Keresés

Találatok száma: 77
Előző 2 / 4 Következő
  • 2015.04.13. 23:16
    Racing.hu: Kezdjük az évet a legelején. Hogy sikerült az egri felkészülésetek?Ifj. Vizelli Károly: Rengeteget készültünk az évadnyitó futamra, illetve az egész évre. Elhatároztuk, hogy maximálisan odatesszük magunkat a minél jobb eredmény elérése érdekében. A gondolatokat a tettek követték, rengeteg időt töltöttünk a műhelyben is és véleményem szerint sikerült is egy elég jó beállítást találni a kocsira és az külön örömmel tölt el, hogy egy remek futómű van alattunk. Valamint végre jó fék is került az autóra! Eddig nem szántunk rá elegendő időt, emiatt a kelletténél gyengébben muzsikáltak a ... hátsó fékeink, de most már elég jól teljesítenek azok is. Mondhatom, hogy teljesen felkészülten vágtunk neki az évnek, mert mindent felújítottunk az utolsó csavarig, tényleg olyan volt mintha egy vadonatúj autóba ültünk volna bele. Racing.hu: Szavaidból ítélve teljes évet szeretnétek autózni 2015-ben, a Rallye2-ben.Ifj. Vizelli Károly: Igen, így tervezzük. Csupán egyetlen verseny necces számunkra, mégpedig a Kassa Rallye. A párommal a lagzink ugyanis pont a kassai hétvégére esik, tehát igen komoly rá az esély, hogy ott mi nem fogunk indulni.Racing.hu: Hát valahol ez érthető is… J Kanyarodjunk ... vissza Egerbe. Hogy éreztétek magatokat, hogy tetszett az év első versenye?Ifj. Vizelli Károly: Az Eger Rallye az nekünk az egyik best of verseny, nagyon kedves számunkra. Sikerült jó itinert írnunk és pontosítani mindent, remekül összeállt a csapatunk, flottul működött minden. Tetszettek a pályák, rendkívül jó minőségűek voltak az utak. Talán egy kicsit túl jók is voltak, mi jobban szeretjük a felhordásos keskeny szakaszokat. Racing.hu: A felhordás, vagy, ahogy sokan mondják a zizi hiányára itt azért nem lehetett panaszod…Ifj. Vizelli Károly: Így van, de szerintem nekünk jobban fekszenek a szűk ... , egy sávos utak felhordással kombinálva. Az sokkal technikásabb. De ez is jó volt. Örültünk, hogy ott lehettünk, viszont a balesetek nagyon elszomorítottak minket.Racing.hu: Hogy bírta a vadi új technika a „bejáratást”?Ifj. Vizelli Károly: Semmi baj nem volt az autóval, minden tökéletesen működött. Ebben nagy szerepe volt a szervizeseknek, a támogatóknak, és a Korda Racing-nek, jó, hogy mindannyiukra bármikor számíthatok.  Racing.hu: Gondolom ezek után könnyebb lesz a miskolci felkészülésetek.Ifj. Vizelli Károly: Igen, de van munka most is gazdagon. Átnézzük minden részét a VFTS-nek ... , revíziózzuk a váltót a difit a kuplungot. A nagyobb műszaki munkák mellett az ülés beállításával kell majd bíbelődnünk, mert az egri verseny előtt egy nappal érkeztek meg a frissen vásárolt ülések és nem sikerült őket pontosan beállítani. Két gondom volt velük az Eger Rallye-n: nagyon közelről és nagyon magasról vezettem, na ezen fogunk most állítani. De nem vészes, megoldjuk ezt a felkészülést is.Racing.hu: Milyen emlékeid vannak a miskolci versenyekről? Ifj. Vizelli Károly: A Miskolc Rallye-ról általában csak jó emlékeim vannak, viszont a mostani pályákat nem ismerem, nem mentem még rajtuk. Racing.hu
  • 2015.04.07. 12:38
    Racing.hu: Hol voltál hétvégén Miki és mi történt veled?Kazár Miklós: A quad short track bajnokság idei nyitófordulóján szerepeltem Miskolcon, a salak arénában, ahol egy ütközés után elestem és eltört a bal felkarom. Racing.hu: A baleset után kórházba kerültél, mi történt ott veled? Hogy érzed magad most?Kazár Miklós: Mindketten kórházba kerültünk, engem megműtöttek, összeszegecseltek, ennyi van igazából, most már lábadozok, pihenek, de nem érzem magam most se túl jól. Pont úgy, mint, akit másfél napja megoperáltak. A fájdalmaim megvannak, amik egy ilyen esés és műtét után nem is csoda ... . Racing.hu: A rajt után történt nem sokkal az eset, te hogy láttad belülről? Kazár Miklós: Így van. Konkrétan a rajt utáni első kanyarban. Tömören összefoglalva egyszerűen belém jött egy lengyel srác. Oldalról belém vágódott. Racing.hu: Kit érzel hibásnak a történtekkel kapcsolatban? Láttad már azóta a motorod, hogy miként vészelte át az ütközést?Kazár Miklós: Versenybaleset volt, de ő volt a hibás.  Egy tizedmásodperc alatt történt minden. A lengyel versenyző kívülről egy olyan szöget akart megmotorozni, ami sportszerűtlen volt. A motort még nem láttam, nem tudom, hogy mi van vele.Racing.hu: Erős ... sérülés miatt. Az orvosok megtettek és megtesznek mindent, amit lehet, minden azon múlik, hogy az én szervezetem hogyan reagál a kezelésekre. Minden héten eljárok majd az orvoshoz, röntgenezünk, mindent megteszünk, ami tőlem telik. Sőt! Még annál is többet. Sokféle dolgot csinálunk, egy-két csodaszert és hókuszpókuszt is bevetünk, meglátjuk mire lesz elég. Nem zárom ki az esélyt az indulásra. Adok neki mondjuk 15%-ot. De ez csak esélylatolgatás. Egy versenyt lehet mínuszolni, nincs nagy gáz.  Racing.hu: Gondolom nem pont a hazai versenyed akartad mínuszolni…Kazár Miklós: Hát így van ez látod ... : ember tervez, Isten végez. Azt mindentől függetlenül szeretném elmondani, hogy nagyon szépen köszönöm a rengeteg érdeklődést, és jó kívánságot, amit kapok, nagyon jól esnek.Racing.hu: Kicsit beszélgessünk még a Miskolc Rallye-ról, mint lehetőségről. Hogy tetszenek a szakaszok, amik a versenykiírásban szerepelnek?Kazár Miklós: Ismerem őket jól, de a jelen helyzetemet nézve végképp megterhelő lehet nekem egy napra 12 gyorsasági szakasz. Nem tudom hogy bírnám… Racing.hu: Majd meglátjuk. Köszönjük, hogy a rendelkezésünkre álltál! A legfontosabb, hogy felépülj, amihez kívánunk mi is sok erőt, türelmet
  • 2015.02.15. 14:37
    Racing.hu: Kívülről nézve elég jónak tűnt a 2014-es évetek. Szép eredmények, sok kupa és az év végi budapesti díjátadó ünnepségről sem tértetek haza üres kézzel. Ti is ennyire jónak értékelitek a tavalyi esztendőtök? Mi volt a csúcs és a mélypont az évben?Keszler Mátyás: Elég rosszul indult az év, hiszen a nyitó versenyen nem tudtunk elindulni, de szerencsére ez nem bizonyult gyógyíthatatlanul nagy érvágásnak, hiszen szerintem is elég jól sikerült a múlt évi bajnokságunk. Ettől függetlenül azt mindenképpen a negatív élmények közé kell, hogy soroljam, hogy a rajtra még nem állt össze az évünk ... , nem tudtunk elmenni Miskolcra, de ezután minden versenyen jót és jól autóztunk, egészen jó helyeken végeztünk, Hágen Zoli barátom is nagyon jól érezte magát az autóban. A baranyai versenyek ráadásul mind földrajzilag, mind érzelmileg közel állnak hozzánk, volt egy pécsváradi gyorsasági szakasz is, ami nekem abszolút hazai pályának tekinthető. A bajnokság úgy összességében tetszett, jól éreztük magunkat a versenyeken. Az autónk jól bírta, nem kellett kiállnunk egy futamról sem, azt hiszem, egy hasonló 2015-ös évvel kibékülnénk most így látatlanban. Racing.hu: Ezek szerint apait-anyait beleadva ... készültök az idei évre…Keszler Mátyás: Hát, ezt azért talán túlzás lenne most így kijelenteni. Elég zavarosak most még a kategóriák, a szakosztály és más egyebek is. De hát mi mennénk szívesen, egyelőre úgy van, hogy részt veszünk az idei Rallye2-es bajnokságon is. Racing.hu: Maradjunk annyiban, hogy nem kicsit lepnél meg, ha autót váltanátok. Ugye idénre is marad az Audi?Keszler Mátyás: Persze, persze. Marad az Öreglány. Egy kis felújítás lesz rajta: néhány karosszériaelemet ki kell cserélnünk, lesz új fényezés is, de a motorhoz, futóműhöz nem igazán kell nyúlni. Bevált, ismerjük már, bírják a ... gyűrődést. Pont tegnap néztem meg, lesz az Eger Rallye, ami az egyik kedvenc versenyem. Nem úgy az Öreglánynak! Ott mindig meg szokott állni. Nagyon várom már az évad kezdetét, jó lenne már ott lenni Egerben, találkozni a szurkolókkal, akiket ezúton is üdvözlök. Tíz éve ugyanott lakunk a verseny ideje alatt, Felsőtárkányban, remélem idén sem lesz kiadva másnak a kéró, hiszen úgy megyünk már oda, mintha haza járnánk. Nagyon szeretjük, jó hely. Racing.hu: Elég régen hajtjátok már ezt az Audit, nem sok ilyen párost lehet találni manapság, akikkel ennyire összenőtt egy versenyautó. Ha netán egyszer ... cserére adnád a fejed, mi lenne az, amibe szívesen átülnél az Öreglány után?Keszler Mátyás: Ez jó kérdés… 1991-ben a Toyota Celica volt a szívem csücske. Az eddigi pályafutásom során az volt a csúcs. Azt látom, hogy sokan mennek Mitsubishivel, gondolom, hogy nagyon jó autó lehet, abba szívesen átülnék, ha úgy alakulnának a dolgok. De erre nem valószínű, hogy valaha is sor kerül. 20 éve megyek ezzel az autóval, ismerjük már minden porcikáját és szeretjük, a szívünkhöz nőtt, úgyhogy jó esély mutatkozik rá, hogy ez így is marad, nem cseréljük le. Racing.hu: Szoktak is veletek viccelődni, ha emlékeim

    Rallye2

  • 2014.04.10. 18:14
    Racing.hu: Mikor lesz pontosan Bükfürdő Rallye?Markó Tibor: A Bükfürdő Rallye egy év kihagyás után tér most vissza a honi rallye versenyek közé, mégpedig 2014. május 9-11. között szerepel a bajnokságok versenynaptárában. A verseny igazából pénteken és szombaton zajlik majd, de szombat estére egy fergeteges ünnepséget szervezek, egy igazi „ereszd el a hajam” rallye party-t, ami várhatóan nem ér véget aznap este, hanem csak vasárnap hajnalban, ezért jobb, ha úgy készülnek a versenyzők, illetve a szurkolók, hogy a szombat éjszakát még ott töltik Bükfürdőn, és csak vasárnap indulnak haza.  ... ;Racing.hu: Voltak olyan információk, hogy valamelyest le lesz rövidítve a verseny időtartama. Akartatok valamilyen programot vasárnapra végül is, vagy nem?Markó Tibor: Igazából vasárnapra nem terveztem semmit, de party, biztosan csak jó későn, vagy lehet, hogy csak korán fog véget érni.  Racing.hu: Kicsit másabb lesz ez a bükfürdői futam, mint, ahogy ezt eddig megszoktuk…Az idei évben a Bükfürdő Rallye státusza némileg megváltozott. Az Országos Rallye Bajnokság helyett az Országos Murva Rallye Bajnokság futamaként szerepel a versenynaptárban, ami egy teljesen új dolog. Az első rendezvénye ... lesz ennek a bajnokságnak a Bükfürdő Rallye az évben, meg úgy összességében is. A különbség az lesz egy ORB versenyhez képest, hogy kb. 20 kilométerrel kevesebb lesz a gyorsasági szakaszok hossza. Egyébként nem túl jelentős az eltérés a megszokottakhoz viszonyítva. Racing.hu: Kiket vártok a Bükfürdő Rallye-ra, és lesz e M csoport a futamon? Markó Tibor: Hogy kiket várunk? Természetesen a Rallye2 mezőnyét és kivételes engedélyt kapott a rendezvény a Rallye Sport Bizottságtól, hogy országos meghívásos mezőny is indulhasson a versenyen. Na és persze a rajongókat, drukkereket és ... pláne északra, Skandináviában komoly hagyománya van a murvás Historic versenyeknek. Hát most a hazai versenyzőknek is adott lesz a lehetőség, nekik is készülünk egy kis kóstolóval! Racing.hu: Akkor a Bükfürdőn megszokott osztrák Volvók is újra színre léphetnek.Markó Tibor: Igen úgy tűnik, már több volvós versenyző is érdeklődött nálam a futamról. Racing.hu: Egy hónap van nagyjából a versenyig. Hogy állnak a szervezési munkák, mikorra várható a versenykiírás?Markó Tibor: A versenykiírás a szabályok szerinti állapotban van, az RSB asztalára került, jóváhagyásra vár. Ahogy mi szoktuk ... mondani, a verseny előtt mínusz 30 nappal kell, hogy megjelenjen, ezt így is tervezzük közzé tenni, tehát április 9-11 környékén szeretnénk mindenki számára elérhetővé tenni. A munkálatokat csináljuk, haladunk velük igen jól, azt gondolom, hogy a szervezéssel, rendezéssel egyáltalán nem állunk rosszul.Racing.hu: Markó Tibiéknél már megszoktuk, hogy mindig kapunk valami újat, különlegeset, valami meglepetést. Készültök e valamivel most is, amit megoszthatsz a Racing.hu olvasóival?Markó Tibor: Ez minden esetben egy külön fejtörést okoz nekem. Mindig próbálok úgy gondolkozni, hogy az elvárhatónál egy

    Rallye2

  • 2013.12.31. 13:46
    Minden Kedves Olvasónknak eredményekben és versenykilométerekben gazdag Boldog Új Évet Kíván a Racing.hu csapata!
  • 2013.10.20. 10:51
    Racing.hu: Milyen érzés volt, amikor lejöttetek az utolsó gyorsasgái szakaszról, átgurultatok a Budapest Rallye célján és kimondhattátok biztosan és megmásíthatatlanul, hogy ti vagytok a 2013-as év abszolút Rallye2-es bajnokai?Berényi László: Igazából már az utolsó szakasz céljában óriási volt a boldogság, de azt hiszem ez az egész év és az utolsó gyors izgalmai után teljesen érthető. Az utolsó pályán már nagyon izgultunk, hogy nehogy most történjen valami az autóval, vagy nehogy a győzelem kapujában hibázzunk el valamit. Nagy kő esett le a szívünkről mikor átértünk a célvonalon, büszkék ... vagyunk és nagyon örülünk a bajnoki címünknek. Sosem voltunk még bajnokok, az pedig egy különösen jó érzés, hogy a Rallye2-ben rögtön az első évünkben sikerült abszolútat nyernünk. Ehhez kellett egy nagyon jó autó, rengeteg munka és egy adag szerencse is. No és a mögöttem álló professzionális csapat is, ami teljesen erre a célra, és a Rallye2-re épült, hatalmas szívvel, elkötelezettséggel és tudással dolgoznak minden futamon. Racing.hu: Te korábban összkerékhajtású autóval versenyeztél. Milyen érzés volt számodra egy gyengébb, kétkerék hajtású autóba beülnöd? Visszalépés volt ez számodra vagy ... stílust kialakítanom, amivel nem volt arra nagy szükség, hogy a hátsó kerekek is hajtsanak. Hozzá kellett szokni a gondolathoz, hogy ha baj van, akkor a hátsó kerekek „tolóerejére” nem nagyon kell számítani. :-) Racing.hu: Az évadzáró Mecsek Rallye-ra milyen felfogásban készültök? Örömautózás lesz, vagy inkább a „nehogy már a bajnokot vejék el” stílusra számíthatunk tőletek? Berényi László: Elsősorban egy olyan versenyt szeretnénk teljesíteni felszabadultan, ahol nincs semmilyen teher vagy stressz a nyakunkban. Ezért mondom azt, hogy a jó hangulat és a Mecsek Rallye teljesítése a cél ... , nem az a lényeg nekünk, hogy hányadikak leszünk a célban. Csak ott legyünk. Racing.hu: Azt gondolom, hogy az év legpozitívabb pillanata a bajnoki cím idő előtti begyűjtése volt a számodra. Volt e azonban olyan negatívum, ami megmaradt az emlékezetedben 2013-ból? Berényi László: Gondolkoznom kell rajta, hogy melyik volt a rosszabb: amikor az első gyorson Veszprémben eltört a váltóban egy rudazat, vagy az, amikor egy teljes versenyen keresztül rakoncátlankodott az autónk. De inkább erre a második történetre - ami a Baranya Kupán volt- szavaznék, mint az év legnegatívabb pontja. Pedig ... rengeteget készültünk a komlói megmérettetésre, mégsem tudtunk úgy autózni és szerepelni, ahogy azt szerettük és ahogy kellett volna. Folyamatosan leállt az autónk, volt olyan gyorsasági, ahol ezt a jelenséget nyolcszor is produkálta. Racing.hu: 2013 behúzva, de mire készültök 2014-ben? Elég régi motoros már a csapatod a Rallye2-ben, de pont ezért lehet nehéz majd a kérdésre válaszolnod. ORB? Címvédés? Mi a terv? Berényi László: Van három vagy négyféle opció erre a kérdésre. De még minden kezdetleges, gyerekcipőben jár még a 2014-es évünk tervezete. Nem tudok most még választ adni. Én

    Rallye2

  • 2013.10.17. 16:19
    racing.hu : Nyugtassunk meg minden versenyezni vágyót és nézőt hogy lesz Mecsek rallye 2013-ban !Nagy Csaba: Szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy nemcsak hogy 2013-ban lesz Mecsek Rallye, hanem már a 2014-es időpont is megvan és most tárgyalunk a 2015-ös időpontról.racing.hu:  Milyen stádiumban van az előkészület? Nagy Csaba: A szükséges engedély-kérelmeket beadtuk, a pályákat kijelöltük és kíváncsian várjuk, hogy vénasszonyok nyara vagy téli hóesés fogadja a versenyzőket.racing.hu: Klasszikus szakaszokon fog zajlani a verseny , minden rendben van a pályákkal kapcsolatban?Nagy ... Csaba: A klasszikusnak számító útvonalon egy pályaszakaszon ki kell javítani a szalagkorlátot, ezt átszakították.  A Nyárásvölgy- Kővágószőlősi szakasz erdőgazdasági szakaszán hamarosan aszfaltozási munkálatokat végzünk. racing.hu: Azért kérdezek feltételes módban mindent mert az elmúlt hónapokban sok minden kérdéses volt a magyar rallyesport háza táján. Valami a pályákkal kapcsolatban amit tudniuk kell a versenyzőknek ,esetleg a nézőknek !?Nagy Csaba: Tekintettel a kiszámíthatatlan időjárási körülményekre prológ nem lesz. Érdekesség, hogy a pénteken elrajtoló mezőny napnyugta után ... , sötétben teljesíti a napi penzumot. Péntek délután a Széchenyi téren mindenki megcsodálhatja a Historic és az ORB versenyautóit is.racing.hu: Hogy állnak a nevezések, még a nevezési zárlat után van-e a rallye 2 nek napi licencel nevezni? Vagy lezárult a nevezés?Nagy Csaba: Szerda délután 14 óráig 88 nevezés érkezett, egyébként október 21-ig minden nevezést elfogadunk. racing.hu: Mikor bizonyosodhatunk meg a listáról?Nagy Csaba: Október 21-ét követően nyilvánosságra hozzuk. racing.hu: Sok sikert szeretnék kívánni az egész rendező gárdának.Nagy Csaba: Köszönjük szépen a rendező bizottság

    Rally OB, Rallye2, Historic

  • 2013.09.05. 10:10
    Racing.hu: Hogyan készültetek itthon a Kassa Rallye-ra?Turi Tomi: Sehogy. :-D A verseny előtt én az autót nem is láttam, így értelemszerűen ki sem próbáltam, tehát majd Szlovákiában történik meg a nagy újratalálkozásunk, valószínűleg a gépátvétel után. Racing.hu: De a felkészítéséről azért kaptál információkat úgy gondolom…Turi Tomi: Természetesen a Renault az rendben van, maximálisan a kassai versenyre hangolva várja az előttünk álló hétvégét. Csak én lógok ki egyelőre a képből, de Kassán, miután beleülhettem én is biztosan hamar ráhangolódok a versenyautómra. Ezért is várom már izgatottan ... , hogy ismét találkozhassak vele. Racing.hu: A mostani pályákról mit tudsz, és hogyan emlékszel vissza a régi kassai gyorsokra?Turi Tomi: Igazából nem sokat tudok a ránk váró gyorsokról, a tréning után leszek ebben a kérdésben is okosabb, de magáról a Kassa Rallye-ról sem tudnék még most bővebben nyilatkozni. Az emlékeim is jócskán megfakultak már, mert legutóbb 8 éve, 2005-ben mentem itt utoljára, akkor WRC-vel. Úgy tudom, hogy az akkori gyorsokból most lesz kettő. A többit pedig egyáltalán nem ismerem.Racing.hu: És 2005-ben ugye nyertél is…Turi Tomi: Így van, akkor én nyertem meg az abszolút ... értékelést. Talán még 1997-ben vagy 98-ban mentem még itt a valószínűleg a Nissan Almerával. Racing.hu: Gondolom ezzel az eredménnyel most is kibékülnél, de reálisan nézve milyen eredményt érzel a mostani verseny végére elfogadhatónak?Turi Tomi: Hát nagyon jó lenne a kategóriánk értékelésének az elejében végezni, természetesen a dobogó legfelső fokára volna a legjobb felállni. Abszolútban pedig, amit tudunk, azt megtesszük. Attól függ minden, hogy mennyire kedveznek majd egy ilyen alacsony végsebességű autónak, mint a miénk a kassai pályák. Régen jó versenyeket futottunk Kassán, a mostani verseny

    Rallye Országos Bajnokság

  • 2013.09.04. 21:17
    Racing.hu: Ismét a régi navigátorod ül a jobb 1-ben?Trencsényi József: Igen, ismét a jól megszokott összeállításban vágunk neki a soron következő magyar bajnoki fordulónak, Verba Gabi fogja olvasni nekem az itinert.Racing.hu: Mennyire szereted a kassai pályákat és a külföldi miliőt?Trencsényi József: Nagyon szeretünk külhonban versenyezi és én úgy gondolom, hogy az év elején Egerben és Miskolcon is egyaránt a két első aszfaltos versenyen sikerült megtaláljuk a legjobb beállításokat a Mitsubishin ezért bizakodóan vágunk neki a Kassa Rallyenak. Sajnos az egri versenyt egy családi probléma miatt ... akár változatosak is lehetnek a körülmények, főleg így szeptemberben. Nehéz gumiválasztásra számítok most is. Racing.hu: Milyen eredménnyel lennél elégedett ezen a futamon, illetve sz év végi serlegosztáskor?Trencsényi József: Mindenképpen sikeréhesek vagyunk, és nagyon jó lenne a kategória élén végezni, de a dobogót mindenképpen reálisnak tartom ha a technikai is rendben lesz. Racing.hu: Ha jól tudom szlovák kötődésed is van az autósport berkein belül...Trencsényi József: Igen, jól látod az autómon vannak külföldi partner cégek  akiknek szintén meg szeretnénk felelni és nagyon

    Rally OB

  • 2013.07.10. 13:41
    Racing.hu: Itthon és Romániában is a bajnokság harmadik helyén álltok. Bár gyanítható, hogy komoly munka áll e mögött az eredmény mögött, de azért rákérdeznék, hogy tudatosan, sok munkával sikerült eddig ezt elérni, vagy „csak” a szerencsének tudható be ez a remek „félévi bizonyítvány”?Botka Dávid: Jól látod a helyzetet, nagyon sokat készültünk és dolgozunk ezért. Így terveztük a dolgainkat, bár, ha egy futammal többön el tudtunk volna indulni Romániában, akkor most még a második hely is meglehetne. A kimaradt futam helyett indultunk az ERC-n, ami egy elég komoly verseny lett. Romániában ... bízunk abban, hogy ha sikerül jó helyezéseket elérnünk a továbbiakban is akkor akár át is vehetjük a vezetést a bajnokságban, ami azért nem lenne rossz érzés, ez a célunk. Racing.hu: Véleményed szerint ez a sok verseny, amit két országban futsz és az ERC-n futottál teszi igazán gyorssá a versenyzőket vagy inkább a szerencse, a pénz és egy jobb technika?Botka Dávid: Tényleg nagyon sokat számít az, hogy folyamatosan versenyben vagyunk. Főleg azt a tapasztalatot és rutint érzem igazán értékesnek, amit a román pályákon szereztem. Ott, ahogy felírjuk a pályát és átmegyünk rajta… Úgy látom, hogy ott két ... verseny alatt többet fejlődtem és tanultam, mint itthon egy komplett szezon alatt. Ezt a tapasztalatot kihasználva úgy tervezem, hogy jövőre itthon nem is fogok indulni, hanem kizárólag az ERC-n szeretnék versenyezni. A kérdés másik részére azt tudom mondani, hogy igazi tapasztalat nélkül mit sem ér egy sok pénzzel megrakott jó autó sem. Racing.hu: Szemmel láthatólag nagyon gyorsak vagytok az idén, amiből azt gyanítom, hogy van valami konkrét eredmény, amit biztosan el szeretnél érni. Mi ez az eredmény, amivel az év végén elégedett lennél?Botka Dávid: Itthon így, hogy a WRC-k mehetnek, elég nehéz ... , egyáltalán nem könnyű a helyzetünk, de a harmadik helyet azt meg szeretnénk tartani, jó lenne ezért a lehető legjobb eredményeket begyűjteni, amit csak el tudunk érni. Romániában, mint mondtam szeretnénk még előrébb lépni, amire úgy érzem elég reális esélyünk is van, reálisabb, mint itthon. Szeretnénk végig 100%-on menni, pont, mint a hétvégi Veszprém Rallye-n, aztán a célban meglátjuk majd, hogy ez mire is lesz elég. Racing.hu: Hol érzed keményebbnek a mezőnyt? Itthon vagy Romániában? Botka Dávid: Az a baj, hogy itthon nem kemény a mezőny, hanem rosszul van az kialakítva, hogy az N-es autóknak kell ... , végig a pályákon. Racing.hu: Ha már szóba hoztuk a WRC-ket, akkor áruld azt el nekem, hogy te tervezel e esetleg egy WRC-t csatasorba állítani?Botka Dávid: Sokat gondolkodtunk már mi is ezen. Volt is úgy hogy vettünk egyet. De többre tartjuk azt, ha 2014-ben külföldön tudunk versenyezni, akár egy egész szezont az ERC-n, de minimum 8-10 futamot, ott akár megszerezni egy bajnoki címet az többet ér nekünk, mint itthon végig csinálni egy szezont WRC-vel. Hatalmas különbség van a kettő között fejlődés szempontjából is. Mivel én még fiatal vagyok bőven tudok fejlődni, az ERC-n pedig garantáltan óriási

    Rallye Országos Bajnokság, Rallye ERC

  • 2013.05.20. 20:43
    Racing.hu: Kezdjük a Miskolc Rallye-val! Az első napon azt mondtad nekünk, hogy igazából csak egyetlen gyorsaságitok sikerült „tisztán”. Mi történt veletek a nagy borsodi éjszakában? Lukács Kornél: Ez tényleg így volt. Sok kis apró hibából sok-sok másodperc, de inkább azt mondom perc adódott az időnkhöz. Többször is hibáztam, lassítót is vittünk el, amiről a fehér takarófólia rátekeredett a lámpasorra, alaposan lecsökkentve ezzel a belátható út hosszát. Alig láttam valamit a szakasz végéig. Defektet is kaptunk, nagyon sok problémánk volt a szombati napon. Kicsit el is keseredtem az eredmény ... miatt, reméltem, hogy jobban fogunk kezdeni Miskolcon, de a vasárnap azért már ettől jobban sikerült. Racing.hu: Olyannyira, hogy az első körben például csak egy 10-est kaptatok Kazár Mikiéktől. Aztán jött egy újabb özönvíz. Hogy alakult a második kör Ózd környékén?Lukács Kornél: Igen, de azért az első körben is volt gondunk. A szombati pechsorozat miatt elég hátul rajtoltunk, utolértünk egy párost, akik mögött egy teljes kört autóztunk, nem vettek észre minket. A második körben az egyik gyorson abszolút második, míg a másikon abszolút harmadik időt futottunk, amiknek nagyon örültünk, mert itt ... sikerült tényleg egy jóízűt autóznunk, és ennek már eredménye is volt. Racing.hu: Abszolút 12. és kategória 4. hely járt ezért a miskolci produkcióért. Elégedett voltál e ezzel a futam végén?Lukács Kornél: Azt számolgattuk, -ha a szombati nap szerencsétlenségei miatt összegyűlt időveszteséget is figyelembe vesszük- hogy a kategóriában nem biztos, hogy előrébb tudtunk volna lépni. Nagyon erős volt a géposztályunk. Abszolútban biztos tudtunk volna előrébb kerülni, sajnálom, hogy a szombati napunk úgy alakult, ahogy. Ilyen versenynek is kell lennie az évben, nem jöhet mindig össze minden. Összességében ... nem voltam elégedett az eredménnyel. Főleg a szombati nappal és magammal nem voltam kibékülve...Racing.hu: Ezután következett nektek egy Miskolc-Korzika „gyorsasági szakasz”, mivel elég szűkre szabott volt az időtök az ERC futamig. Hogyan sikerült ezt abszolválni?Lukács Kornél: Amint Miskolcon beraktuk az autónkat a parc fermébe azonnal elindultunk Korzikára, hogy időben át tudjuk venni az itinerünket. Hárman utaztunk az autóban, felváltva vezettünk egyfolytában, gyakorlatilag - csak tankolni álltunk meg-, hogy minél hamarabb elérjük a kompot és odaérjünk Korzikára. Racing.hu: Nagy távolság után ... nagy változás. Milyen volt az összkerék hajtású után visszaülni egy kétkerék hajtású autóba?Lukács Kornél: A verseny előtt én is elgondolkodtam ezen a dolgon, nem tudtam, hogy fogok erre a verseny után válaszolni. Nagyon más a két autó. Abból a szempontból viszont könnyebb volt a helyzetünk Korzikán, hogy egy lassabb autóba kellett beleülnünk. Így többet tudtunk azzal foglalkozni, hogy jó íveken autózzunk, jó féktávokat vegyünk és a lehető leghatékonyabban használjuk ki a Citroënt. Racing.hu: A korzikai versenyek híresek a nagyon sok kanyarral tarkított pályáikról. Nagy kihívás volt itt végig

    Rallye Országos Bajnokság, ERC

  • 2013.04.27. 20:42
    Racing.hu: Régen láthattuk nevezési listán Turi Tamás nevét. A miskolcin viszont ott szerepelsz az 5-ös kategóriában, ami ugye nem a WRC-ket foglalja magába. Milyen autóval álltok rajthoz Miskolcon?Turi Tamás: Egy R3-as Renault Clioról van szó, ezt nem túl régen már kipróbálhattam az Euroringen egy kis teszten.Racing.hu: Mit árulhatsz el erről az autóról?Turi Tamás: 250 lóerő körül van a teljesítménye, elég jó és kezes autó a tapasztalataim alapján, de sajnos sokkal közelebbit nem tudok még mondani. Bízok benne, hogy sikeresen tudunk majd vele szerepelni.Racing.hu: Teszteltek e még vele vagy ... meg majd kiderül. Nagyon régen mentem már kétkerekes autóval, napját sem tudom, hogy mikor. Racing.hu: Igen, az utóbbi versenyeiden sok évre visszamenőleg összkerekes vasakat hajtottál. Mit gondolsz mennyire „felejtettél el” kétkerekes autóval versenyezni?Turi Tamás: Szerintem el nem felejtettem, de biztosan vissza kell majd rázódnom a kétkerekesbe. Racing.hu: Mályinka elég régen szerepelt már ORB futamon, de neked már volt módod ott versenyezni. Milyen emlékeket őrzöl erről a gyorsaságiról? Turi Tamás: Igen, mentem már Mályinkán, talán pont a Nissan Almerával utoljára. Most még nem tudom milyen ... a pálya, milyen a minősége, de emlékeim szerint nekem tetszett az a szakasz, technikás, az új autónknak valószínűleg jól fog feküdni. Racing.hu: És a salakpályás prológ az mennyire áll közel a szívedhez?Turi Tamás: Hát őszintén szólva nem vagyok nagy salakrajongó, de tudom, hogy a rendezőknek meg kell csinálni egy prológot, mert a szurkolók viszont nagyon kedvelik ezt a látványos bemelegítő penzumot. Racing.hu: No és a sötétnek mennyire vagy a rajongója? Turi Tamás: Igazából annak sem vagyok a híve. Egerben is voltak problémák a sötét miatt, itt pedig még jobban benne lesz a verseny az ... éjszakában. Majd meglátjuk. Remélem, hogy nem lesz semmilyen probléma…Racing.hu: Bármerre megyünk a „Turistákkal” mindenütt tele van a domboldal, még ha Turi Tomi nincs a pályán, akkor is. Eger és Miskolc pedig egyaránt közel áll hozzád, itt lehet a szurkolótáborod keménymagja. Melyik futamot érzed igazán hazai versenyednek? Turi Tamás: Nehéz választ adni, hiszen mindkettő közel áll hozzám. Már Egerben is szerettünk volna indulni, WRC-vel, de az nem sikerült. Most kaptunk egy jó ajánlatot a Takács Motorsporttól, megpróbáljuk ezt az autót. Tehát nem érzelmek, hanem a lehetőségek miatt kezdjük el most az ... évadot. Racing.hu: A Renault-val egész évre terveztek?Turi Tamás: Most azt mondom, hogy megpróbáljuk ezt a futamot Miskolcon, aztán a többit majd meglátjuk, mi még nem adtuk fel a WRC projektet, amennyiben összeállna minden hozzá, akkor nem zárkóznánk el előle, hogy a királykategóriában folytassuk az évet.Racing.hu: Köszönjük a beszélgetést és sikeres célba érkezést kívánunk nektek a miskolci futamra! Salánki Gábor

    Rallye Országos Bajnokság, Miskolc Rallye

  • 2013.03.31. 20:30
    Szinte biztos, hogy nem brassói aprópecsenyét készített Brassóban Budai Béla, amikor meginterjúvoltuk, mivel azt már a kezdő szakácsok is jól tudják, hogy nem szükséges a közkedvelt ételbe szeletelt paprikát tenni. Ám ő éppen azt darabolt két szervizelés között. Hogy mi került az asztalra, az most titok marad, a vacsoracsata helyett inkább a garázsáról, a terveiről és a szinte az utolsó csavarig eredeti VFTS-éről folytattunk vele egy tartalmas beszélgetést. Racing.hu: Először is mesélj arról, hogy mik laknak a kaposvári garázsotokban?Budai Béla: Hát most éppen nem vagyunk helyszűkében ... Miki segítségével találtunk rá egy román bérlőt Victor Baldescut. Racing.hu: Bár már találkoztunk párszor ezzel az autóval, de szerintem sokan örülnének, ha azért bemutatnánk egy kicsit… Mi vele a terv? Idén láthatjuk itthon, Magyarországon a bajnokságban a Budai féle Impreza WRC-t?Budai Béla:Remélem, hogy fogjuk látni. Most vagyunk éppen nyakig a szerződés kötésben, remélem, hogy mire hazaérünk – pláne ebben a nagy hóesésben- addigra sikerül mindent letisztáznunk és akkor úgy néz ki, hogy Krózser Menyhért (Menya) menne az autóval az ORB-ben, egész évben. Az autóról amit elmondhatok az az ... , hogy egy 2001-es évjáratú, kb. 310-320 lóerős gépjármű, három aktívos. Tavaly csináltunk rajta egy nagyobb felújítást ahol a motortól kezdve elég sok minden ki lett cserélve, és egy új, hófehér „ruhát” is kapott az addigi subarukék helyett. Bízok benne, hogy idén nem kell Csehországig utaznunk és itthon ki tudjuk adni bérbe.   Racing.hu: Elég e a csapatnak, ha csak Menya megy majd az autóval vagy lesznek szabad időpontok is, ha netalán másnak is megtetszene az autó, lesz e mód a bérlésre? Budai Béla: Hát ez egy nagyon megfontolandó kérdés ha megkötünk rá egy egész éves szerződést ... . Nem mindegy, hogy kinek adjuk oda, a szerződést pedig nem ártana mindkét félnek betartania, és ez pedig rám is vonatkozik. Racing.hu: Mint mondtad van hely bőven a garázsban. Terveztek e autóvásárlást?Budai Béla: Egyelőre nem. A rallye világ elmegy mindenféle irányba. Először jöttek ezek az 1600 ccm-es WRC-k, most próbálják ezt az R5-ös kategóriát. Mivel nekünk csak egy szériaautónk volt, mert próbáltunk mindig gyári autókat, A-sokat és WRC-ket vásárolni. Hogy ez most milyen irányba megy el, azt nem tudni. Mivel a hazai szövetség és az F.I.A. is igyekszik minél olcsóbbá tenni ezeket az ... úgynevezett „mini WRC-ket”, ezért meg kell várni ezt az egy-két évet, hogy eldőljenek a dolgok és kiderüljön, hogy mit érdemes venni. Az R5-öst, ha jól tudom a Peugeot csinálja, de talán a Hyundai, a Volkswagen és még több gyártó is belevágott ebbe témába, tehát érzésem szerint most ki kell várni, hogy mi is lesz pontosan. Racing.hu: Ezt a WRC projektet leszámítva mivel telnek a hétköznapjaid? Budai Béla: Autókereskedéseink vannak Siófokon és Kaposváron. A márkakereskedést már befejeztük, visszaadtuk, mert annyira visszaesett az értékesített új autók száma, mind Magyarországon, mind pedig

    Rally OB

  • 2013.03.26. 19:00
    Huszonnégy éve söpörte be a bajnoki címet Selmeczi György Jutassy Józseffel a jobbján, Ferjáncz Attila ex Audi Quattrojával, az abszolút értékelésben, a Magyar Bajnokságban. A rallyesport hatalmasat változott az azóta eltelt majd negyed évszázadban, de Selmeczi Gyuri ugyanúgy a versenyautók körül mozog. A múltról, a jelenről és egy kicsit a sportpolitikáról is beszélgettünk a ma már csak majdnem pécsi bajnokkal.Racing.hu: Mivel foglalatoskodsz mostanában?Selmeczi György: Az a kérdés, hogy a főállásomra gondolsz e? Racing.hu: Így van. Ez a kérdés.Selmeczi György: Főállásban a legnagyobb ... hazai olajcégnél dolgozom, mint rendszerkezelő. Most pedig Budai Béla barátommal eljöttem ide Brassóba, de már megbántam. :-) Folyamatosan dolgoztat. Azt mondta, hogy semmi dolgom nem lesz, üdülni kell jönni, de ez nem igaz! :-) Pont szögeket húztam ki a gumikból, mielőtt beszélgetni kezdtünk. Racing.hu: A szöges gumiból, mivelhogy most nem lehet szöges gumikat használni… Kinek a gumijából is húzgálod ezeket a szögeket? Selmeczi György: Bélának a WRC-jével megy itt most egy román srác és neki szervizelünk. Racing.hu: Tehát azt már tudjuk, hogy ezzel a brassói túrával alaposan ... felültettek téged, de ugorjunk vissza az időben, egészen 1989-ig, amikor is abszolút magyar bajnoki címet szereztél.  Selmeczi György: Akkor kerültem a Novotrade-NavigátorSE-hez, ami a Camel Rallye Team volt, és ketten, Ferjáncz Attilával versenyeztünk pilótaként a csapatnál. Akkor az Attilától megörökölt Audi Quattro-val versenyeztem, a hazai bajnokságban, ő pedig a Lancia Deltával ment az EB-n. Racing.hu: Nem sok versenyzőnek adatott meg, hogy A-s Lanciával versenyezhessen, de te ezt is elmondhatod magadról. Milyen volt ez az autó? Selmeczi György: Egy nagyon durva kocsi volt! Közel 300 ... Le-s, borzasztóan erős autó volt, csak megbízhatatlan, főleg az Audihoz képest. Az Audi szívómotoros volt, 204 Le-t tudott. A Lancia turbós volt, teljesen másképp ment, más hajtáslánccal, totálisan más volt. Lényegesen nagyobb volt a nyomatéka, jobban is gyorsult. Racing.hu: Kik voltak az ellenfeleid 1989-ben? Selmeczi György: Ranga Laci ment egy másik Lanciával, Szabó Tomi egy Cserkúti féle BMW-vel, Ifj. Tóth János egy iX-es, összkerék hajtású BMW-vel, hogy csak az élmezőnyt, a legnagyobb autókat említsük. Racing.hu: Hányan indultak 24 éve a Magyar Bajnokságban? Selmeczi ... György: Kb. 100-120 páros volt ott egy-egy futamon, és bizony nevezőket kellett elutasítani az óriási érdeklődés miatt. Voltak, akik nem rajtolhattak el a futamokon. Volt kieséses rendszer, az első osztályból ki lehetett esni a jelenlegi Rallye2-be, és onnan fel lehetett kerülni a mostani ORB-be, pont úgy működött ez a rendszer, mint a fociban az NB1 és az NB2 tekintetében. Racing.hu: Miért merült feledésbe szerinted ez a szabály?Selmeczi György: Mert nagyon a pénzről kezdett el szólni a rallye. Egyre jobb autók, és ezzel párhuzamosan egyre több pénz került a sportágba. Amint pedig a gazdaság

    Rally OB

  • 2013.03.15. 12:43
    Racing.hu: Tegnap megjelent a Racing.hu-n egy interjú Erdei Zolival, amit te is elolvastál és nem minden pontjával értettél egyet a leírtaknak.Pénzes Zsolt: Igen, ez így van. Én azt teljesen megértem, ha nem tetszik mindenkinek az Eger Rallye versenykiírása, viszont azt nem, hogy miért kellene csütörtökön elindulnia egy Rallye2-es versenyzőnek a verseny helyszínére? Azt sem teljesen értem, hogy ha valaki figyelmesen elolvassa a versenykiírást, hogy nem veszi észre, hogy az átvételek nem reggel vannak a Rallye2 számára, hanem pénteken kora délután kezdődnek. Véleményem szerint, ha valaki ... szó – de ne legyen- akkor biztosan nem sok. Racing.hu: Gyakorlatilag minden Rallye2-es versenyző vágya és óhaja, hogy egy Rallye2-es verseny férjen bele tokkal-vonóval kettő napba. Ezt Erdei Zoli és rajta kívül szinte minden Rallye2-es versenyző felvetette már a Rallye2 munkacsoporttal egyetemben… Pénzes Zsolt: Oké, de mit sűrítsünk bele? Most három napba van belesűrítve a verseny, a pályabejárás, átvételekkel, rajttal, céllal együtt minden. Ennél rövidebb idő alatt hogyan lehetne kivitelezni egy komplett futamot?Racing.hu: Értem. Ellenpéldaként viszont hoznám azt, hogy Markó Tibiéknek sikerült ... ez a Baranya Kupával, ami kétszer is az év Rallye2-es versenye lett. Talán pont emiatt is…Pénzes Zsolt: Mi úgy gondoltuk, hogy egy rajtceremónia ugyanolyan fontos egy Rallye2-es versenyzőnek is, mint egy Rallye1-esnek, de sajnos két napon, két külön rajtceremóniát nem tudunk megrendezni. Óriási élmény lesz bizonyosan mindenkinek átgurulni a rajtdobogón!Racing.hu: Van esély arra, hogy a Rallye2 két nap alatt lezajló versenyeket fusson?Pénzes Zsolt: Természetesen. Rögvest itt lesz az Eger után a Miskolc Rallye, ami két nap alatt fog lebonyolódni. Pénteken lesznek az átvételek, a pályabejárás és ... szombaton éjszaka lesznek a gyorsasági szakaszok. Racing.hu: Megjelent az Eger Rally első nevezési listája, ami természetesen még nem végleges. De elég kevés indulót látni rajta így elsőre…Pénzes Zsolt: Ez még tényleg nem a végleges lista. Körülbelül 50 autó várható az ORB mezőnyébe, 30 a Rallye2-be, 17 a Historyc-ba, és valamivel több, mint 20 a szlovák mezőnybe. Plusz a Rali Túra Bajnokság résztvevői. Biztosan nem lesz hiány résztvevőkből.  Racing.hu: Az előkészületek rendben vannak? Nem lesz az, mint tavaly, hogy egy pár nappal a verseny előtt még mentek a találgatások, hogy lesz e verseny

    Rallye2, Rallye Országos Bajnokság

  • 2013.02.19. 06:48
    Racing.hu: A tervek szerint 2013-ban teljes évet szeretnétek menni az Országos Bajnokságon. Hogy állnak az előkészületek, sikerült e már összerakni az ehhez szükséges dolgokat? Leitgéb Judit: Szerencsére abból a sok-sok tényezőből, ami egy teljes évadhoz kell, már a legtöbb adott. Az idén ismét lehetőséget kaptunk Ollé Sasától, hogy az ő csapatában versenyezzünk, és ez azt is jelenti, hogy az autónk marad a már jól bevált Suzuki Ignis. A bajnokság hat futamából ötön akarunk elindulni, a Veszprém Rallye-t kihagyjuk, mert nem igazán szeretnénk murván menni. Elmondhatom, hogy azok a ... megoldani a felmerülő problémákat. Katával minket évekre visszanyúló barátság fűz össze és éppen ezért tudunk jó csapatot alkotni. Emiatt is örülök neki, hogy ebben az évben újra együtt tudunk versenyezni, és eddig egyetlen olyan helyzet sem akadt a közös szerepléseink alkalmával, sem a pályán, sem azon kívül, amit együttesen ne tudtunk volna kezelni. Racing.hu: A jobb vagy a bal oldalon érzed igazán elemedben magad?Leitgéb Judit: Amikor átültem a bal oldalra, akkor egészen új arcát mutatta nekem a rallyesport. Néhány versenyen sokkal nagyobb nyomást, terhet éreztem a vállamon, mint navigátorként ... , de mára már elmúlt ez a fajta stressz. Nagyon sokat kell még tanulnom a kormány mögött, ehhez pedig adott egy jó autó és egy jó navigátor, de nekem mindegy, hogy melyik oldalon ülök a versenyautóban, mert mindkét oldalon jól tudom érezni magamat. A lényeg, hogy versenyezhessek. Racing.hu: Meg sem fordult a fejedben, hogy az Ignist lecseréld? Lejárt a homológizációja. Ha cserélnéd mi lenne az, amire szívesen váltanál? Reálisan vagy akár irreálisan… Leitgéb Judit: Nagyon a szívünkhöz nőtt ez a kisautó, pontosabban inkább ez a márka. Katának és nekem is egy nagy mérföldkövet ... jelentett az első közös versenyünk egy ilyen Suzuki Ignisszel. Sokat kell még tanulnunk és tapasztalnunk és ehhez teljesen ideális ez az autó. Persze ha alkalmunk adódna szívesen kipróbálnánk magunkat egy újabb, nagyobb autóban is de a szűkös anyagi lehetőségek eddig ezt nem tették lehetővé. Reális célnak tartok egy N-es Swiftet, netán egy Ford Fiestát, de a listámon szerepel egy összkerék-hajtású autó is, ami lehetőleg egy Subaru lenne. Racing.hu: Hogy tetszenek az idei új szabályok? Mi az, ami jól jön neked, és mi az, ami kevésbé?Leitgéb Judit: Mi az Ignisszel az S csoportban fogunk menni ... . Sokat gondolkodtam ezen a kérdésen, sőt Katának is felvetettem, de arra jutottunk, hogy minket az újítások nem igazán érintenek. Szerencsére a letisztázott licenckiadásnak köszönhetően nem kell azon izgulnom, hogy idén kapok e licencet, mert kapok, ez már egészen biztos. Nagyon örülünk neki, hogy úgy néz ki, hogy összeszedettebb lesz ez az év, mint a tavalyi, illetve összetettebb lesz a rallye bajnokság is. Racing.hu: Melyik versenyt várod legjobban és melyiket nem annyira? Leitgéb Judit: Természetesen a számomra hazai versenynek minősülő Mecsek Rallye-t várom legjobban, de szorosan ott

    Rallye Országos Bajnokság

  • 2013.02.09. 17:59
    Racing.hu: Mikor kezdted a versenyzést, hol és mivel? Hibján József: Első versenyemet egy nyíregyházi sprintversenyen teljesítettem, még 1998-ban, egy bukócső nélküli Ladával, amit körülbelül a harmadik kanyarban fel is borítottam. Ezt a "sikert" további sprintes produkciók követték, majd a rallycross szakágban is bemutatkoztam a máriapócsi RabócsiRingen, ahol már egy épített kocka Ladával versenyeztem az Országos Amatőr Versenysorozaton. Itt sikerült egy kategória bajnoki címet szereznem. Ezek után továbbléptem és már navigátorral a jobbomon, de az átépített rallycross-os Ladámmal indultunk ... autózást te alapvetően fontosnak tartod vagy csak a partnered miatt volt az E85 a tankban és dekorációként az autódon?Hibján József: Számomra ez elvi kérdés. Nem csak a partnereim miatt autóztam és autózok jelenleg is bioetanollal, hanem azért, mert én egy rendkívül környezettudatos ember vagyok, amit mind a versenypályákon mind pedig a hétköznapi életem során is gyakorlok. A tervek szerint a következő versenyautóm is 100%-ban bioetanollal fog üzemelni, azon dolgozunk, hogy ez kivitelezhető legyen. Racing.hu: Köszönöm, hogy szóba hoztad a jövőt, hiszen az lett volna a következő kérdésem, hogy mi lesz ... az idén? Hol és mivel láthatunk versenyezni?Hibján József: Nagyon szeretnénk menni, de ezt csak Ladával tehetjük meg. Racing.hu: Nem hinném, azt, hogy ez a hír a rallye fanatikusokat nagyon elkeserítené…Hibján József: :-) A Ford mellett ott áll a garázsban a VFTS-em, egészen biztos, hogy vele fogunk az idei évben a pontokra vadászni. Sajnos, mint nagyon sok versenyzőtársamnál, nálunk is komoly szerepet töltenek be az anyagiak. A Ford az meg van, itt van, rendben van, le van ponyvázva, de arra, hogy az idén versenyezhessek vele nem sok lehetőséget látok. Nagyon szerettünk az első osztályban ... viszonyítva több a kilométer és az első osztállyal megegyező pályákon mehet a mezőny, ami azért egy nagyon jó dolog.  Racing.hu: Mutasd be kérlek a régi új autódat!Hibján József: Ez az autó egy kis Lada motorral, egy 1.6-os motorral lesz felszerelve, amit Megyesi István épít nekem. Pistivel már nagyon régre nyúlik vissza kapcsolatom, minden motoromat ő építette, tehát mindamellett, hogy remek munkatársam lett még egy jó barátra is találtam benne. Egy teljesen új motort építünk. Mint mondtam azon dolgozunk, hogy ez egy 100%-ban bioetanolos motor legyen. Reméljük, hogy sikerülni fog. A motoron kívül ... rallyesport ladás része, komoly, ütőképes kocsikat lehet belőlük építeni.  Racing.hu: Hogyan látod a rallye jelenlegi hazai helyzetét?  Te is ott voltál a nyíregyházi értekezleten, így gondolom, hogy téged is foglalkoztat a sportág jelene, jövője…Hibján József: Pontosan. Nagyon örülök neki, hogy Pénzes Zsolt személyében van egy olyan ember, aki olyan szinten is foglalkozik a rallyeval, hogy nem sajnálta rá az idejét és energiáját és eljött hozzánk Nyíregyházára, valamint több helyre is ellátogat az országban. Jó, hogy közvetlenül a versenyzőkkel beszéli meg a teendőket és tájékoztat a

    Rali Túra Bajnokság, Rallye Országos Bajnokság

  • 2013.01.20. 13:06
    Racing.hu: Olvastuk az RVSZ-nek a tervezetét, és arra lennénk kíváncsiak, hogy van e ebben valami változás illetve, hogy hogyan áll az RVSZ jelen pillanatban?Pénzes Zsolt: Az RVSZ jelen állás szerint le van adva az Intéző Bizottság Vezetőjének, a sportszakmai alelnök Úrnak, de nincs jóváhagyva, erre várunk jelenleg. Bízunk benne, hogy ha most túl leszünk a Közgyűlésen és az elnökségi választáson, akkor ez a jóváhagyás relatív gyorsan meg fog történni. Racing.hu: Egész évben alacsony volt a létszám, főleg a Rallye2-ben. Mi a helyzet a Rallye2-vel, milyen változás várható az elvileg az ... , hogy a BMW és Lada kupáknak esetlegesen egyforma gumikkal kell majd mennie, de ebbe nagyon korai belemenni. Racing.hu: Milyen változások érinthetik az Rallye1 mezőnyét?Pénzes Zsolt: A WRC vagy homológ A/8-as autók újra megnyerhetik az abszolút magyar bajnokságot, illetve a Super Rallye kapcsán lesz még változás. Eddig úgy volt, hogy az első nap végén, az első autó beállását követően még 90 perce volt megérkeznie a kiesett versenyzőnek, ha másnap Super Rallye-val vissza kívánt állni a versenybe. Ezt módosítottuk úgy, hogy másnap reggel egy órával a rajt előtt kell jelentkezni a parc ferme ... autóval versenyző páros részt vesz. De lett egy másik kétkerékmeghajtású kupa is, azok részére, akiknek H kapcsolásos váltója van, szekvenciális váltóval nem lehet benne részt venni. Ezzel a régebbi típusokkal, nem a legmodernebb technikával versenyző embereket akarnánk ösztökélni, legyen esélyük versenyezni. Minden osztályra vonatkozik viszont, hogy az első szélvédő csík az az RSB kötelező reklámfelülete, amit nem lehet sem megvásárolni, sem visszautasítani. Tehát a dekorációk elkészítésénél tessenek erre figyelni! Racing.hu: ATB-s tisztségviselők terén mire számíthatunk? Pénzes Zsolt: Szeretnénk ... az ATB megítélésén javítani, de erről bővebben csak az elnökségi ülés után beszélhetek. Azt tisztán kell látni, hogy ha azt szeretnénk, hogy legyenek indulók, ahhoz kell minden félnek a segítsége, hogy ez meg is valósulhasson. Racing.hu: Az RTE az ORB-s mezőnyhöz kapcsolódva mikor fog szerepelni? Pénzes Zsolt: Tervek itt is vannak, dolgozunk rajta, hogy közös futamok legyenek. Jövő héten lesz az RTE-nek versenynaptárja és a terv szerint 1 és 3 között lenne azoknak a versenyeknek a száma, ahol együtt menne a két mezőny. A többi versenyt külön rendeznénk. Racing.hu: Ezekről az újdonságokról ma ... döntés születhet? Pénzes Zsolt: Ezek benne vannak az RVSZ-ben, jóvá kell hagyni az RVSZ-t, és akkor megvan. Röviden tehát ennyi, most pedig vár minket a Közgyűlés, ami után még több biztos információval leszünk gazdagabbak. Racing.hu: Köszönjük a beszélgetést!

    Rally OB, Rallye2

  • 2013.01.15. 11:01
    Racing.hu: Két éve szépen mentél a Rallye2-ben. Tavaly viszont nem sok hírt hallottunk rólad. Mivel telt a 2012-es éved? Porkoláb Gergő: Igazából elcsábítottak a quad szakágba, amivel nem szűnt meg a sportkapcsolatom a négykerékkel, de mégis egy merőben más műfaj ez. Egyáltalán nem rossz móka, szerettem is négykerekű motorral versenyezni, de elég veszélyes sportág, ezért inkább úgy döntöttünk, hogy maradok a rallyenál.Racing.hu: Quaddal milyen eredményeket sikerült elérned? Porkoláb Gergő: Egész jó évet zártam, megnyertem a quad országos bajnokság open kategóriáját.Racing.hu: Motoros sikereid ... Hondádtól megváltál, mivel készülsz 2013-ra, milyen autóval állsz rajthoz? Porkoláb Gergő: A típus marad, Honda Civic lesz az idei autóm is, de egyel fiatalabb kiadással, egy Type-R-el szállok harcba a pontokért. Matók Ádám tavalyi autójáról van szó, az már itt áll a garázsomban. Racing.hu: Elég jól ismerjük a kocsit, de beszélj nekünk arról, hogy mit tud!Porkoláb Gergő: Ez egy N-es autó, N-es motorral, 200 Lóerő körüli teljesítménnyel. Tolókerekes váltó, két utas gátlókkal, és egy jó futóművel. Egy kisebb teszt után elmondhatom, hogy elég sok mindent tud, nagyon tetszik az autó, remélem, hogy ... felveszi a harcot a többiek technikájával és akár az abszolút értékelésben is labdába lehet vele rúgni. Racing.hu: Az már biztos, hogy egy jó autót tudtok a rajthoz állítani, ami valószínűleg nagy terveket is hoz magával. Mit szeretnétek elérni 2013-ban? Porkoláb Gergő: Az abszolút értékelés dobogóján szeretnénk végezni, ez a fő cél, és persze a kategóriánkon belül sem zárkóznánk el semmilyen szép eredménytől, de először természetesen még alaposan össze kell csiszolódnunk a géppel. Racing.hu: Autó tehát van. Navigátor is van már melletted? A csapatod és a szponzorok megvannak e? Porkoláb Gergő ... : Navigátorom még nincs, de elég konkrét elképzeléseim vannak a kérdésben. Olyan embert szeretnék beültetni magam mellé, aki problémamentesen végig tudja csinálni az évet, de még senkivel sem egyeztem meg, kérdéses, hogy ki fog a jobb1-ből dirigálni. Szponzorokkal elég rosszul állunk sajnos. Mint mindig… De a családom és a barátaim mindig is segítettek, idén is fognak, tehát nem lehet probléma. Racing.hu: Lépjünk még egy kicsit vissza a 2012-es évre. Ültél versenyautóban tavaly vagy csak quadoztál?Porkoláb Gergő: Ültem versenyautóban, egy BMW-ben, nem is igazán tudtunk dönteni utána, hogy idén BMW-zzek ... , vagy hondázzak, de mégis a japán vas mellett döntöttünk. Racing.hu: Más világ a két autó. Hogy ízlett neked a bajor? Porkoláb Gergő: Nem kérdés: tényleg más világ a két autó. Nem mondom, hogy rossz volt, elboldogultam vele, de igazából jelenleg nem találtunk a BMW-nek megfelelő kategóriát a Rallye2-ben. Nehéz vele elindulni, F csoportban pedig nem szeretnék menni, az A/N-ben viszont ott leszünk és garantáltan fogják még a vetélytársaink vakargatni miattunk a fejük búbját. Ezt megígérhetem. Salánki Gábor (A cikk eredetileg a www.rallye2.hu oldalon jelent meg.)

    Rallye2

  • 2013.01.12. 17:21
    Racing.hu: A verseny nevében is benne van, hogy hórallye lesz. Kezdésként beszélgessünk egy kicsit a verseny helyszínén lévő hóhelyzetről. Úgy tudjuk bőven van a téli csapadékból...Kőházi Károly: Az biztos, hogy nincs ok panaszra, hó az van gazdagon. Jelen állás szerint úgy tűnik, hogy kb. másfél-két méteres hófalak között lehet majd versenyezni.Racing.hu: Mit lehet tudni a pályákról? Mire készüljenek a versenyzők? Kőházi Károly: Igazi világbajnoki színvonalú pályákra lehet számítani. Néhol szűkebb, kevés hibalehetőséget adó részek nehezítik a szakaszokat, de a látványos autózásra is ... lehetőség nyílik. Emelkedő, lejtő, technikás kanyarok, lesz minden ami egy tökéletes téli versenyhez kell. A tervek szerint 9 gyorsasági szakasz lesz, de ha az időjárás közbe szól még lehetnek változások a programban. Az biztos, hogy a 100 km-esre tervezett gyorsasági és a várhatóan 176 km-es össztáv változtatás esetén csak hosszabb lehet. Ezúton is felhívom a versenyzők figyelmét arra, hogy lámpasorral készüljenek, mert a futam biztosan sötétben fog véget érni! Racing.hu: Milyen az érdeklődés? Hány páros szerepel már a nevezési listán? Kőházi Károly: Jelenleg 55 nevezőnk van, magyar, olasz és román ... versenyzők jelezték, hogy szeretnének részt venni a versenyen. A rajtlistán Subarukon és Mitsubishiken kívül sok-sok Daciát, BMW-t, Fordot, Toyotát és még egy Olcitot is találunk. Tehát a mezőny nagyon színes és változatos lesz. Racing.hu: Azt már tudjuk mi vár a rajthoz állókra. De a nézők mire számíthatnak ezen a színes mezőnyön kívül? Mi lesz a verseny különlegessége? Ha az eddigiek esetleg nem lennének elég különlegesek. Kőházi Károly: Az elmúlt években már kaphattak ízelítőt a drukkerek abból, hogy hogyan is közlekedik a magyar egy hátsókerékhajtású autóval. 2013-ban összeszerveztem egy zömmel ... látványos autózást láthatnak majd. Egyébként semmivel sem drágább itt versenyezni, vagy nézni, mint bárhol máshol, csak egy kicsit messzebb van a helyszín. Budapesttől kb. 760 km. De a szállások és az egyéb költségek jóval olcsóbbak, így a végén még olcsóbban is megvan egy ilyen verseny. Racing.hu:  Ha már a költségeknél és a szállásnál tartunk: van e valamilyen szállásajánlatod? Kőházi Károly: Természetesen. Kovásznán a Hotel Bradul. Itt 70 lejért már el lehet tölteni egy éjszakát, étkezéssel együtt. A telefonszámuk: 00-40-267- 340-081. Racing.hu: És mi lesz akkor, ha elolvad a hó? Volt szó róla

    Kovászna hórallye

Előző 2 / 4 Következő