Calippos fiúk, a Tatabánya Rallysprinten - 2012.11.17.-18.

Infó: Calippos fiúk, a Tatabánya Rallysprinten Riport Bognár Martin és Sárfi Krisztián ifjú autóversenyzőkkel a November 17-18-i Tatabánya Rallysprint előtt. Ők az SRT bajnokságában fognak indulni! Bognár Martin, Pilótához intézem első kérdésemet: Mióta versenyzel és milyen autókkal tetted ezt? Majdnem pontosan 1 éve vettem részt az első versenyemen. Az Extrém kupán indultam el először. Családomban minden férfi hivatása a vezetés. Édesapám 20 éve személyszállítási és fuvarozási vállalkozó, így a gépjárművek szeretete már kisgyerekként belém nőtt. Régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy én is volánhoz ülhessek a motorozás, Quadozás után. A szomszéd faluban volt ismeretség, akik indultak már korábban is szlalom versenyeken. Velük jutottam ki először pályára, az ő VW Golf I TDI-vel mentem először, és azonnal beleszerettem. Hamarosan megkaptam a jelenlegi versenyautómat, melyet az óta is folyamatosan fejlesztünk, javítunk, építünk. A Kft. alkalmazásában lévő szerelőkkel együtt készítjük fel az autót a különféle versenyekre, ill. közülük került ki a navigátorom is. Ahogy egyre több versenyen sikerült indulnom és eredményeket elérnem elhatároztuk, hogy a hobbyt komolyabb szintre emeljük, így megalakítottuk a Hamarászó Autósport Egyesületet, melynek elnöke édesapám, tagjai, pedig a cégen belüli baráti társaság lett. Sokat jelent számomra, hogy jelenlétükkel, tanácsaikkal támogatnak, segítenek a versenyeimen. Látom egyre sikeresebb vagy a szlalom versenyeken és kezdesz kacsingatni a gyorsabb pályák felé is, mint a mostani Tatabánya Rallysprint. Milyen eredményekkel büszkélkedhetsz eddig? 2012 tavaszától igyekeztünk nevezni a környéken induló valamennyi szlalomversenyre, így a győri Alexovics kupa mind a 4 fordulójában indultam, ahol junior kategóriában többször 1 helyen végeztem a 2. 3. helyek mellett. A Veszprém Szlalom fordulóin szintén 2, 3 helyezéssel végeztem. A móri II. Wekerle futam óriás szlalom versenyen junior 1. szereztem meg, a Kakucsi futamon, pedig junior 3. helyezéssel zártam. A Hosszúhetényi óriás szlalomon is indultam, ahol junior 1 helyet és különdíjat, valamint kategóriában 2-ként végeztem. A múlt vasárnapi kanizsai versenyen két nevezéssel első és második helyre küzdöttem fel magam kategóriában, külön junior nem indult. Fontos és érdekes verseny volt a Boci Rally éjszakai futama a Pannónia Ringen, melyre személyes meghívást kaptam, és záró versenyzőként indulhattam el. A versenyen megálltam a helyem a rutinos, idősebb versenyzők között, melyre nagyon büszke vagyok, hiszen komoly kihívás és feladat volt. Mit vársz a tatabánya Rallysprint-től? Milyen céllal indulsz ott a navigátoroddal? A tatabányai verseny ismételten egy új szituáció lesz számomra, ebben is ki akarom próbálni magam. Az idei évben a lehető legtöbb versenyen és legtöbb féle versenyben rajthoz akartam és akarok állni azért, hogy kiderítsem, hogy melyik pályák és versenytípusok fekszenek nekem is igazán. Ezt az évet, a tapasztalatszerzésre szántuk, a jövő évi tervek ezek összegzése után fog kialakulni. Most vasárnap első célom, hogy lehetőség szerint hibátlanul teljesítsem a pályát, „épségben hazahozzam a vasat” ahogy édesapám szokta mondani a versenykörök kezdésekor. Persze egy jó versenyhelyezés is tetszene. Miként készülsz fel egy szlalomra vagy egy ilyen Rallysprintre? A felkészüléskor nagy hangsúlyt fektetek a versenykiírás megismerésére, a pályarajz hibátlan megtanulására ott, ahol erre van előzetes lehetőség. Navigátorommal és egyesületi társaimmal már a rajzok alapján kielemezzük a pályát, eltervezzük, hogy melyik szakaszon hogyan kell az autót kezelni, és a versenygép beállítását is ehhez igazítjuk. Ami mindenképp fontos, hogy előtte nap időben lefeküdjek, hogy a felkészültség mellett tökéletesen pihent is legyek. Egyre jobban veszem az adrenalinnal összefüggő stressz helyzetet. Még ennek kezelését is tanulnom kell természetesen. Sárfi Krisztián, Navigátor: Mióta navigálsz és hol tetted ezt Martinnak? A Calippo Kft. Alkalmazottjaként, és Martin barátjaként kerültem be a versenyzésbe. Először még csak, mint szerelő vettem részt, majd ez év májusától, mint navigátor is. Martin valamennyi versenyén én vagyok mellette. A szlalomoknál az első pár körben nem csak a pálya vonalvezetésében, de vezetéstechnikai tanácsokkal is igyekszem ellátni. A szlalomoknál pár eredményes kör teljesítése után átadom helyem a szponzoroknak, csapat társaknak élményautózásra. A Rally típusú, ill. az óriás szlalom versenyeken kizárólag én ülök Martin mellett, hiszen segítségemre végig szüksége van. Navigátorként testközelből tapasztalhatom az autó viselkedését, esetleges műszaki problémáit, így a versenyek között, és közben, is mint, szerelő ezeket tudom orvosolni, pontosítani, módosítani a beállításokat. A pályabejáráskor mire fogsz odafigyelni? Pályabejárásokkor nem csak a pálya vonalvezetésére figyelek, hanem igyekszem kitalálni, hogy melyik kanyarba mekkora sebességgel, fékerővel érkezhet Martin a lehető legjobb teljesítmény eléréséhez. A kocsi beállításainak véglegesítése is ilyenkor dől el. Martin előtt navigáltál-e vagy vezettél-e versenyautót? Martin előtt még nem vettem részt versenyen még sem, navigátorként sem versenyzőként. Talán egyszer majd kipróbálom a másik ülést is. Induló egyesületként igyekszünk barátságokat kötni a többi egyesülettel, versenyzőkkel, információkat, tapasztalatokat szerezni, hogy a jövőben egy jól működő csapatként tevékenyen is öregbíthessük a magyarországi autósport hírnevét. Támogatóink: Calippo Kft. Hamarászó ASE Car-Complex 2000 Kft. Kompenzació Kft. Anett Tours La Via Kft. Arvia Kft. Dávid Autósbolt. - Hajósi Miklós – www.hajoka.hu