Interjúk az egyesület MARB-os pilótáival a verseny után, ahol bő harminc kilométert tettek meg versenytempóban.Miként értékeled a hat gyorsból álló Kazár Rallysprintet? Voltak-e kalandjaitok? Ha újra rajtolhatnál tennél-e valamit másképp? Varga Csaba - Major Imre BMW M3Varga Csaba:- A Kazár Rallysprint, mind a szervezésben mind a pálya minőségében kitűnő volt, csak elismerően tudok nyilatkozni a versenyről, és a szervezőkről. - Igen, volt egy kalandosnak mondható szakaszunk, amikor megszűnt Major Imre navigátorommal a kapcsolat, mert elment a „kihangosítás” az átbeszélőben ... essünk be.- Az eddigi megszokott technikán nem változtatnék. Nagyon jó Juhász Péter navigátorom tanító töltetű diktálása. Ja, és az időket nem szabad nézni,mert abból csak a baj van.Reklámpartnerek: Épkar Zrt, Kz Invest Kft., Inter Cars, Hauser Magyarország Kft., Formula Magazin, Targo Trans Kft., Xerotrans Kft., Marketing & Media One Kft., Tóth István E.V.- Hajósi Miklós - Villámszer Kazár Rallye 2017.04.22-23. MARB futam a North Racing Team három rally-párosának a részvételével.Kazár Rallysprint
Keresés
Találatok száma: 104- 2015.04.07. 12:38Racing.hu: Hol voltál hétvégén Miki és mi történt veled?Kazár Miklós: A quad short track bajnokság idei nyitófordulóján szerepeltem Miskolcon, a salak arénában, ahol egy ütközés után elestem és eltört a bal felkarom. Racing.hu: A baleset után kórházba kerültél, mi történt ott veled? Hogy érzed magad most?Kazár Miklós: Mindketten kórházba kerültünk, engem megműtöttek, összeszegecseltek, ennyi van igazából, most már lábadozok, pihenek, de nem érzem magam most se túl jól. Pont úgy, mint, akit másfél napja megoperáltak. A fájdalmaim megvannak, amik egy ilyen esés és műtét után nem is csoda ... . Racing.hu: A rajt után történt nem sokkal az eset, te hogy láttad belülről? Kazár Miklós: Így van. Konkrétan a rajt utáni első kanyarban. Tömören összefoglalva egyszerűen belém jött egy lengyel srác. Oldalról belém vágódott. Racing.hu: Kit érzel hibásnak a történtekkel kapcsolatban? Láttad már azóta a motorod, hogy miként vészelte át az ütközést?Kazár Miklós: Versenybaleset volt, de ő volt a hibás. Egy tizedmásodperc alatt történt minden. A lengyel versenyző kívülről egy olyan szöget akart megmotorozni, ami sportszerűtlen volt. A motort még nem láttam, nem tudom, hogy mi van vele.Racing.hu: Erős ... fiatalember vagy, de te sem vagy Superman. Egy csonttörés nagyjából hat hét alatt gyógyul, amennyiben semmi komplikáció nincs és az utólagos kezeléseket sem számoljuk. A Miskolc Rallye-ig három hét sincs hátra. Láttunk már csodát. Szerinted mennyi az esélyed, hogy ott legyél a rajtnál?Kazár Miklós: Fogalmam sincs. Nem tudom mi lesz, majd később kiderül, erről még most semmi konkrétumot sem merek mondani. Megpróbálunk mindent megtenni érte, hogy ott lehessünk a Miskolc Rallye-n. Ám ezúttal nem a pénz vagy egyéb dolgok miatt kényszerülünk esetleg távol maradni a megmérettetéstől, hanem emiatt a baleset és ... sérülés miatt. Az orvosok megtettek és megtesznek mindent, amit lehet, minden azon múlik, hogy az én szervezetem hogyan reagál a kezelésekre. Minden héten eljárok majd az orvoshoz, röntgenezünk, mindent megteszünk, ami tőlem telik. Sőt! Még annál is többet. Sokféle dolgot csinálunk, egy-két csodaszert és hókuszpókuszt is bevetünk, meglátjuk mire lesz elég. Nem zárom ki az esélyt az indulásra. Adok neki mondjuk 15%-ot. De ez csak esélylatolgatás. Egy versenyt lehet mínuszolni, nincs nagy gáz. Racing.hu: Gondolom nem pont a hazai versenyed akartad mínuszolni…Kazár Miklós: Hát így van ez látod ... : ember tervez, Isten végez. Azt mindentől függetlenül szeretném elmondani, hogy nagyon szépen köszönöm a rengeteg érdeklődést, és jó kívánságot, amit kapok, nagyon jól esnek.Racing.hu: Kicsit beszélgessünk még a Miskolc Rallye-ról, mint lehetőségről. Hogy tetszenek a szakaszok, amik a versenykiírásban szerepelnek?Kazár Miklós: Ismerem őket jól, de a jelen helyzetemet nézve végképp megterhelő lehet nekem egy napra 12 gyorsasági szakasz. Nem tudom hogy bírnám… Racing.hu: Majd meglátjuk. Köszönjük, hogy a rendelkezésünkre álltál! A legfontosabb, hogy felépülj, amihez kívánunk mi is sok erőt, türelmet Az Eger Rallye-n a defektek keserítették meg a Maximmun Racing Team pilótájának, Kazár Mikinek az életét, de a Húsvét vasárnapi, miskolci quad idénynyitón még nagyobb átok súlytotta, egy ütközés után elesett és karját törte. A lábadozó quad és rallye bajnok pilótával, Kazár Miklóssal beszélgettünk, másfél nappal az eset és a műtétje után.Kazár Miklós Quad ORB Miskolc Rallye Kazár Miklós
- 2014.05.25. 10:19Racing.hu: 2013-ban, amíg mehettek a WRC-k, addig ti is egy WRC-vel versenyeztetek. Ez a mezőny jelentős hányadával – de nem mindenkivel- szemben azért biztosított nektek némi technikai előnyt. Ez az idei Miskolc Rallye-ra mondhatni megszűnt. Helyezett e bármilyen nyomást rád az, hogy kiegyensúlyozottabbak lettek idén az erőviszonyok?Kazár Miklós: Igazából tavaly csak egyetlen versenyen, az Eger Rallye-n volt technikai előnyünk. Akadt a miénktől tavaly jobb kocsi is. Ez az évad szerintem nagyon hasonlít a 2012-es szezonra, amikor folyamatosan komoly csaták voltak, és ezekben sokszor csak ... tized vagy századmásodpercek billentették ide vagy oda a mérleg nyelvét. Jól ismerjük az ilyen helyzetet és örülünk neki, hogy jókat meccselhetünk az ellenfeleinkkel, nem érzek semmilyen különös terhet a vállamon emiatt. Ebben sokan vannak a segítségünkre, és nagy köszönettel tartozunk mindenkinek, aki segíti a munkánkat, lehetővé teszi, hogy ott lehetünk a versenyeken és buzdít minket. Partnereink, szerelőink, szurkolóink, nélkülük nem menne.Racing.hu: A miskolci futam után Bükfürdőn nem voltatok ott a pályán. Mi történt veletek? Akartok menni egyáltalán az OMRB-n?Kazár Miklós: Úgy volt, hogy ... verseny elébe nézünk, ami ugyebár nem mostanában volt utoljára idehaza. Örülsz e ennek? Mennyire érzed kihívásnak ezt a „régen volt újdonságot”?Kazár Miklós: Én szeretem a murvát és kifejezetten örülök neki, hogy lesz a fehérvári futamon. Szerintem még mindig jobban megyek rajta, mint az aszfalton. A szerelőim azt mondják, hogy át tudják építeni az autót murváról aszfaltra a verseny során, tehát ezzel nem lehet baj, mi pedig mindkét talajon a maximumra fogunk törekedni.Racing.hu: Miként készültök a versenyre?Kazár Miklós: Sok-sok edzéssel. Most is éppen tréningezek. Gyorsgyalogolok. Autós tesztünk ... csapat is nagyon komolyan veszi a felkészülést, rengeteget tesz mindenki azért, hogy flottul működjenek a dolgaink. Racing.hu: Mint mondtad kezdődik a quad bajnokság. Gyönyörű négykerekes motoros eredménylistával büszkélkedhetsz már. Mik az idei motoros terveid?Kazár Miklós: 2013-ban megszereztem a hatodik quados bajnoki címem. 2014-ben is tervezek indulni a bajnokságban, ugyanúgy, mint tavaly KTM-el és szeretném megvédeni a bajnoki címemet. Érdekessége az idei sorozatnak, hogy négy futam lesz, ebből az egyik Lengyelországban, a lengyelek pedig minden futamunkon itt ... lesznek.Racing.hu: Te is hallottál arról, hogy Trencsényi Józseféknek megérkezett az R5-ös Ford Fiestája. Örülsz az új márkatársnak?Kazár Miklós: Igen, örülök. Józsi egy gyors és jó pilóta, most az N csoportot is megnyerte, gondolom, hogy tovább tud gyorsulni ezzel az autóval. Minél többen vagyunk, minél többen indulnak egy versenyen komolyabbnál komolyabb autókkal, annál jobb. Sajnos többen nem leszünk, de az biztos, hogy ezzel az autóval is nívósabb lesz a mezőny. Ez pedig szintén jót tesz a bajnokságnak.Salánki Gábor Kazár Miki nem az az otthonülős típus, akitől ha elindul a szobából a konyhába meg kellene kérdezni, hogy hová mész? Miki keményen edz, rengeteget quadozik, teniszezik, fallabdázik, beszélgetésünk közben is éppen gyalogolt, amikor telefonon elértük. Bár attól tartok gyalog sem sikerült volna elkapni az autó és motorsportban egyaránt sikeres pilótát. Sebaj! Ha úgy alakul, és üldözni kell, akkor legfeljebb egy Camping bringával hajtunk majd utána. Kazár Mikit Miskolcról, Bükfürdőről és a soron következő Székesfehérvár Rallye-ról is kérdeztük.Kazár Miklós Szőke Tamás Kazár Miklós Szőke Tamás
- 2014.03.18. 22:26Amikor eldőlt, hogy a magyar rally bajnokságban idén nem engedélyezik a WRC-k indulását,világossá vált a címvédő párosnak, hogy váltaniuk kell. Kazár Miki és Szőke Tomi, a Maximmun Racing Team kettőse , rengeteg lehetőség közül végül egy Ford Fiesta R5 mellett döntött. Igy vágnak neki az idei ORB valamennyi futamának. Az új technika egyszersmind az ismeretlenséget is magában hordozza, ami a nehézségek mellett izgalmat és kihívást vált ki mindenkiből.Ez egy mélyvíz, talán így lehet leginkább jellemezni a jelenlegi helyzetet fogalmazott Kazár Miki. Mi is támogattuk, hogy idén ne legyenek WRC-k ... a kisebb végsebességet, az viszont egy óriási pozitívum, hogy egy vadonat új, nullkilométeres autóban, a legújabb fejlesztésű technikában ülhetnek. A tavalyi gumiszállítójuk is megmaradt: a párost minden futamon Pirelli abroncsok repítik majd a cél felé, amelyet az autogumiplaza biztosít a számukra.Negyven lóerővel gyengébb az autó, kisebb a turbónyomás és más vezetési stílust igényel sorolta Kazár Miki. Van azonban számos tényező, ami az R5-ös mellett szól. Első érzésre egy R4-esnek felel meg, ám biztos, hogy a közeljövőben az ízlésünkre tudjuk majd formálni. Igyekszünk a lehető legtöbb Kazár Mikiéket az idei esztendőben egy vadonatúj Ford Fiesta R5 -ben láthatjuk versenyezni ! Kazár Miklós Szőke Tamás
- 2013.11.18.
- 2013.05.27.
- 2013.05.14.
- 2013.04.15.
- 2013.04.09.
- 2013.04.05.