Somogyi Márk – Regensburger Tamás versenyre készen. - 2012.02.26.

Infó: Somogyi Márk – Regensburger Tamás versenyre készen. 2010. óta együtt egymásért és a rallyért, kezdhetném így is ezt a cikket. Adott két fiatalember Somogyi Márk és Regensburger Tamás. Őket kérdezem a múltról és a jövőről. Kedves Tamás, mióta navigálsz? 2002. –ben Rally2-ben egy A6 kategóriás Ladával, Balogh Péterrel (PEPE) kezdtem el a Rally pályafutásomat. Kategória 4. helyen végeztünk. Egy garnitúra gumival csináltuk végig az évet és ahhoz képest a 4. helynek rendkívül örültünk. Jó visszagondolni Gödöllőre az Opel Gaál – Galga Kupára, ami egy jó hangulatú verseny volt teljesen kiadta nekünk, a saját szánk íze szerint autóztunk. A Mecsek Rally-ra, ahol egész nap esett az eső és az imént említett puha keverékű szárazra való Yokohamával versenyeztünk, de így is élvezetes volt menni. Sajnos két versenyen technikai gondunk volt Székesfehérváron váltó hiba, Tokajban pedig a kuplung ment tönkre. A Ladás év PEPÉVEL és az akkori csapatunkkal örök emlék marad számomra. 2004.-től 2007. januárig az RSB mellet működtem közre, mint Rallye2 munkatárs. 2010. ősztől a korábbi, de majdnem a legmerészebb álmok valósággá váltak, így újra a jobb 1-ben, Somogyi Márkkal az FRT egyik futamán indultunk egy Mitsubishi EVO VI-os versenyautóval. Folytatásként következett 2011 májusában a Szirák - Vanyarc SRT Rallysprint, ahol kategóriában harmadik helyen végeztünk. Célom a folyamatos, egyenletes gyorsulás, precíz pontos itiner olvasás. Márk, hogy kerültél az autósport világába? Apával gyerekkoromban sok Rallyversenyre jártam. 2001.-ben szerettem bele ebbe a sportba, amikor is átláttam a rally működését. Gokarttal már előtte is többször mentem. Tizenkettő éves koromban, Benik Balázs jóvoltából apáék beírattak a Kesjár Gokart iskolába. Az iskola végeztével versenyt rendeztek, ahol sikerült a második helyen célba érkeznem. Majd egy évvel később volt egy meghívásos verseny ahol szintén a második helyen végeztem. Tizenhét évesen a RÁDLI kupán a Radó Pisti féle Honda Civic 1.6 VTI-vel mentem. Kamaraerdőn az FRT kupába is indultam a Hondával. Később Radó Pista rendezése alatt álló Radó Sport Kupán tudtam indulni, ahol kategóriában a negyedik helyet sikerült megszerezni. Ha jól tudom a hegyi rallysprinteken is megfordultál azóta. Igen több versenyen is. Mátrakeresztes – Mátraszentimrén volt bennem egy kis félsz, mivel nagyon csiki-csukis és szűk pálya volt, de sikerült beterelni az autót a célba. Amit apával megbeszéltünk azt próbáltuk Tamással kivitelezni. Igazi sínautókázást csináltunk. Cél a féktávok és a kigyorsítások pontosítása volt. Úgy érzem folyamatosan javultunk. Először mentünk egy 5.20-at, aztán javítottunk 10 másodpercet és azt tudtuk tartani. Az utolsó két gyorsra szépen összeszoktunk. Lassabbak voltunk a kategória társaktól ugyan, de folyamatos javulást éreztünk magunkhoz képest. A 2011-es évet a Szilveszter Rallyn fejeztétek be. Milyen volt a Hungaroringen csapatni? 2011.-ben utoljára a Szilveszter Rallyn indultunk. Tetszett, hogy hol szűk, hol nagyon széles volt a pálya. Az ötödik gyorstól már a magunk tempóját autóztuk. Addig szó szerint azt csináltuk, amit előtte megbeszéltünk. Semmi improvizáció nem volt a negyedik gyors végéig. Elkezdtünk ráérezni az autóra, és magunkhoz képest 35 másodpercet javultunk. Az éjszakai futam nagyon jó volt. Egyikőnk se ment még éjszaka. Élveztük nagyon, mert a verseny harmadik kanyarjában kézifékes rásegítéssel szépen abszolváltuk a jobb hatos kanyart. Ami megadta az alaphangot a versenyre. A szúró fények megvilágításában érdekes volt tempóval közlekedni. Mivel volt másabb navigálni, mint nappal Tamás? Az volt a furcsa, hogy mesterséges fény mellet kellett a kocsiban olvasni az itinert, plusz a szúrófények is szokatlanok voltak az autón így részemről nagyobb odafigyelést kívánt, mint egy nappali versenyen. Másnap változékony volt az időjárás, száraz és nedves útviszonyok mellet kellet teljesíteni a gyorsokat. Miként is sikerült ezt Márk? Nekünk szerencsénk volt, mert csak reggel volt fagy, de aztán felszáradt a pálya és amíg a kocsi működött addig szárazon mentünk. A fagyos talajon a kigyorsításokkor néha keresztbe indult meg a Micu. Összességében hogy értékeled a Szilveszter Rallyt Márk? Nagyon - nagyon élveztük, de sajnálom, hogy technikai gond miatt kiestünk. Ráéreztünk az autóra, könnyedén mentünk. Az volt a leges legjobb, hogy magunkhoz képest olyan javulást tudtunk elérni, hogy az SRT élmezőnyéhez látótávolságon belülre kerültünk. Így bizakodóak vagyunk a 2012-es SRT-s szezonra, ahol az EVO VI-tal indulok Tamással. Mit lehet tudni a 2012-es céljaitokról? Az SRT-n kívül hol indultok még? Az SRT-ben legalább öt futamon fogunk indulni. Az élmezőny és a köztünk lévő távolságot szeretnénk érezhetően csökkenteni. Más verseny egyelőre nincs kilátásban. Mit lehet tudni a versenyautóról? A Mitsubishi EVO VI. egy bérautó. Hevesi Pisti megy vele Rali Túrában, ahol számos sikert könyvelhet el eddigi pályafutásában. A-s autó, 34-es szűkítővel tolókerekes váltóval, EVO IX-es turbóval, E85-re van programozva. SRT H6 kategóriába tartozik és ott is indulunk vele, viszont széria fékekkel. Somogyi Márk: Szeretnék köszönetet mondani anyukámnak, aki szeretetével támogat és apukámnak, aki tapasztalatával versenyről versenyre segíti a fejlődésünket. Apukám Somogyi Pál 1996-ban kezdett navigálni. Kisnánán, egy ügyességi versenyen Durai Petinek mondta az itinert. Ez olyannyira jól sikerült, hogy a dobogó legfelső fokára állhattak. Ezzel a versennyel indult el apukám navigátori pályafutása. Az azóta szerzett navigátori és egyéb tapasztalatait igyekszik átadni nekünk! Regensburger Tamás: Szeretnék köszönetet mondani feleségemnek, aki elfogadja a rally fanatizmusomat és az ezzel járó távollétemet a családi otthontól. A régebbi időkre visszatekintve köszönöm, a szüleimnek, hogy mindig mellettem álltak és nem volt ez másképp akkor sem, amikor beleszerettem ebbe a sportba. Támogatóink, akik tavaly is velünk voltak: Contact Invest Kft, Flottapark Kft, Ruber Kontakt Kft, Számítógépalkatrészbolt.hu. Találkozunk 2012 első SRT futamán, a Szirák- Vanyarc Rallysprinten. 2012.03.18-án. - Hajósi Miklós - www.hajoka.hu