Zengő Zoltán: Maximális támogatottságban részesítenek minket a Hondánál

Bombaként robbant a jó hír, hogy Michelisz Norbi 2013-ban gyári fejlesztésű Hondával vág neki a WTTC idei évadának. A hír értékét mi sem növeli jobban, hogy Tarquinin és Monteirón kívül egyedül a Zengő Motorsport privát világbajnok pilótája körözhet majd ilyen technikával ebben az évben. A részletekről Zengő Zoltánt faggatta a Racing.hu.

Racing.hu: Először is gratulálni szeretnénk az új autóhoz, ami remélhetőleg hozzásegít titeket az álmaitok megvalósításához. De mi a helyzet a BMW-kkel, úgy tudjuk megérkeztek a konténerekkel.

Zengő Zoltán: A BMW-ket mindenek előtt megjavítjuk, eltávolítjuk a Makaóban keletkezett sérüléseket, majd ezek után értékesíteni szeretnénk őket.

Racing.hu: Milyen támogatást fogtok kapni a Hondától, vagy a JAS-tól?

Zengő Zoltán: A JAS-tól semmilyen támogatást nem kapunk, mivel a JAS a Hondának az alvállalkozója, úgy is mondhatnánk, hogy a gyári csapata. Mi a Hondával állunk szerződésben. A JAS a Honda számára készíti a versenyautókat, ők fejlesztik a karosszériát. Az a szerződés, amit a Hondával kötöttünk az minden gyári támogatást megad a számunkra: belenézhetünk az összes adatba, megkapjuk az összes teszteredményt, mindent, ami az autó frissítését, modernizálását jelenti, a legújabb technikai módosításokat a mi autónkon is alkalmazzák a japán cég szakemberei. Maximális támogatottságban részesítenek minket.

Racing.hu: Szerinted mire számíthattok ezzel az autóval 2013-ban?

Zengő Zoltán: Nagyon bízunk benne, hogy ez az autó felveszi mindenkivel a versenyt, és megtöri a Chevrolet egyeduralmát. Az biztos, hogy a 2013-as év nem lesz egy könnyű menet, de a hosszú távú stratégiánknak és a terveinknek a megvalósításához - miszerint 2014-ben szeretnénk egy abszolút világbajnoki címet nyerni- mindenképpen váltanunk kellett és úgy gondoljuk, hogy ehhez a technikai hátteret a Honda tudja megadni számunkra.

Racing.hu: Mint tudjuk, hogy a BMW hátul hajt, a Honda pedig elől. Ez nem lesz újdonság Norbi számára, hiszen rengeteget versenyzett már elsőkerékhajtású autókkal is. De mit gondolsz, melyik fekszik neki jobban?

Zengő Zoltán: Norbi az elsőkerekes autókon nőtt fel, jól bánik velük és szinte az összes bajnoki címét ilyen technikával érte el. Két éve, 2011 óta BMW-vel megy, de nem hiszem, hogy emiatt bármilyen problémánk lehetne, biztos vagyok benne, hogy pillanatok alatt vissza fog szokni az elsőkerekes autóhoz.  

Racing.hu: Láttátok már az új autótokat, vagy esetleg egy próbakör is belefért a Hondával való ismerkedésbe? Szerződés már van, de hogy áll jelenleg ez a projekt?


Zengő Zoltán: Láttuk az autót már, 2012-ben többször is a mellettünk lévő boxban volt. Láttuk az odaadást, a japán precizitást, ahogy kezelték a japán mérnökök az egész autót. A JAS motorsport szerelői is mindent megtettek annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt érhessék el ezzel az autóval. De az 2012-ben még csak egy prototípus volt. Azt el kell mondanom, hogy az az autó, amit mi kapunk 2013-ban az még most épül, és nyilván a 2012-es teszteredmények illetve tapasztalatok alapján még jobbnak, erősebbnek és korszerűbbnek szeretnének megépíteni, mint az elődjét. Tehát három vadonatúj autót építenek: Tiago Monteirónak,  Gabriele Tarquininek és Michelisz Norbertnek. A negyedik autó, ami esetleg szóba kerülhet az egy 2012-es prototípus, amit a gyár még esetleg versenyeztetni szeretne különböző országokban, különböző prominens személyiségekkel, vagy helyi hősökkel.

Racing.hu: Óriási változás ez egy történelminek mondható eredmény után, amiben rengetegen voltak a segítőitek.

Zengő Zoltán: Igen. Ezt bizony egyedül nem valósíthattuk volna meg ezért nagyon-nagyon nagy köszönettel tartozom a BMW Magyarországnak és a BMW Motorsportnak, hogy lehetővé tették számunkra ezt a két szenzációs és sikeres évet. Segítségükkel érhettünk végig és érhettük el Magyarország valamint a Zengő Motorsport egyik legnagyobb, legszebb autósport eredményét, a 2012-es WTCC privát világbajnoki címét. Óriási köszönet illeti azokat is, akik segítettek abban, hogy a Hungaroringen két teltházas versenyen vehettünk részt, ahol hatalmas szeretetet kaptunk a közönségtől, amit úgy érzem sikerült is meghálálnunk 2012-ben a futamgyőzelemmel. Fergeteges élmény volt számunkra és remélem, hogy a szurkolók számára is, akiket szeretettel várunk 2013-ban is a Hungaroringre, hiszen óriási szükség van arra a szeretetre és támogatásra, amit tőlük kapunk. És még egyszer köszönöm Magyarországnak, a támogatóknak és mindenkinek, aki tett azért valamit, hogy a WTTC megjelenhetett Magyarországon.

Fotók: Zengő Motorsport

Salánki Gábor