Rázós hétvége - 2012.05.12.-13.

Infó: Rázós hétvége Beszélgetés az Osváth Racing Team versenyzőivel, a Bükfürdő Rally után. - A gépátvétel másabb murvás verseny előtt, mint az aszfalt esetében? Nem igazán. A gépátvételnek meg vannak a maga előírásai, amelyek csak ritka esetben változnak. Kötelező bemutatni az autón kívül annak biztonsági felszereléseit, papírjait, versenyzői ruházatot, valamint blombálásra kerülnek a tartalék alkatrészek is, amelyeket a verseny folyamán felhasználhatunk. Az adminisztratív átvételen megkapjuk a kötelező reklámokat, amelyeket még a gépátvétel előtt fel kell ragasztani a kocsira a meghatározott helyekre. - Hogy éreztétek magatokat a versenyen? Kicsit feszülten. Sajnos sok volt ismét a technikai gondunk, ami nagyon megnehezítette a feladatunk, de összességében tetszett a verseny mindkettőnknek. A gyorsok közül Káldot eddig nem nagyon szerettük, mert a körgyorson mindig elénk keveredett valaki, aki miatt nem tudtunk haladni. A Rendező ezúttal viszont egy nagyon jó pályát hozott ki belőle, reméljük jövőre - technikai gondoktól mentesen- szintén mehetünk rajta. - A jobb 1-ből mivel másabb a navigálás murván, mint aszfalton? Jobban kell kapaszkodni az itineredbe a rázós úton. ? Igazából más jellegű itinert írunk ilyenkor, hiszen itt a pálya is jobban változik minden kör alkalmával, amire fel kell készülni. Ez különösen akkor igaz, ha eső is várható, hiszen pillanatok alatt sártengerré változik az amúgy kemény talaj. Kicsit talán nagyobb figyelmet fordítok arra, hogy több javításhoz szükséges dolog legyen nálunk az autóban, hiszen ezen a pályatípuson hamarabb leszakad a kocsiról ez-az. - Hogy bírta a Micu a kiképzést? Sajnos nem jól. Már a verseny előtti nap kiderült, hogy valami nincs rendben az ALS-szel, ami különösen ezeken a pályákon vitt volna minket előre. Aztán mindjárt az elején megadta magát az egyik fékcső is, így voltak kalandos pillanatok. A harmadik gyorson önállósította magát a hajtás is, így mondhatjuk, hogy kínszenvedés volt minden pillanat. Ennek ellenére nem panaszkodunk, hiszen az abszolút 8., és kategória 4. helyén értünk be, ami ennyi probléma mellett, úgy gondoljuk némi csodával ér fel. - Milyen az élet a szervizparkban verseny közben? Ezt azt hiszem, nem a legjobb embertől kérdezed, hiszen pont mi, ebből nem látunk semmit. Bár, ha arra vagy kíváncsi mi a szerviz dolga „holt időben”, akkor röviden: romok eltakarítása, felkészülés a következő bevetésre. ? Amikor kigurulunk, a fiúk dolga, hogy rendbe tegyék a szerviz helyet, hogy ne úgy nézzünk ki, mint egy világháborús övezet. Mindenki elrakja a saját szerszámait, alkatrészeket. Feltételezem, hogy esznek..isznak ( ? ) …. és figyelik, hogy mikor vagyunk várhatók újra. Mindig felkészülten fogadnak minket, nincs rájuk panasz. ? - A verseny előtti pályabejárás mivel és miként történik? Legtöbbször kettes Golffal járjuk a pályát, főleg murván, hiszen jól bírja, és az ember nem sajnálja. Bár pont most Bükfürdőn egy nap után cserélnünk kellett kisebb műszaki gond miatt, de általában végig bírja a kiképzést. Miután felvettük az itinert, megbeszéljük a pályabejárás rendjét. Ha van időkorlát az egyes pályákra, akkor a szerint haladunk, ha nincs, akkor logikusan megpróbáljuk megtervezni, hogy hogyan tudunk a legrövidebb úton, és időn belül eljutni egyik pontról a másikra. Sokszor nem mehetünk vissza a pályán, ilyenkor kerülni kell, ami nagyon sok időt elvesz, de veszélyes is lenne a szűk részeken egymással szemben közlekedni. Ha korlátozzák a bejárások számát, azt sportbírók ellenőrzik a rajtban és célban. Ha nincs megkötés –legtöbbször közúton- akkor bármennyit mehetsz a KRESZ szabályait betartva. - Legközelebb hol találkozhatnak veletek a szurkolók? A következő futamon, Mecseken. Reméljük, a kocsi minden baját orvosolni tudjuk addigra, és végre meg tudjuk nézni mire is vagyunk elegek az idei mezőnyben.