Amíg mentünk ,jó volt....

Beszélgetés Kondella Péter autóversenyzővel a Szilveszter Rally után.

Nagy várakozás előzte meg a 2012. évi Szilveszter Rallyt. Utoljára szeptember végén ültünk az autóban a Vác Rallyn, amikor megnyertük a bajnokságot. 
Ezért erre a versenyre tét nélkül érkeztünk. Egész évben az óra ellen versenyeztünk, úgy éreztük, kell egy kis pihenés, lazítás.

A verseny előtti teszten újra visszazökkentünk, beállítottuk az autót, kipróbáltuk a jeges, csúszós viszonyok között, mivel 2012-ben minden versenyen száraz volt az út, ilyen körülmények között még nem versenyeztünk.
Az első nap megrendezett esti gyorsasági szakaszt jól kezdtük, köszönhető egy „száraz úton is” rövid féktávnak. Kicsit elgondolkodtam a gyorsasági rajtja után, és arra lettem figyelmes, hogy az első balos kanyarhoz túl nagy tempóval érkezünk. Hideg slick gumi a vizes, csúszós aszfalton nem igazán tapad, és ezt „le is teszteltem”. Eltolta az elejét, gondoltam kézifékkel rásegítek, de mintha az utat kirántották volna alólunk, háttal érkeztünk meg a szalmabálák közé. Innentől ahol tudtam, csak csúszkáltunk, hiszen szórakozni jöttünk. Összeszedtünk emiatt 20 másodperc hátrányt a kategóriával szemben, és 20 másodperc büntetést, pályaelhagyás, és pályarongálás miatt. Ez is megalapozta, hogy nem kell az órával foglalkoznunk.
A második napot kicsit óvatosabban kezdtük, mégis tudtunk kategória 2. időt autózni, mindamellett, hogy nagyon élveztük, és helyenként magunkhoz képest gyorsak is voltunk. Sikerült nagyobb autókat (R3, Kit Car) magunk mögé szorítanunk, melyen Mi is meglepődtünk.

De ez után jött az ominózus gyorsasági szakasz, amit utólag értékelve nagyon jól kezdtünk, talán versenyzésünk eddigi legjobb gyorsaságija volt. Azonban egy sima balban – keskeny úton -, az autó jobb hátsó kereke lecsúszott a fűre, elúszott az autó, és a baloldalon található kerítésbe csapódtunk az autó jobb oldalával. A kerítés vas oszlopa eltörte a jobb első felnit, meghajlott a lengőkar, az elemek törtek, szakadtak, de valahogy mégis menetirány szerint álltunk meg. A motor nem fulladt le, nem füstölt, így gondoltam megyünk tovább. Picit megrángattam a kormányt, nem éreztem defektet, ezért próbáltunk sietni, de a futómű nem volt az igazi. A szervizparkban átnéztük az autót, mivel nem volt tartalék lengőkarunk, ezért nem folytattuk a versenyt. Sajnáltuk, hogy ki kellett állnunk, de nagyon jól éreztük magunkat. Ebből is tanultunk, és picit másképp készülünk a 2013-as bajnokságra.

Köszönet a Támogatóinknak:
Royal Defend Kft.
Dokutech Center Kft.
Ecoffice Technology Kft.
Evolution Consulting Kft.
ExcelIT Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
EUTrust Kft.
FPO Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Gündert Zoltán vezető tanácsadó
gyerekkel.hu 
Innovitas Közhasznú Nonprofit Kft.
M.B.S. Plus Kft.
MICRO-TOP Távközlési Kivitelező és Tervező Kft.
Olasz és Társai Kft. 
Pannon Tobacco Kft.
PWENT Kft.
Rowa Chemicals Kft.
SFX Partners Kft.
Visiopone Kft.
V4 Transport Szállítmányozási Kft.