akik hozzátettek valamit az egészhez, de hát a rali egy ilyen sport. Életem végéig sem tudnám meghálálni amit kaptam azoktól akik segítettek, biztattak. Veszprémi Barna, Hankó Laci, Papp Gyuri, és sok-sok barát, ismerős van még aki hozzátett valamit a kezdeteknél. Mi Hadik Bandival, az unokaöcsémmel Krisztiánnal, vagy még nagyon gyerekként a szülők autójával Krasznai Bánkkal, 1989. telétől a Bükköt jártuk, hogy megtanuljuk ezt a sportot.Az autók sora itt van a kezemben egy autogramkártyán. Trabant 1991-‘95, Opel Corsa Gr.A 1996, Peugeot 205 GTI 1,9 1997, Ford escort Cosworth 1998, Subaru Impreza ... 1999-2001, Ford Escort Maxi 2002-2003, Mitsubishi Evo 5 2004-2006. Aztán a hobby korszakban Lada, Subaru Legacy Turbo, és most BMW M3, Honda Type-R..A navigátoraim akikkel hosszabb ideig mentem és kezdtem a ralit, mind nagy nevek lettek a ralisportban. Papp Gyuri 3 évig ült mellettem Trabantban, kisebb megszakításokkal. Lassan 30 éve navigál, azóta EB-n, VB-n. Kazár Mikivel 5 évig mentem, 1995-1999-ig. Trabanttól a nagy autókig, azt hiszem őt sem kell bemutatni. Szabó Gábor akivel már igazán (profi) feltételekkel mentem a Forddal és a Mitsuval, ő talán épp ebben a korszakban volt a legjobb
Keresés
Találatok száma: 29- 2016.10.18. 16:09bent maradtunk a Zobákon 3 és fél órát.- Szuper rali, életemben először. (éjjel fél 2-re lett kész a kocsi) 7-es, 8-as gyors OK. (itt már vertük a Lanciát,a Skodát, és az egyik Ford Escort MK1-et is, és felzárkóztunk a másik Escorthoz és a Volvóhoz is).Sajnos szétrobbant a kuplung nyomócsövünk a Orfűi tónál, épphogy ki tudtunk jönni, és harmadik-negyedik fokozatban átmenni Pécsen, és beérni időre.A szervizben futópercre sikerült a srácoknak megcsinálni az autót, csővégen át a szervizparkon...és mentünk három jó gyorsot.A végén Magyar OB első, EB negyedik hely!Örülünk, mert
- 2016.03.09. 19:46Mikor ültél először versenyautóban?- 2000-ben kezdetem az autóversenyzői pályafutásomat Soltszentimrén az akkori Duna kupában "Kis" kategóriában, Wartburg 353-al két üteművel. 2002-ben Ford Escort 1600 versenyautót vettem, onnantól 2006-ig ezzel versenyeztem, Ádánd, Nyirád, versenypályáin rallycrossban és autocrossban amatőr kategóriában versenyeztem. Emellett eljártunk minden féle egyéb versenyekre. 2004-ben szereztem az első győzelmemet Dunaföldváron. 2005-ben megpecsételtem ezt egy bajnoki címmel Az Autocross II. osztályt én nyertem a Ford Escort-tal a 2000-esek között. Abszolút első ... lettem kb. 20 autóból.2006-ban autocross első osztályban indultam egy Ford Sierra Cosworth-al, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 2007-ben kipróbálhattam a Varga Csaba Superbuggy-ját amiben Audi V8-as, 4000 ccm motor volt, összkerekes hajtással. Ezzel a DIVIII-as kategóriát megnyertem a Superbuggyval.2008-ban szöcskeváltás volt, Hosek féle autóval "szöcske" indultam. Az utolsó pillanatban buktam el a bajnoki címet technikai ok miatt, amire a mai napig nincs válasz.2009 fél szezon. 2010-2011-ben Ford Escort Cosworth-al "Bereczki Laci féle" próbálkoztam rallycrossban és autocrossban ... egyaránt.2012 megvásároltam a Kotán Peti féle Ford Focust, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Életem egyik legnagyobb csalódása volt ez az autó.2013-2014ben autocrossban, szöcskével indultam. Újabb Hosek váz, Forsd Cosworth motor.2015-ben egy véletlen felkérés folytán Opel Astra Kupában találtam magam a rallycrossban. Nagyon jól éreztem magam, élveztem a versenyzést. Mi vonzott az autocrossban?- Anno költségkímélő volt ez a szakág, de csak volt.2016-ban csak a rallycrossban fogsz indulni vagy néha autocross versenyeken is láthatunk majd?- Teljes egészében szeretném végig csinálni az Opel
- 2015.08.23. 21:56A magyar páros Fiat 131 Abarth-tal az Eb-re nevezett versenyzők közül a D csoportban és a D3-as kategóriában is az élen végzett. Ezzel a peches szezonkezdés után öt pontra csökkentették hátrányukat a bajnokság harmadik helyezettjéhez képest, így Leitold álma, az Eb-dobogó elérhető közelségbe került.A Lahti Rali érdekessége volt, hogy az első két helyért a rali-világbajnokságról jól ismert versenyzők vívtak. A győzelmet Jari-Matti Latvala szerezte meg Audi Quattróval, míg Mikko Hirvonen Ford Escort Mk II-essel második lett. Az abszolút első 15 helyen pedig egy kivétellel csak finn versenyzők
- 2015.03.27.
- 2014.11.10. 12:50Húsz év elteltével az akkori festéssel megegyező autóval vág neki a Wales Rally GB futamának a Wilson család ifjú sarja Matthew Wilson. Malcolm Wilson fia egy Ford Fiesta RRC-t fog terelgetni a 2014-es szezonzáró WRC futamon.Matthew Wilson hosszú idő után tér vissza a WRC-be. A WRC2 kategóriában induló brit pilóta, szurkolóinak szórakoztatása mellett egy jó eredményben is bízik ugyanis kilencedik alkalommal áll rajthoz a gyakorlatilag hazai versenynek számító walesi száguldáson a legendás 1994-es festéssel.57. futamán fog rajthoz állni a Matthew Wilson-Scott Martin kettős. A tíz évvel ezelőtt ... . Szeretnék köszönetet mondani a Michelinnek a támogatásért, hogy lehetővé tették számunkra támogatásukkal a visszatérést ezzel a festéssel a WRC záró futamán.Malcolm Wilson OBE – M-Sport ügyvezető igazgatójaKét fantasztikus évadon keresztül vezethettem a Michelin Pilot Escort RS Cosworth-ot a Michelin csodálatos támogatásával. Remek érzés, hogy Matthew az 1994-es BRC bajnoki cím 20. évfordulójának méltó megünneplése alkalmából ugyanazzal a festéssel állhat rajthoz.Nehéz elhinni, hogy már 20 év telet el azóta, hogy a Michelin Pilot Escort-ot vezettem. Még ma is érdeklődnek nálam a 1994-ben a Malcolm Wilson által vezetett Michelin Pilot Escort RS Cosworth nyerte az MSA British Rally Championship küzdelmeit.
- 2014.11.03. 15:38Országos Historic Ralibajnokság 5-6. futamMecsek Rali, október 17–18, Pilisvörösvár Rali, október 25.A Mecsek Ralin a historic Eb-mezőnyével mérkőzhettek meg a magyar versenyzők, míg egy héttel később, az elmaradt Budapest Rali helyett a Pilisvörösvár Ralin gyűjthettek bajnoki pontokat.A Mecsek Ralin 16 magyar páros állt rajthoz. A historic mezőnyben a Wirtmann–Barna kettős volt a leggyorsabb az Eb-n használt C korcsoportos Ford Escort Mk I-essel. „Nekünk az Eb negyedik hely volt a tét, amit sikerült megszereznünk. Egész héten nagyon beteg voltam, örülök, hogy egyáltalán célba értünk ... . Elégedett vagyok az eredményünkkel” – vélekedet Lévai Ferenc.A Replica kategóriában a Merencsics–Kulcsár kettős idei első győzelmét aratta Suzuki Swifttel, a Szabó–Illés páros Lada VFTS-e előtt. „Szerencsénk volt, kétszer is lenyúltak értünk az égiek és visszarakták az autót az útra” – mesélte Merencsics. „Váradi és Stepán is kiestek előlünk, így a győzelem az ölünkbe hullott.”A Pilisvörösvár Rali az utolsó pillanatban ugrott be a bajnokság szezonzárójának, így csak egy szerényebb, hat fős mezőny gyűlt össze. A Wirtmann–Barna kettős ezúttal a D korcsoportos Ford Escort Mk II-essel nyert a Tóth ... –Bruckner duó Skoda 120-as és az Ördögh–Angyal duó Ford Escortja előtt. „Egész héten kúráltam magam, hogy a versenyre meggyógyuljak, nem tudom, hogy ez sikerült-e, de a versenyautóban nem volt semmi bajom. A negyedik fokozatunk az első gyorsasági után tönkre ment, de így is nagyon élveztük a versenyt” – mondta Wirtmann Ferenc.Replicában a Mecsek Ralin kieső Váradi–Laboncz kettős nyert Mercedes 124 CE-vel a Veréb–Papp duó valamint a Kicsatári–Siroki kettős Lada VFTS-e előtt.MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk.1.   ... ; 1:48:27,08. Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2 1:49:39,59. Leitgéb Judit–Klézli Szabolcs Renault 5 Alpine Turbo E4 1:51:23,8MECSEK RALI HISTORIC REPLICA VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):1. Merencsics Árpád–Kulcsár Dániel Suzuki Swift Gti MK1 R1 1:27:32,12. Szabó Laci–Illés Peti Lada VFTS R1 1:27:35,83. Veréb Zoltán–Papp Tamás Lada VFTS R1 1:28:16,34. Király Gábor–Molnár Alexandra   ... ;Lada VFTS R1 1:29:01,65. Csomor László–Harányi István Lada VFTS R1 1:29:21,16. Gyenes András–Schmidt Ádám Lada 2101 R1 1:34:31,6I. MANNOL PILISVÖRÖSVÁR RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS)1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort MK2 D3 27:45,82. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda 120 D3 33:28,73. Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2 37:55,2I. MANNOL
- 2014.10.31. 12:05A Pilisvörösvár Rali első gyorsasági szakaszát követő etapon ment tönkre Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk II-esében a negyedik fokozat, így e nélkül kellett teljesíteniük a távot. A D (kor)csoport versenyét azonban így is megnyerték, és a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros saját számításai szerint ezzel megnyerte a D csoport bajnokságát is, ám ezt az MNASZ még hivatalosan nem erősítette meg. „Jó kis verseny volt, a rendező mindent elkövetett, hogy a versenyzők jól érezzék magukat. Kicsit sok volt az etap, remélem, lesz folytatása a Pilisvörösvár Ralinak, mertPilisvörösvár Rallye Ford Escort
- 2014.10.17. 10:43teljesítményű Ford Escort RS-el, a különbség csak 16 “6.A mítoszok között a finn Juha Kankkunen és navigátora Janhunen a Lancia Delta Integrale-val egy pillanatra elvesztette az előnyét egy 7 perces késés miatt (1’10 “büntetés) amit a második gyors “Le Tane”, előtt szerzett.Ez lehetővé tette Mauro Miele/ Beltrame az 1986-os Bmw M3-al, hogy átvegye a vezetést csak 5 “7 mp-el Kankkunen előtt. De a második gyorsasági szakaszon a nap Kankkunen folytatta az első helyen ismét, mindössze 7 tized másodperccel megelőzve a Miele-t. A harmadik helyen, a San marinói sofőr, Marcello Colombini szintén egy M3-as Bmw
- 2014.10.15. 13:49A tizennégy gyorsasági szakaszból álló futamon, a historic kategóriában, Markku Alén diadalmaskodott. A finn pilóta harmadik alkalommal nyerte meg az aszfaltos versenyt, és ezúttal is egy 1983-as Lancia Rally 037-est terelgetett. Alén mögött az olasz, Enrico Brazzoli ért célba szintén egy Lanciával. A harmadik pozícióban Giuliano Calzolari-t intették le, aki egy 1979-es Ford Escort RS-el állt rajthoz.A Bujdos Miklós – Milcsevics Lóránt kettős a kategória harmincharmadik helyén zárták a versenyt a Lada VFTS-sel.A Rally Legend-en több WRC-s páros is szerepelt. A legjobb World Rally Car-ral
- 2014.10.13. 14:31Textura Sport Club, Scuderia Coppa Amici – Mecsek Rali előzetesWirtmann Ferenc – Barna György, Ford Escort Mk IA Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott párosnak ehhez a csoport második helyét kellene megszereznie, amire Wirtmann szerint elég kicsi az esély a Ford Escort Mk I-essel, így az elsődleges célja a tisztes helytállás hazai pályán.„Az előzetes nevezési lista alapján mindenki itt lesz a C csoportban, aki számít: Myrsell, da Zanche, Jensen, mind Porschéval” – mondta Wirtmann. „A hazai pálya előnyét élvezni fogjuk, de a Mecsek gyors útjain a Ford Escorttal nem sok esélyünk ... : C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezésBaranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezésXXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiálltA Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után: 1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont 2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 97 pont8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 74 pont9
- 2014.09.26. 14:30;1. helyezés, C csoport 3. helyezés13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezésBaranya Kupa (historic ob): D csoport 1. helyezésXXVI Rally Elba Storico (historic Eb): kiálltA Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után:1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont7 Meglehetősen hanyag munkát végeztek a rendezők a Historic Európa-bajnokság 12. futamán, az Elba Ralin. Wirtmann Ferencet és Kerekes Józsefet a Ford Escort Mk I-essel 79.-nek sorolták be, amelynek az eredménye egyetlen szakasz alat négy utol ért versenyző, majd egy defekt és a verseny feladása lett. Wirtmann ezzel az Európa-bajnokság C csoportjában egy helyet veszített és jelenleg az ötödik helyen áll.
- 2014.04.17.Mitsubishi Skoda Fabia Ford Escort Skoda Fabia Mitsubishi Mitsubishi Mitsubishi Super1600 Bánkuti Gábor Erwin Frieszl LUIGI Marton Gergely "Nitro" Szecsődi Norbert Újházi Ádám Újházi Béla Werner Panhouser ST-Bánkuti Motorsport RRC13 Wien O.ZS. Racing Team M-F Motorsport Kft School Team Hungary Kft School Team Hungary Kft TQS Hungary Kft TQS Hungary Kft Werner Panhouser Peugeot Peugeot Skoda Skoda Opel Corsa Citroen Opel Astra Toyota Yaris Citroen SuperNational Castoral Roman Csendes Zsolt Csirmaz Brúnó Csizmadia Barnabás Gerencsér Dávid Jakub Bittman Karl Schadenhofer Karol Sedivy Klausz ... Nevezési lista – Entry list (2014. apr 16.) Rallycross - Máriapócs - RabócsiRing - 2014. apr. 20-21. Közép-Európai és Országos Bajnoki futam SuperCars Eder Gerald Ekker Tristan Fekete Zoltán Harsányi Zoltán Höller Alois Juraj Balaž Kárai Tamás Kotán Péter Mózer Attila Vass Zoltán Vnoucsek László Wieszt Jankó Eder Gerald Ekker Tristan School Team Hungary Kft RXC Technies Motorsport Kft Höller Alois Juraj Balaž Racing-Com Kft Alba Motorsport Kft Nyirád Motorsport Kft RXC Technies Motorsport Kft School Team Hungary Kft TQS Hungary Kft Skoda Volkswagen Mitsubishi Mitsubishi Ford Focus ... Vince Elek Gábor Lippai Tamás Lukács László Meggyesi Mihály Pavol Dlugos Rákos Ádám Roland Pisio Tárnok Sándor Lada Skoda Lada Lada Lada Lada Skoda Lada Skoda Lada DIV I Nyugati 1600 Ádám László Áldozó István Balogh Gyula Bencze Sándor Gara Tímea Lukács Péter Nagy István Oláh Imre Tomás Bagos VW Golf Ford Mazda Opel Suzuki Honda Honda Honda Honda DIV II. kétkerék meghajtás 1600-2000 Berke József Bódis Sándor Csapó Mikós Jaroslav Burda Liszkai Elek Simon Ferenc Szatmári Gergő Tölgyfa Attila Végh Zoltán Lada Mazda BMW Honda Mazda VW Golf BMW Opel Astra Mitsubishi DIV II. kétkerék meghajtás Rabócsiring Rallycross
- 2013.06.18.
- 2013.05.14.
- 2013.04.30.
- 2013.04.16.
- 2013.04.12. 08:04Kovács Szabolcs, Ford Escort RS 2000Szabi beharangozója a hétvégi Poco Loco Gyorsulási verseny előtt.
- 2013.03.20.kft/TRB Racing Maricsek Racing Team Kft Totalhitel.hu Rallye Team Kalti Motorsport SE MAFC AMS Főtaxi SC Taubmann Trade Kft MAFC AMS Rally&Racing MSE Márka Ford Porsche BMW Opel Suzuki Alfa VAZ Tatra Wartburg Renault Ford Toyota Típus Escort RS2000 Mk.1. 911 RS 2002 Ascona B 1900 Swift Gti Romeo 21011/2106 613 353 WR 5 Alpine Escort XR3i Celica Go. C3 D4 C3 D3 R1 R3 D2 R3 D1 D2 E2 C3 Eger Rallye Historic, Rally
- 2013.03.12. 15:26Kovács Szabolcs, Ford Escort RS 2000- Az idei felkészülés már picit lazábban telt mivel, az idei autóval tavaly már sikerült az utolsó versenyen teszteltünk. Ez úgy sikerülhetett, hogy 2012-ben nem indultunk a bajnokságban. Igazából, idénre kizárólag a motor programozása és a futómű apróbb fejlesztései maradtak.Nagyon izgalmas lesz ez a szezon a csapatnak, mert teljesen új irányt veszünk.2011-ig egy FWD Fiesta-val indultunk, amit 2003-2004-ben állítottunk csatasorba.Sikerült elérni 2011-re, hogy miénk lett Európa második leggyorsabb elsőkerékhajtású autója. (9,3@242 a negyedmérföld)Ezután ... döntöttük amellett, hogy irányt váltunk és megpróbálunk egy sor4 motoros csővázas autóval beférkőzni a V8-ak közé.Az új autó teljesen csővázas 100" tengelytávval.2.0 16V Zetec motor pillanatnyilag 700Le 1.6bar nyomáson.Jerico DR4 Clutchless váltó, Ford 9" hátsóhíd, RS2000 100% üvegszálas bódé.A tervem az idei évre, a 8mp 402 méteren... Azt gondolom ez nem lehetetlen, hiszen 2012-ben 350Le-vel futottunk tesztfutamban 10.8-at mindenféle rajt forszírozása nélkül.Kiss György, Honda Civic 1.9- 2013-as célom, hogy ugyanazt elérhessem, amit tavaly! Minden versenyen, első helyen végeztem, és az összetett