdet kezdetén szórakozásnak indult a rendezvény, de 2013-ban már a határokon túlról is sok páros teszi majd tiszteletét a futamon. Kőházi Károly összekötővel beszélgettünk a havas verseny részleteiről.

Racing.hu: A verseny nevében is benne van, hogy hórallye lesz. Kezdésként beszélgessünk egy kicsit a verseny helyszínén lévő hóhelyzetről. Úgy tudjuk bőven van a téli csapadékból...

Kőházi Károly: Az biztos, hogy nincs ok panaszra, hó az van gazdagon. Jelen állás szerint úgy tűnik, hogy kb. másfél-két méteres hófalak között lehet majd versenyezni.

Racing.hu: Mit lehet tudni a pályákról? Mire készüljenek a versenyzők?

Kőházi Károly: Igazi világbajnoki színvonalú pályákra lehet számítani. Néhol szűkebb, kevés hibalehetőséget adó részek nehezítik a szakaszokat, de a látványos autózásra is lehetőség nyílik. Emelkedő, lejtő, technikás kanyarok, lesz minden ami egy tökéletes téli versenyhez kell. A tervek szerint 9 gyorsasági szakasz lesz, de ha az időjárás közbe szól még lehetnek változások a programban. Az biztos, hogy a 100 km-esre tervezett gyorsasági és a várhatóan 176 km-es össztáv változtatás esetén csak hosszabb lehet. Ezúton is felhívom a versenyzők figyelmét arra, hogy lámpasorral készüljenek, mert a futam biztosan sötétben fog véget érni!

Racing.hu: Milyen az érdeklődés? Hány páros szerepel már a nevezési listán?

Kőházi Károly: Jelenleg 55 nevezőnk van, magyar, olasz és román versenyzők jelezték, hogy szeretnének részt venni a versenyen. A rajtlistán Subarukon és Mitsubishiken kívül sok-sok Daciát, BMW-t, Fordot, Toyotát és még egy Olcitot is találunk. Tehát a mezőny nagyon színes és változatos lesz.

Racing.hu: Azt már tudjuk mi vár a rajthoz állókra. De a nézők mire számíthatnak ezen a színes mezőnyön kívül? Mi lesz a verseny különlegessége? Ha az eddigiek esetleg nem lennének elég különlegesek.

Kőházi Károly: Az elmúlt években már kaphattak ízelítőt a drukkerek abból, hogy hogyan is közlekedik a magyar egy hátsókerékhajtású autóval. 2013-ban összeszerveztem egy zömmel igencsak látványosan közlekedő kis csapatot, akik kivétel nélkül 300 lóerő feletti, RWD-s, nagyszöges gumikkal felszerelt autóval állnak majd rajthoz. Páhi Csaba, Sipos Zoltán és Tajmel Tibor mellett jómagam is szerepelek ebben a kis társaságban és bízok benne, hogy feledhetetlen pillanatokat szerzünk majd a szurkolóknak. A román bajnokságban egyébként nem szerepel RWD-s autó, ezért (is) különösen szeretik a hátul hajtó versenyautókat. Az érdeklődőknek egyébként javasolt a pályák alapos feltérképezése, mivel kevés lesz a parkolóhely, várhatóan sokat kell majd gyalogolni, de mindenhol garantáltan látványos autózást láthatnak majd. Egyébként semmivel sem drágább itt versenyezni, vagy nézni, mint bárhol máshol, csak egy kicsit messzebb van a helyszín. Budapesttől kb. 760 km. De a szállások és az egyéb költségek jóval olcsóbbak, így a végén még olcsóbban is megvan egy ilyen verseny.

Racing.hu:  Ha már a költségeknél és a szállásnál tartunk: van e valamilyen szállásajánlatod?

Kőházi Károly: Természetesen. Kovásznán a Hotel Bradul. Itt 70 lejért már el lehet tölteni egy éjszakát, étkezéssel együtt. A telefonszámuk: 00-40-267- 340-081.

Racing.hu: És mi lesz akkor, ha elolvad a hó? Volt szó róla, hogy akkor más időpontra tolják a verseny időpontját.

Kőházi Károly: Biztos, hogy nem fog elolvadni, a versenyt nem fogják elnapolni. 1000 méter tengerszint feletti magasságról beszélünk, ahol február közepéig nappal -5, éjjel pedig -15 Celsius fok van. Tehát olvadni tuti nem fog, a verseny mindenképpen ebben az időpontban lesz megtartva.

Salánki Gábor