Egyre jobb a Qualisport Scaniája a mauritániai dűnéken

„Na, ez aztán igazi tereprali volt a legjavából” – ezekkel a szavakkal kászálódott ki a Qualisport V8-as Scaniájából Czeglédi Péter navigátor a 2013-as Africa Eco Race vasárnapi, a mauritániai Akjout környékén bonyolított 320 kilométeres szelektív szakasza után. A magyar egylet élvezte a kihívást, ráadásul a fekete kontinensen első ízben használt Scania a dűnéken egyre jobban muzsikál.

Kovács Miklós pilóta navigátorával, valamint vezető szerelőjével, Tóth Tamással együtt jól teljesített a január 9-én, Dakarban záruló tereprali-maraton hetedik szelektívjén. A Marokkóban az új Scania beállításaival küszködő, azonban Mauritániában sokat javuló különítmény tagjainak beszámolója szerint a kamionok meccse különösen élvezetesnek bizonyult az Akjout környéki dűnéken: a kategória legjobbjai, a listavezető Kamaz-fenegyerek Anton Shibalov, az MAN-es Elisabete Jacinto, a tatrás Tomás Tomecek és a Qualisport egysége egész nap együtt haladtak, oda-vissza előzgették egymást.

Jó darabig a kalocsai csapat Scaniája haladt az élen, köszönhetően a javuló tempónak és hibátlan navigációnak, azonban a szakasz végéhez közeledve váratlanul defektet kaptak, amivel elúszott a szakaszgyőzelem esélye. A monstrumok végül az autós kategória éllovasa, Jean-Louis Schlesser mögött végeztek: Jacinto bizonyult a legjobbnak Tomecek és Shibalov előtt, míg Kovácsék – akik 6 óra 20 perc 10 másodperc alatt teljesítették a távot - a defekt miatt a 4. pozícióban zártak. Hátrányuk azonban a nehézségek ellenére is csak 35 perc volt az előző napon a dűnék közül általuk kisegített luzitánokhoz képest.

„Iszonyatos élveztük a mai napot, szédületes helyeken jártunk és a mai szelektív tényleg mindent megadott, amit egy afrikai tereprali-futamtól várhat az ember. Elképesztő dűnéket kellett megmásznunk és komoly volt a navigációs kihívás is. Mindent jól csináltunk, de sajnos a végén közbejött egy defekt, ami igazán nem hiányzott. Vannak versenyek, amikor minden nehezen alakul és a jelek szerint számunkra ez most egy ilyen futam. Így is van okunk az elégedettségre, hiszen egyre jobban összeszokunk az új kamionnal, egyre jobban érezzük és ez immáron az eredményeinken is meglátszik. Közeledünk a verseny végéhez, harcolunk tovább, de mostantól már azt is szem előtt kell tartanunk, hogy ott akarunk lenni Dakarban a befutónál, a Rózsaszín-tó partján” – nyilatkozta Kovács Miklós, aki a vasárnapi produkció után a kamionos kategória összesítésében őrzi 4. helyét, ami az autós-kamionos összetettben a 9. helyet jelenti.

Az autósoknál újfent Jean-Louis Schlesser bizonyult a leggyorsabbnak: az előző négy Africa Eco Race-t zsinórban nyerő legendát egy Volkswagen buggy-val Patrick Martin követte, míg a 3. időt Joost van Cauwenberghe autózta Overdrive-Toyotájával. Schlesser az összesítést tekintve félig-meddig már nyugodt lehet: miután legfőbb riválisának, Jerome Pelichet-nek szombaton műszaki gondjai támadtak és sok időt veszített, ezúttal másik ellenfele, a korábbi magyar bajnok cseh Miroslav Zapletalnak is technikai gondjai adódtak. Az éllovas francia előnye így 5 óra 6 perc 57 másodperc az Oscarral versenyző orosz Anton Grigorov előtt.

A motorosoknál kiélezett a csata két KTM-es versenyző között: a vasárnapi szakaszt a holland Guillaume Martens nyerte, aki 11 perc 52 másodpercet vert az éllovas Martin Fontynre, a belga előnye azonban így is 18 perc 5 másodperc németalföldi üldözőjéhez képest.

Hétfőn Akjout és Tenadi között száguld az Africa Eco Race mezőnye, a szelektív szakasz hossza 441 kilométer lesz. A versenyzőkre homokos, dűnés terep vár, a navigáció ezúttal is hatványozottan fontos lesz és René Metge versenyigazgató előzetes tájékoztatása szerint az indulókra legalább olyan komoly kihívás vár, mint az Akjout környékén bonyolított hurok-szakasz során.

Forrás: qualisport.hu