Kategóriák:
Amatőr rally
Nyírtura-Libabokor Libabokor-Nyírtura Aszfalt Sprint - 2009.07.19.
Infó: A versenyre nevezhet minden 17. életévét betöltött személy, aki rendelkezik „B” kategóriára érvényes vezetői engedéllyel. A navigátorként részt vehet minden 17. életévét betöltött személy. 18. éves korig írásbeli, szülői engedély is szükséges.
Divíziók speciális előírásai
N csoport ( széria kat.)
- Engedélyezett autók: B-s jogosítvánnyal vezethető, közúti közlekedésre alkalmas autók. Cdak zárt tetővel rendelkező autók.
- Karosszéria: A gyári sorozattal megegyező, erősítések nélkül, a felhasznált anyagoknak gyárinak kell lenni. ( pl. sárvédő, ajtóborítás). Első toronymerevítő engedélyezett, de csak az oldható kötésű ( csavarozható). Világító, jelző berendezéseknek, gyári lökhárítónak, belső minden nemű kárpitoknak helyükön kell maradni.
- Szélvédő és ablakok: Plexire vagy más anyagra cserélni nem lehet. Fóliázás a közúti közlekedés szabályainak megfelelően engedélyezett.
- Ajtók, csomagtér és motorháztető: pótrögzítések felszerelhetők.
- Motor: semmiféle átalakítás nem engedélyezett
- Üzemanyagellátó egység, porlasztó ill. befecskendező rendszer csak gyári lehet. Levegőszűrő és a hozzátartozó ház szabadon választható, megléte nem kötelező. A turbó és egyéb feltöltő rendszerek csak gyáriak lehetnek.
- Kipuffogó rendszer: Leőmló és katalizátor széria kell hogy maradjon. A katalizátor után a kipuff. rdsz. módosítható, megengedett max zajszint 90db.(A).
- Hajtáslánc: tengelykapcsolón, váltón és differenciálműben semmiféle átalakítás nem engedett.
- Fék: csak az eredeti használható.
- Kormányzás: csak az eredeti kormánymű használható. Kormánykerék szabadon választható
- Futómű: gyyári méretű és kialakítású egységeket lehet csak használni. Mozgó alkatrészeknek gyári anyagúaknak kell lenni (gumiszilentek,, gömbcsuklók). Mindenféle nyomtávszélesítő tilos.
- Felfüggesztés: lengéscsillapító és rugó cserélhető, de úgy, hogy a bekötési pontoknak gyárinak kell maradnia(kerékagy, toronyház-csapágy, kormánymű,stabilizátorkar)
- Akkumulátor, üzemanyagtartály: helye nem változtatható a gyári kialakításhoz képest, és a mérete, anyaga nem módosítható.
- Kerék és gumi. Tárcsa és gumiméret szabadon választható. Csak E jelű abroncs engedélyezett, kivéve a FIA által közzétett Matador márkájú abroncs.
- Bukócső: Minden versenyautónak rendelkeznie kell kötelezően bukócsővel. 6 ponton rögzített fémvázas bukóketrec kötelező a FIA J függelék 253.8-nak megfelelően engedélyezett.
- Tűzoltókészülék: kézi tűzoltókészülék beszerelése engedélyezett, amennyiben megfelel a FIA J függelék 253.7-nek.
- Biztonsági öv: széria ülésre vagy homológ( lejárt érvényességű homológ 4, 5 v 6 pontos öv használata kötelető.
- Ülés: Amennyiben a versenyautó bukócsővel szerelt homológ ülés használható ill. sportülés is beszerelhető, de csak a hozzá megfelelő biztonsági övvel fogadható el ( min. 4pontos)
- Világítás: Póttlólagos lámpák felszerelése kötelező a közúti közlekedés szabályainak megfelelően. Az N csoportban minden más változtatás a gyári kialakításokhoz képest tilos, kivéve, amit a jelen szabályzat kifejezetten megenged.
„A” csoport: Azok az autók, mely a fent említett kategóriába valamely kizáró okból nem sorolhatóak. Épített autók.
„H” csoport: Az értékeléshez megfelelő létszámú autó nevezett, akkor indítható a kategória. Bármely A és N csoportba nem tartozó autó: Csővázas, zárt karosszéria, a karosszéria átalakításával, méretének csökkentésével átlpített autó, más típusú vagy motorkerékpárral szerelt vagy épített autók. Olyan „A” csoportos autó, amely utólagosan lett felszerelve valamilyen motor levegő feltöltő egységgel ( turbó, kompresszor).
Minden csoportra érvényes: a futamokhoz rajthoz álló turbós autóra a szorzó: 1,7
Nevezés , pályabejárás: A pályabejárás során a nevezett és versenygépkocsi nem használható, kizárólag közúti forgalomban engedélyezett gépkocsival lehetséges. A versenyzőpáros a nevezési lap aláírásával tudomásul veszi, hogy a versenyen saját felelősségére vesz részt, a rendezőséget semmiféle felelősség nem terheli sem a versenygépkocsit, sem a kísérő gépkocsit ért károkért vagy sérülésért, sem az általuk vagy a kísérő személyzet által okozott károkért, balesetekért. A rendezővel szemben semmilyen anyagi kártérítéssel nem élhetnek. Ezenkívül elismerik, hogy a versenykiírásban foglalt feltételeket, előírásokat megismerték, azoknak megfelelnke, egyben kötelezik magukat, hogy az abban leírtak szerint járnak el a rendezvény teljes ideje alatt.
Előírások:
Amennyiben egy gyorsaságu szakaszon mesterséges lassítóhely kerül elhelyezésre, azt:
- a pályabájárás idején az útburkolaton vagy más módon jelölni kell.
- a verseny idején 100m-rel a lassító előtt, előjelző táblával kell jelezni.
A verseny rajtja elétt és a célbaérkezést követően a verseny rendezője a nézőktől és nem hivatalos személyektől elkerített, köz- és tűzbiztonsági szempontból őrzött olyan területet biztosíthat parkfermé céljára, ahol ellenőrizhető módon a versenyen induló vmennyi gépkocsi elhelyezhető.
A verseny folyamán szervíztevékenységet folytatni csak a szervízparkban lehet. Ugyanakkor a versenyzők, kizárólag az autóban található szerszámokkal és alkatrészekkel, külső segítség nélkül végezhetnek szervízelést az autón bármikor, hacsak ez nincs tiltva. Ezen autónak rendelkeznie kell a rendező által kiadott és megfelelő helyre felragasztott szervíztáblával. A ponyva, szemeteszsák használata kötelező és a szervíhely elhagyása után semmilyeen hulladák nem hagyható, kizárás terhe mellett. A versenyautó és a szervízautó sebessége a szervizparkban nem haladhatja meg a 10 km/h ennek megszegése kizárást von maga után.
Az egyes versenyek értékelését géposztályonként kell elvégezni. A verseny értélkelését az alábbi idők összesítésével végzik:
- gyorsasági idők teljesítése
- büntetőidők
Az eredménylistán vmennyi rajthoz állt versenyző nevét és kieséig elért eredményét – függetlenül attól, hogy értékelhetően fejezte be a versenyt vagy kiesett – fel kell tüntetni.
Zászlójelek ismerete szükséges:
- Piros: a futam félbeszakítása. Aki meglátja, annak meg kell álnia, majd a sportbíró engedélyével a célhelyre kell mennie.
- Kockás: verseny vége
- Nemzeti színű: a verseny rajtja.
Büntetések: Adott körből kizárható a versenyző, ha pályát téveszt és nem korrigálja azt. Bójadöntés max. 10 mp büntetéssel súlytható. STOP vonalnál a megállás kötelező. Elmulasztása min. 10mp büntetéssel súlytható. A versenygépokcsi tankolás kizárólag a szervízparkban lehetséges. A tűzvédelmi előírások betartásával. A versenygépkocsik bárminemű szerelése csak a szervízparkban a kijelölt időben végezhető, ennek megszegése kizárást von maga után.
Pálya kialakításának szempontjai:
- A pálya nem tartalmaz tolatási elemet
- Bója gázolás 10mp büntetés
- A kihelyezett gumifalnak és bójagázolásnak +10mp
- Az akadályokkal ( gumifal bója) kialakított szakaszon teljesen egyértelműnek, átlathatónak kell lenni.
- Ha a pálya adottsága és biztonsági szempontjai megengedik akkor engedélyezhető a fél percenkénti indítás. Egyéb esetben csak egy autó tartózkodhat.
- A cél után STOP vonalnál szükséges kötelező megállással.
- A cél és STOP vonal között elegendő akadálymentes helynek kell lenni a biztonségos megálláshoz.
- A rajt és cél helye megegyezhet.
Pálya biztonság:
- A versenypálya parkfermé területét a rendezőnek megfelelően el kell választani szalaggal vagy kordonnal, a nézők által látogatható területtől
- A rendezőnek a pálya nagyságának megfelelő számú bírót kell alkalmaznia.
- A rajt helyen, és lehetőleg a pálya több pontján tűzoltókészülék elhelyezése szükséges.
- Néző csak szalagon kivül tartózkodhat,
- Mentőautó biztosítás nélkül a futam nem tartható meg.
Nevezések:
A versenykiíráshoz csatolt nevezési apot irógéppel, nyomtatott betűvel kell kitölteni és azt kell levélben feladni a nevezési díjjal ( rózsaszínű csekken: 4034 Debrecen Nagybánya utca 10 – Nagy István) együtt. Ennek díja biztosítással együtt 10000 ft. Helyszínen 13000 ft . A gépátvétel előtt min. 15 perccel és azt