Megszentelt Autókkal Vágtak Neki A Megújult Pályának - 2012.05.27.

Infó: Megszentelt autókkal vágtak neki a megújult pályának! Máriapócson a magyar autósport történetében egyedülállóan hivatalos ceremónián szentelték meg a Hell Energy Országos Drift Bajnokság 2. futamának versenyautóit. Talán ennek is köszönhető, hogy a RabócsiRing új és sokkal veszélyesebb nyomvonala csupán egyetlen autó áldozatot szedett. A versenynap végén a szülinapos Szabó Szilárd örülhetett legjobban, aki első helyezésével bezsebelte a legnagyobb trófeát, míg Grózinger Zsolt a Federal különdíjban részesült a legdurvább autózásért cserébe. Máriapócs történetében első alkalommal lehettünk tanúi annak, hogy a RabócsiRing megújult nyomvonalára érkező drift versenyzők a kicsiny település életét felpezsdítve egy városi felvonulással kezdték meg a Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonását. A Pápa térre érkezve ráadásként a Kegytemplom előtt hivatalosan is megszentelték a halszálkában felsorakozó versenyautókat. A hálás pilóták ezt követően meglátogatták a könnyező Szűzanya képéről méltán híressé vált templomot. A városi bemutatás mellett a szombati edzés nap két fontosabb eseménnyel zárult. A profik között nem túl rég óta versenyző Túri Attila Nissan 350Z-je csúnyán a falnak csapódott, az autó eleje rommá tört, így idő előtt utazhatott haza. A másik fontos momentum a bajnokság éllovasa Lakatos Zoltán és a NanoEnergizer csapat által támogatott Énekes Árpád nevéhez fűződik. A nap utolsó körében a bődületesen erős Ford Mustangot terelő Árpi elszámolta a körök számát és sajnos figyelmen kívül hagyta a sportbírók zászlós figyelmeztetését is, így a békésen lecsorgó Lakatos Zolit egy kézifékes lassítással kifordulva telibe vágta oldalról. A töréskár jelentős volt, azonban a szerelők mindkét csapatnál csodát műveltek és rajt kész állapotba hozták a versenyzők autóit. A szombati baleset okozta lelki törését kialudva Lakatos Zoli alias LakyBoy másnap a kvalifikációs futamok során elsőként mutatta meg, hogyan kell nagygázzal lefűzni kézifék segítsége nélkül a nagykanyart. Azonban nála is jobban teljesített az egyedi hátsókerék hajtású Ford Focussal versenyző Zentai Sándor, míg a selejtezők győztese a Hell Racing Team versenyzője Grózinger Zsolt volt. Grózi megindításaival és agresszív technikájával jól kitűnt a mezőnyből, a kvalifikációk sorrendjét pedig sokan akár a verseny végeredményének is elkönyvelték volna. A Street mezőnynél a kisszámú részvétel miatt éppen ez történt, így az alsóbb kategóriában versenyzők „unalmasabb” nyomvonal körei nem sokáig tartottak A versenyzői felvonulás alatt leszakadt az ég, a heves esőzés után a szervezők a megváltozott és veszélyesebb pályatulajdonságok miatt 3 bemelegítő kört biztosítottak a legjobb 16 közé jutott versenyzők számára. Az eső nem sokkal később elállt és újra ragyogott a nap. A helyenként vizes árnyékos területek és a felszáradt pályaszakaszok ellenére a pilóták az éles helyzetekben is jól teljesítették a páros csatákat. Látványos futamok alakultak ki sok visszahívással, melyből következtetésként levonható, hogy a bajnokság legjobbjai felkészültek a pálya új kihívására. A legpechesebb sorsolást a Hell Racing Team kapta, mivel elsőként György Szilveszter búcsúztatta Varga Tamás „Pucit”, majd Grózi vett revansot Szilveszter ellenében. Szabó Szilárd is brillírozott batár E500-as Merciéjével, elsőként a fiatal tehetséges Varga Attilát, majd Szántó Nikolettet verte ki. A nap egyetlen dupla visszahívásos küzdelme Zentai Sándor és a Narancs Drift Team versenyzője Zalabai Zsolt között dúlt. A bírók nagy tanakodás után végül Zalabait hirdették ki győztesnek, ami a közönségnek nem annyira tetszett, tekintve hogy a hazai színekben induló Mátészalkai pilótának kellett búcsúznia. Ládi Attila a V10-es motorral szerelt E36-al a mundér becsületét megtartva Porkoláb Péter legyőzését követően barátja kiesését később azonban megtorolta Zalabai ellenében. Lakatos Zoltán ígéretéhez híven, - miszerint idén a célja nem más, mint az összetett bajnoki elsőség, épp a címvédő ellenében bizonyította a legjobb 16 között. Tóth „Alapos” Gézának az újonnan beszerzett Toyota Soarerrel nagyot kell autóznia a következő bajnoki futamokon ha 2011-es évhez hasonlóan az év végén a dobogóra akar állni. LakyBoy a folytatásban Smidéliusz Bálintot gyűrte le, aki némi meglepetéssel a tököli nyitófutam dobogósától Szilágyi Kálmántól vette el az esélyt, hogy kezdeti jó formáját tovább vigye. Ezzel kialakult az elődöntő párosítása Grózinger Zsolt-Szabó Szilárd és Ládi Attila-Lakatos Zoltán csatára hangolódhatott közel 3000 néző. Mindkét párosban egy-egy agresszív stílusú pilóta készült kiütni ellenfelét és a nézők nagy többsége is Grózi-LakyBoy döntőt jósolt. A sors azonban nem így rendelkezett, mivel mindketten talán túlzottan is rátapadtak követőként ellenfelükre. Grózinger a lassabb és nagy füstöt okádó Szabó Szilárdra annyira ráautózott, hogy az ütközést elkerülve már muszáj volt korrigálnia, ami a vesztét okozta. Hasonló szituációban hullott ki Lakatos Zoli is, mivel a pálya ugyanazon szakaszában kénytelen volt Ő is fékezni, ahol egyébként sokkal inkább teli gázzal folytatta volna a nyomvonal utolsó nagysebességű döntött kanyarját. Laky vesztére ráadásként a bronz csata felvezető körében a nap folyamán harmadjára is féltengelytörést szenvedett, amely technikai hiba számára a csata elvesztését jelentette. A döntő összecsapás szép küzdelmet hozott, Ládi Attila üvöltő V10-ese és Szilárd matt fekete Mercije azonos eséllyel szállt harcba. Attila döntős szereplése meglepetés volt, azonban a nap folyamán egyre jobb formát mutatott csatáról-csatára. Szilárd vele ellentétben kiegyensúlyozott versenyzéssel búcsúztatta ellenfeleit, így megtartva higgadtságát a döntőben is nyerni tudott. Hell Energy Országos Drift Bajnokság 2. futam végeredmény: 1. Szabó Szilárd – Mercedes E500 2. Ládi Attila – BMW E36 M3 V10 3. Grózinger Zsolt – BMW E36 M5 V8 Nitro 4. Lakatos Zoltán – BMW E30 Pickup V8 Federal különdíj: Grózinger Zsolt Következő bajnoki futam: Június 9. – „Lóerők Éjszakája” Tököli reptér. Start: 17:00