Debreceni Drift verseny a Civis-Elektro Kft kupáért. - 2012.07.01.

Infó: A Rendezőség 35 főben limitálja a nevezők számát! Ezzel kapcsolatban kérem a 06305557361 telefon számot hívni! 2012 DRIFTBAJNOKSÁG TECHNIKAI, ÉS VERSENY SZABÁLYZATA 1. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK A versenyen való részvétel feltételei a következők: Nevezés (nevezési lap kitöltésével és aláírásával) Nevezési díj befizetése Érvényes vezetői engedély („B” kategória) Vagy a versenyzői múlt hitelt érdemlő igazolása A versenyzők a nevezésükkel tudomásul veszik, és elfogadják, valamint magukra nézve kötelező érvényűnek tekintik, a lenti szabályzat minden pontját. A versenyzők alapvetően törekedjenek a biztonságos vezetésre, és versenyzésre! 2. NEVEZÉS Nevezni személyesen és elektronikus úton (e-mail) lehetséges. A versenyre személyesen nevezni legkorábban a verseny kiírásakor, legkésőbb pedig a verseny napján de.09 óráig lehet. Az interneten történő nevezés a verseny előtti napon 12:00h-ig lehetséges! Az internetes nevezés nem helyettesíti a Nevezési lapot! Azt minden esetben ki kell tölteni, alá kell írni, és legkésőbb a verseny napján de.08h-ig le kell adni a verseny szervezőjének. 2.1. Nevezési díj A versenyek nevezési díja, alkalmanként: 10.000 - HUF / fő 2.2. Nevezhető gépkocsik A versenyeken B-kategóriájú jogosítvánnyal vezethető, hátsókerék hajtású, széria gyártású gépkocsik vehetnek részt. (lsd. „Karosszéria” résznél) 3. GÉPÁTVÉTEL Minden esetben a verseny előtt, a tervezett időbeosztás és kiírás alapján történik. A résztvevő autót annak vezetője vagy meghatalmazott képviselője köteles bemutatnia a gépátvételen. A gépátvételt csak a szervező által kijelölt technikai ellenőr végezheti. Mindegyik autóhoz külön gépátvételi lap készül, melyet a pilóta és az ellenőr is aláír. A sikeres átvétel után a versenyző megkapja a rajtszámot. Ezt az autó első szélvédőjének jobb felső sarkába kell ragasztani úgy, hogy a pilótát ne zavarja a szabad kilátásban. A szervező a gépátvétel megkezdéséig más felragasztási pontot is megjelölhet. A gépátvétel után az autón semmilyen technikai módosítás nem végezhető! Ez alól kivételt jelent: a gumi és kerék csere, az üzemanyag utántöltés, a kenőanyagok valamint a gépjármű rendeltetésszerű használatához szükséges folyadékok és gázok utántöltése, valamint a motorvezérlő számítógép programozása. Bármilyen más módosítás, ideértve a sérülésekből adódó javításokat és alkatrészcseréket is, kizárólag a szervező és a technikai ellenőr jóváhagyásával történhet! Ezt követően a gépátvételt meg kell ismételni! A szervező és a technikai ellenőr tudta nélküli módosítás azonnali kizárást vonhat maga után! A sikeresen átvett autó és annak pilótája a rendezvény során bármikor, külön indoklás nélkül adminisztrációs és technikai ellenőrzésre hívható. Az ellenőrzés megtagadása kizárást vonhat maga után. A gépátvétel a következő előírások és szabályok alapján történik 3.1. Karosszéria Az autónak alapvetően jó műszaki és esztétikai állapotban kell lennie. Egységes, sorozat gyártott karosszériával kell rendelkeznie. Komplett karosszéria elem nem hiányozhat az autóról, kivéve a külső műanyag dekorációs és/vagy légterelő elemek. (pl.: spoiler, szárny, stb) A gépháztető, valamint az első, és hátsó lökhárítók a szervező külön engedélyével, ideiglenesen eltávolíthatók. Műanyag karosszéria elemek alkalmazhatók, de műanyag ajtók esetén kötelező a bukócső megléte! Visszapillantó tükrök (min.2db) és ablaktörlő (min.1db) megléte kötelező. Az ablaktörlőnek a vezető előtti ablak felületet tökéletesen kell törölnie. Levegőbeömlő nyílások, légterelők, szárnyak, tetszés szerint alkalmazhatók, feltéve, hogy szakszerűen, és biztonságosan szerelték fel, és nem jelentenek veszélyforrást. Vonószem, vagy megjelölt vontatási pont elől hátul kötelező! A jelölés min. 10cm hosszúságú citrom- vagy narancssárga nyíllal történjen. 3.2. Motor, erőátvitel, hajtáslánc A motor szabadon választható, és módosítható, feltöltő használata engedélyezett. A motor és a karosszéria gyártója eltérhet egymástól. Az erőátvitel és a hajtáslánc, értsd ez alatt, sebességváltó, tengelykapcsoló, osztómű, differenciálmű, kardán- és féltengely, szabadon választható és módosítható. A motor, az erőátvitel, vagy a hajtáslánc módosításait, szakszerűen kell elvégezni, úgy hogy működésük biztonságos legyen! 3.3. Üzemanyag rendszer Javasolt a gyári üzemanyagtartály és tartozékainak használata. Ezek módosítása megengedett, de minden esetben különös körültekintéssel és szakmai alapossággal kell eljárni! Az átalakítás után a teljes üzemanyag rendszer az eredeti rendeltetését és funkcióját a gyárihoz képest ugyanolyan, vagy magasabb szinten kell, hogy ellássa. Amennyiben az üzemanyagtartály nem a gyári helyére kerül, akkor csak a csomagtartóba szerelhető! Ebben az esetben a csomagtartót el kell választani a vezetőfülkétől, egy tűzbiztos válaszfallal! Ennek szivárgásmentesnek, láng biztosnak és tűzállónak kell lennie, és meg kell akadályoznia az üzemanyag utastérbe jutását. Átalakítás esetén javasolt, hogy az üzemanyagrendszer minden eleme FIA homolog legyen! Az üzemanyag rendszer egységeibamennyiben az utastérben kerülnek elhelyezésre abban az esetben tűzálló borítással el kell látni. Ebben az esetben az utastérben a halonnal vagy porral oltó készüléket kell elhelyezni a versenyző által elérhető helyen. 3.4. Kipufogó rendszer Minden autónak komplett kipufogó rendszerrel kell rendelkeznie. A rendszer szabadon választható, és módosítható. Oldalsó végződés megengedett, de side-pipe, nem! Tehát a kipufogórendszer csövezése nem futhat a küszöb alatt, annak legalább 20cm-el beljebb kell lennie, mint a küszöb legkülső pontja. Amennyiben az autó zajszintje indokolatlanul magas, és zavaró, (a versenykörülményekhez képest is!) a versenyből kizárható. Amennyiben az adott helyszínre zajkorlátozás érvényes, úgy a verseny szervezői, meghatározhatják a még elfogadható legmagasabb zajszintet. 3.5. Ülések és biztonsági övek a, Az eredeti (gyári) ülések, azok rögzítési pontjai, és a 3 pontos automata biztonsági öv használható, feltéve, ha szerkezetileg épek, működésük hibátlan, és rögzítésük megfelelő. b, Bukócső megléte esetén kötelező a versenyülés. A versenyülés fémvázas vagy műanyag (vagy carbon) héjas lehet, és fejtámlával kell rendelkeznie. Javasolt a FIA homológ vagy lejárt homológ ülések használata. A versenyülést min. 4 ponton kell rögzíteni a karosszériához. Versenyülés használata esetén kötelező a min. 2” széles 3 pontos biztonsági verseny öv.(4,5 vagy 6 pontos ajánlott). Javasolt a FIA homológ vagy lejárt homológ övek használata. A versenyülés és a versenyöv rögzítése különböző pontokon kell hogy történjen. A versenyöv mindegyik rögzítési pontját külön-külön kell a karosszériához vagy a bukócsőhöz rögzíteni. A beszerelésnek szakszerűnek, a rögzítési pontoknak megfelelően erősnek, a beszerelt eszközöknek pedig szerkezetileg épnek és hibátlannak kell lenniük. Egyszerre csak egy utas szállítható az autóban, de csak abban az esetben, ha a fenti rendelkezések (a, vagy b,) maradéktalanul megvalósulnak az utas ülésére és biztonsági övére vonatkozólag is! 3.6. Bukóketrec („Bukócső”) Olyan csőszerkezet, amely az utastéren belül a karosszériához közel van beépítve, és amelynek feladata, ütközés vagy borulás esetén a karosszéria deformációjának csökkentése. Használata nem kötelező, de javasolt! Versenynapon történő Driftaxi –zás, azaz utassal történő ügyességi élményautózás, csak bukócsővel felszerelt autóval lehetséges! Páros-drift (tsuiso) szintén csak bukócsővel felszerelt autóval történhet! Bukócsővel szerelt autókban kötelező a versenyülés és a versenyöv használata. (lsd. „Ülések és biztonsági övek” résznél) A bukócső vizsgálatakor, ideértve: az anyagválasztást, a megmunkálást – különös tekintettel a hegesztési varratok minőségét – a beépítés pontosságát, a csőszerkezet térbeli felépítését és elhelyezkedését, alapvetően az MNASZ 2008.02.16-i rendelkezéseit tartjuk irányadónak: - FIA Technikai Szabályok 253.fejeze